خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی با اشاره به اهتمام وزارت کشور برای تقویت نهادهای مدنی؛

نشستی با دبیران احزاب خواهیم داشت / تکرار /

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۹۴

تلاش داریم امنیت سرمایه‌گذاری را نیز تضمین کرده و همچنین سرمایه گذاری دولت را افزایش دهیم / تقریبا در بیش از ۹۵ درصد مردم امکان تردد قاچاق و اشرار گرفته شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور در تلاش است سطح ارتباط خود را با NGO‌ها و نهادهای مدنی تقویت کند، تصریح کرد: همچنین تقویت احزاب قانونمند و پاسخگو در برنامه‌های وزارت کشور قرار دارد و ما در آینده نشستی با دبیران و مسئولان این احزاب خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، رحمانی فضلی، طی سخنانی در جمع مسئولان فرهنگی نیروهای مسلح با بیان اینکه وزارت کشور در چارچوب برنامه‌های دکتر روحانی و نکاتی که ایشان مد نظر داشتند و برنامه‌هایی که بنده در مجلس شورای اسلامی ارائه دادم رویکرد توسعه محور و با اولویت مسائل اقتصادی را به عنوان اصل و محور برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب یاران خود در وزارت کشور افرادی که دارای برنامه‌های مدون تجربه مفید قدرت تعامل با مسئولان باشند را مورد توجه قرار داده‌ایم، تصریح کرد: ما فرآیند طولانی و نسبتا پیچیده‌ای را برای تعیین این مدیران بکار گرفته‌ایم و هم اکنون نیز ما استاندارانی را در کشور داریم که دارای نگاه اعتدالی، تجربه مفید، قدرت تعامل دارند و همچنین این افراد نیز با اجماع نسبی از سوی نمایندگان مجلس نمایندگان ولی فقیه و گروه‌های سیاسی انجام شده‌اند.

وزیر کشور اضافه کرد: هم چنین ما با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها مشورت کردیم و از راهنمایی‌های آن‌ها در انتخاب استاندار استفاده کردیم که لازم است که از آن‌ها تشکر کنم چرا که بیشترین همکاری در حوزه مشورت و همراهی را با وزارت کشور داشتند، هم چنین نمایندگان مجلس نیز به ما کمک کردند.

وزیر کشور تاکید کرد: من ۲۴ استان را برای معرفی استاندار خودم رفتم که با استقبال خوب مردم مواجه بود لذا اگر ما برای انتخاب هر استاندار ۳ روز وقت بگیریم، ۳۱ استان داریم که ۹۳ روز زمان لازم است، سرعت انتخاب استاندار مناسب بوده اما باید این را بدانیم که قانون برای ما سقف تعیین نکرده و ما انتخاب استاندار را براساس اجماع نسبی انتخاب کرده‌ایم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما تقریبا حدود ۴۳۰ فرمانداری داریم که در حال حاضر در حال بررسی این فرماندار‌ها هستیم چرا که تمام این فرماندار‌ها را وزیر کشور باید حکم آن را صادر کند، بیان داشت: استاندار، فرماندار خود را انتخاب می‌کند و وزیر کشور حکم آن را صادر می‌کند این در حالی است که همه این کار‌ها در این مدت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۴۳۰ فرمانداری که داشتیم ۱۶۰ نفر مربوط به وزارت کشور هستند، تقریبا حدود ۲۷۰ نفربرای وزارت کشور نیستند، گفت: یکی از سیاست‌هایی که ما داریم این است که نیروهای وزارت کشور را در امور فرمانداری، بخشداری و معاونت‌ها و اداره کل‌ها انتخاب شوند یعنی کسی که در وزارت کشور فعالیت می‌کند باید انگیزه داشته باشد وقتی ما بیش از ۶۰ درصد از نیرو‌ها را از خارج بیرون می‌آوریم و در مسئولیت اصلی وزارت کشور می‌گذاریم خود وزارت کشور دیگر انگیزه ندارد.

وزیر کشور با بیان اینکه ما از تمام فرماندارهای موجود درخواست کرده‌ایم کسانی که علاقه‌مند هستند در وزارت کشور فعالیت کنند باید منتقل به وزارت کشور شوند و آنهایی که قدرت لازم را داشته باشند در این حوزه فعالیت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: درباره انتخاب فرمانداران ملاک مورد توجه ما انتخاب افرادی است که نگاه اعتدالی داشته باشند و پاکدستی آن‌ها برای ما ثابت شده باشد.

وی همچنین درباره تامین امنیت داخلی در کشور اظهار کرد: در این زمینه نیز برنامه رئیس جمهور یعنی موضوع امنیت جامعه پایدار مطرح شده است، به طوری که در امنیت جامعه پایدار به دنبال آن هستیم که با بسیج و تجهیز همه امکانات به استفاده از تمام ظرفیت‌ها در تمام حوزه‌های سیاسی، فرهنگی اقتصادی و اجتماعی شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم که موضع امنیت یک موضوع دائمی و پایدار باشد.

وی با اشاره به برگزاری شورای توسعه و امنیت شرق و غرب کشور، بیان داشت: مصوبات مختلفی را با توجه به حضور استانداران و مسئولان امنیتی کشور در این جلسات به تصویب رساندیم و همچنین پروژه‌هایی را برای این مناطق در نظر گرفته‌ایم که با اجرای آن‌ها این اطمینان را می‌دهیم که سرمایه گذاری فعال‌تر خواهد شد و همچنین بخش تولید و اشتغال به راه بیفتد و مطالبات مردم پاسخ داده شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در کوتاه مدت با توجه به آسیب‌های منطقه شرق کشور از نظر اشرار و موادمخدر مواجه بودیم گفت: این موارد نیز اکثر مردمان خوب آن مناطق یعنی استان سیستان و بلوچستان را آزار می‌داد و بنده نیز در این مدت کوتاه دوبار به این استان سفر داشتم که برای اولین بار نیز با تمام فرماندهان مناطق مرزی و نیروی انتظامی جلسه‌ای مشترک داشتیم و بار دیگر نیز جلسه شورای امنیت را در این استان برگزار و بنده نیز بازدید دقیقی از مرز داشته‌ام.

وی با بیان اینکه دولت در این مناطق پروژه‌های خاصی رو تعریف و دنبال می‌کند، ‌ افزود: تلاش داریم امنیت سرمایه‌گذاری را نیز تضمین کرده و همچنین سرمایه گذاری دولت را افزایش دهیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه تقریبا در بیش از ۹۵ درصد مردم امکان تردد قاچاق و اشرار گرفته شده است، گفت: اگر اتفاقاتی نیز در این میان انجام می‌شود، در مناطق صعب العبور است و این موارد را هم با توجه به تعامل مسئولان سپاه قول گرفته‌ایم با تامین امکانات تا اواسط سال آینده این مناطق را مدیریت و کنترل جدی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید مشارکت جدی در سرمایه گذاری داشته باشند تصریح کرد: تسهیلاتی را در احکام بودجه‌ای و برنامه و یا حتی مصوبات خاصی خواهیم داشت و در این میان نیز نمایندگان این مناطق جلسات متنوعی را با آن‌ها داشته‌ایم قول داده‌اند مشارکت داشته باشند تا بتوانیم بحثامنیت را در حوزه مرزی مستحکم کنیم.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولان فرهنگی نیروهای مسلح با اشاره به موضوع موادمخدر، گفت: مواد مخدر به صورت رسمی و دولتی و با استفاده از نیروهای انتظامی و امنیتی باید در بعد مقابله‌ای با آن روبرو شد، اما موضوع پیش بینی، درمان و صیانت موضوعاتی هستند که ملت باید در آن‌ها حضوری پررنگ‌تر داشته باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر نگاه‌مان اجتماعی محور بوده و همواره تلاش کرده‌ایم اطلاعات عمومی را ارتقاء داده و همچنین از طریق رسانه‌ها ارتباط مفیدی با مردم برقرار کنیم، تصریح کرد: در این میان نیز مجوزهای زیادی را به NGO‌هایی خواهیم داد که در این زمینه فعال هستند و بنده نیز جلساتی با این گروه‌های مردم نهاد داشته‌ام.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در این مدت کوتاه ۵۵۵ مورد درگیری و عملیات مسلحانه با گروه‌های مختلف در مرز‌ها داشته‌ایم و همچنین ۲۰ درصد افزایش کشفیات داشته و حدود ۹۰ لابراتوار و مراکز تولیدی موادمخدر صنعتی را شناسایی و منهدم کرده‌ایم، گفت: ۸۰ درصد انرژی خود را در محافظه با مناطق مرزی معطوف کرده‌ایم و همچنین در این راستا نیز ۱۶ هزار معتاد را از گوشه و کنار شهر‌ها جمع آوری کرده و به اردوگاه‌ها انتقال داده‌ایم.

وی افزود: درصدد آن هستیم در شهرهای بزرگ همچون تهران اردوگاه‌های جدیدی را به این منظور ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم در این زمینه اولا باید سطح آگاهی‌هایشان را بالا ببرند چرا که نوع دارو‌ها و مواد مخدری که در کشور استفاده می‌شود برای خیلی‌ها ناشناخته است، گفت: قاچاقچیان دیگر نمی‌توانند وارد کشور شوند که این یک گام موفقیت بسیار بزرگی است که مدیون نیروهای انتظامی و امنیتی و تلاش‌های آن‌ها به خصوص شهدایی که در این مسیر بودند هستیم.

رحمانی فضلی، بالا بردن آگاهی مردم را وظیفه رسانه‌ها دانست و افزود: محققینی که در حوزه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند باید حساسیت نشان دهند، مردم بعد از افزایش اطلاعات و آگاهی باید در درجه اول مواظب خانواده خود باشند، هم چنین باید تلاش کنیم که در حوزه صیانت از خانواده کمک کنیم به خانواده‌هایی که درگیر این موضوع می‌شوند، چرا که فرد خانواده فرد معتاد نیز درگیر آسیب‌های فرد معتاد می‌شوند.

وزیر کشور با بیان اینکه به تمام استانهایی که سفر کرده‌ام به استانداران تاکید کردم که در راستای جذب سرمایه خصوصی وارد عمل شوند، افزود: وزارت کشور درصدد است طرح «طراحی ضرورت سرمایه گذاری مناطق» را به دولت ارائه دهد که امیدواریم مورد تصویب قرار گیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ما تلاش کردیم در وزارت کشور در حوزه فرهنگ و اجتماع مدیران مناسبی را انتخاب کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر شورای اجتماعی که طی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است، از سوی وزارت کشور به صورت فعال فعالیت‌های خود را دنبال کرده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در این شورای اجتماعی ۲۶ دستگاه عضویت دارند افزود: امیدواریم مصوبات این شورا عملیاتی شده و در جامعه به صورت کاربردی از آن‌ها استفاده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه قانون عفاف و حجاب نیز از سوی وزارت کشور به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است، تاکید کرد: دستگاه‌هایی که این قانون به آن‌ها ابلاغ شده است باید درباره روند اجرای شدن این قانون در حوزه‌های مربوطه خود پاسخگو باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه وزارت کشور در تلاش است سطح ارتباط خود را با NGO‌ها و نهادهای مدنی تقویت کند، تصریح کرد: همچنین تقویت احزاب قانونمند و پاسخگو در برنامه‌های وزارت کشور قرار دارد و ما در آینده نشستی با دبیران و مسئولان این احزاب خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز