خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت: / ۲ /

باید به سمت یکسان سازی نرخ ارز حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۸۱

همه ما از اینکه نرخ تورم به قدری بالاست که نتوانسته‌ایم حقوق مردم را افزایش دهیم عذر خواهی می‌کنیم اما همه تلاش دولت این است گه بتواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

سخنگوی هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص عدم تزریق ارز به بازار توسط بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی برای توقف کاهش نر خ ارز چنین اقدامی را انجام نداده است. ما از اینکه ارز نرخ واقعی داشته باشد استقبال می‌کنیم رویکرد ما در سال ۹۳ و حتی در ماههای باقی مانده سال ۹۲ این است که به سوی نرح یکسان ارز حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا قرار است در ادامه کار این دولت گشایشی در فضای سیاسی کشور حاصل شود، گفت: اگر گشایشی باشد به حرف نیست بلکه در عمل باید این گشایش صورت گیرد. با توجه به رویکرد رئیس جمهور و دولت تدبیرو امید در خصوص گشایش فضای سیاسی و فرهنگی متناسب با ارمانهای نظام اقداماتی صورت خواهد گرفت اما باید فرصت دهید تا آثار ان را در جامعه مشاهده کنیم.
وی در خصوص پیش بینی نرخ تورم و ارز و اعداد و ارقام مربوط به آن در لایحه بودجه سال ۹۳ نیز گفت: بحثبودجه به عنوان سند مالی منابع و مصارف کشور تعیین می‌شود که باید اعداد و ارقام ان اعلام گردد، اما مهم آثار این منابع در زندگی مردم است، همه این برنامه‌ها که در بودجه به تصویب می‌رسد باید آثار مثبتی در زندگی مردم داشته باشد برای همین در تصویب بودجه سال ۹۳ رشد اقتصادی؛ تورم و اشتغال مورد توجه قرار گرفته است.
سخنگوی دولت ادامه داد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری سناریوی مختلفی برای سال ۹۳ به صورت پیش نویس مطرح کرده است که هیئت وزیران به تناسب آثاری که در زندگی مردم خواهد داشت گزینه لازم را انتخاب می‌کنند به محض اینکه اعدادو ارقام به شکل نهایی به تصویب جلسه هیئت وزیران رسد آن را به شما گزارش خواهم داد.
در ادامه خبرنگاری از عدم تزریق ارز به بازار توسط بانک مرکزی پرسید که نوبخت ضمن تکذیب این موضوع گفت: بانک مرکزی برای توقف کاهش نر خ ارز چنین اقدامی را انجام نداده است. ما از اینکه ارز نرخ واقعی داشته باشد استقبال می‌کنیم رویکرد ما در سال ۹۳ و حتی در ماههای باقی مانده سال ۹۲ این است که به سوی نرح یکسان حرکت کنیم.
وی افزود: با عنایت به اینکه در ماههای آینده مبالغ قابل تصرف ارزی برای اقتصاد کشور فراهم خواهد شد پیش بینی ما این است که اعداد و ارقام واقع بینانه باشد تا باعثخوشحالی مردم شویم.
نوبخت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص عذرخواهی معاون اول رئیس جمهور در خصوص کوچک شدن سفره‌های مردم گفت: نه تنها همکار من آقای جهانگیری بلکه همه ما از اینکه نرخ تورم به قدری بالاست که نتوانسته‌ایم حقوق مردم را افزایش دهیم عذر خواهی می‌کنیم اما همه تلاش دولت این است گه بتواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد برای همین بین گزینه‌های مختلف گزینه‌هایی انتخاب شد که نرخ تورم کمتری داشته باشد و قدرت خرید مردم را افزایش دهد.
وی ادامه داد: باید پذیرفت که آثار این برنامه‌ها به یک باره ظاهر نمی‌شود اما به تدریج اثر گذار است کاهش نرخ تورم به صورت نقطه به نقطه نشان می‌دهد که در جهت افزایش قدرت خرید مردم تلاش می‌شود. شرافت و رضایت کار اعضای دولت این است که لبخند رضایت را بر لبان مردم مشاهده کنیم که همه ما نیز بر همین مورد تلاش می‌کنیم.
خبرنگار دیگری از نوبخت پرسید که دولت طی صد روز چه اقداماتی در خصوص اقتصاد غیر نفنی داشته است که وی پاسخ داد: ‌‌ همان طور که رئیس جمهور در مصاحبه خود گفت فرصتی که در اختیار وی بود محدود بود، بنابراین ایشان تنها به نکات کلی اکتفا کرد. و هر یک از وزراء و معاونین آن‌ها در فرصت مناسب موارد تفصیلی را از طریق صدا و سیما و رسانه‌های نوشتاری ظرف روزهای آینده اعلام خواهند کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که منابع حاصل از لغو تحریم‌ها در کجا استفاده خواهد شد، گفت: اداره کشور در شرایط تحریم بسیار مهم است بنابراین باید با تدبیر کشور را اداره کنیم مهم این است که اگر گشایشی از منابع ارزی و ریالی صورت گیرد به چه ترتیب از آن استفاده کنیم طی سالهای گذشته با منابع ارزی فراوانی که داشتیم اما رشد اقتصادی منفی بود. و این نشان داد که استفاده بهنیه از منابع ارزی نشده است. بنابراین برای استفاده مناسب از منابعی که در اقتصاد وارد می‌شود برنامه ریزی می‌کنیم تا جبران مضایق گذشته و ر شد اقتصادی بیشتری را شاهد باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز