خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس‌جمهور در دیدار نخست وزیر اسلواکی:

ایران و اروپا می‌توانند در مسیر توسعه اقتصادی گام‌های بلندی بردارند

کد خبر : ۱۲۸۵۷۱

نخست وزیرتوافق هسته‌ای ژنو بین ایران و گروه ۱ + ۵ را تبریک گفت و افزود: این توافق، فضای خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و اروپا و ایران و اسلواکی ایجاد کرده است.

معاون اول رییس‌جمهور در دیدارِ نخست وزیر اسلواکی در تهران، رویکرد دولت تدبیر و امید را توسعه روابط همه جانبه با کشورهای اروپایی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است همکاری‌ها و مناسبات خود را با کشورهای اروپایی، از جمله اسلواکی در تمام زمینه‌ها ارتقاء دهد.
اسحاق جهانگیری خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای منطقه علاقمند است همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بانکی خود را با کشورهای اروپایی توسعه دهد.
معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به امضاء اسناد موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و حمایت از سرمایه‌گذاری متقابل بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد؛ با اجرایی شدن این توافقات، زمینه تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور هر چه بیشتر فراهم شود تا طرفین در مسیر توسعه روابط اقتصادی، گام‌های بلندی بردارند.
در این دیدار، رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی از مهمان نوازی ایران در خصوص سفر اتباع و گردشگران آن کشور به تهران، قدردانی و با بیان اینکه روابط دو کشور در سطح خوبی قرار دارد، توافق هسته‌ای ژنو بین ایران و گروه ۱ + ۵ را تبریک گفت و افزود: این توافق، فضای خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و اروپا و ایران و اسلواکی ایجاد کرده است.
نخست وزیر اسلواکی همچنین از نقش کشورمان در برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای، بویژه در مبارزه با تروریسم ابراز خرسندی کرد.
وی از تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای افتتاح نمایندگی در این کشور تشکر کرد و در ادامه آمادگی کشور متبوعش را برای توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های انرژی، تجاری، اقتصادی، بانکی و پارلمانی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز