خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدار رییس مجلس لبنان عنوان کرد:

ایجاد ثبات برپایه تعامل با کشورهای منطقه محور سیاست خارجی دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۵۸

یکی از مشکلات بسیار مهم و نگران کننده، اجتماع تروریست‌های حرفه‌ای از سراسر منطقه حتی از کشورهای دیگر از جمله کشورهای فرامنطقه‌ای در سوریه است.

رییس‌جمهور در دیدار با نبیه بری رییس مجلس لبنان گفت: سیاست خارجی دولت تدبیر و امید در منطقه ایجاد ثبات و امنیت بر پایه همکاری و تعامل بیشتر با کشورهای منطقه است.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعدازظهر امروز(دوشنبه) در دیدار نبیه بری با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه، منطقه بسیار حساسی است، گفت: از زمانی که دست‌های استعمار، رژیمی جعلی به نام اسرائیل را بوجود آوردند، مشکلات منطقه دو چندان شد.
رییس‌جمهور افزود: در طول ۶۵ سال گذشته هر معضل و مشکلی در منطقه پیش آمده، ردِ پای صهیونیست‌ها در آن مشاهده می‌شود.
روحانی در عین حال اضافه کرد: راهی برای نجات منطقه جز نزدیک‌تر کردن مردم به یکدیگر و ایجاد اتحاد و وحدت در میان آن‌ها وجود ندارد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه قدرت‌ها همواره از ایجاد اختلافات مذهبی و قومی به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند، تاکید کرد: در سالهای اخیر با حضور و مداخلات نظامی خارجی شاهد تشدید معضلات و مشکلات و کاهش ثبات منطقه‌ای هستیم و روزی نیست که شاهد خون ریزی در افغانستان، عراق، یمن، سوریه و حتی اخیرا در لبنان نباشیم.
وی حوادثتروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان را یکی از حوادثقابل توجه این سال‌ها در منطقه عنوان کرد و گفت: بدون تردید این‌گونه حوادثبرای این است که ما و شما را از مقاومت و ایستادگی باز دارند، اما این گونه حوادثملت‌های بزرگی مثل ایران و لبنان را از اهداف بلند و مهم آن‌ها باز نخواهد داشت.
روحانی گفت: مردم لبنان در خط مقدم مقاومت حضور داشته و ایستادگی می‌کنند و هر مقدار در داخل این کشور وحدت، اتحاد و یکپارچگی بین همه مذاهب از جمله شیعه، سنی و مسیحی برقرار باشد ما به‌‌ همان اندازه خوشحال و مسرور هستیم.
رییس‌جمهور به مساله سوریه هم اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بسیار مهم و نگران کننده، اجتماع تروریست‌های حرفه‌ای از سراسر منطقه حتی از کشورهای دیگر از جمله کشورهای فرامنطقه‌ای در سوریه است.
وی افزود: ما در مورد سوریه نظرات مشترکی داریم و معتقدیم باید از طریق گفتگو و راه حل‌های سیاسی مشکلات این کشور را حل و فصل کرد.
نبیه بری رییس مجلس لبنان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، این انتخاب را برای مردم منطقه و جهان خیره کننده دانست.
وی با اشاره به حادثه تروریستی در سفارت ایران در لبنان گفت: این انفجار توسط همه آحاد مردم، مذاهب و فرقه‌ها و گرایش‌های سیاسی این انفجار را محکوم کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز