خبرگزاری کار ایران

افخم در واکنش به بیانیه اجلاس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس:

ادعاهای بی اساس تاثیری بر حقایق تاریخی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۴۴

تمامی تدابیر و اقدامات صورت گرفته در جزایر سه گانه مطابق با حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه سی و چهارمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کویت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مناسبات خوب با همسایگان را در اولویت قرار داده است و سیاست ثابت و اصولی ایران در قبال کشورهای همسایه بر مبنای گسترش و تعمیق روابط دوستانه، حسن هم‌جواری، مداخله نکردن در امور داخلی و احترام متقابل پایه‌ریزی شده و دولت جدید ایران نیز بر برداشتن گام‌های عملی و محکم بر این اساس کاملاً مصمم است.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم تاکید کرد: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین ایران است و تکرار ادعاهای بی‌اساس تاثیری بر حقایق تاریخی نداشته و مردود است.

او افزود: تمامی تدابیر و اقدامات صورت گرفته در جزایر سه گانه مطابق با حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم‌چنین با اشاره به عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات با کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس گفت: ایران برای گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌های مبتنی بر دوستی و برادری با کشورهای حوزه خلیج فارس هیچ‌گونه محدودیتی قائل نیست و از تعامل سازنده و همکاری‌های فراگیر و گسترده استقبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز