خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در دیدار با اعضای کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا:

تحریم ایران کشورهای اروپایی را متضرر کرده است

کد خبر : ۱۲۹۹۵۸

وی سفر هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا به تهران را در انتقال تصویری مثبت و واقعی از ایران به افکار عمومی و سیاستمداران اتحادیه اروپا مؤثر ارزیابی کرد.

خانم «تاریا کرونبرگ» رییس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا و هیأت همراه با محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، نهاوندیان در این دیدار ضمن تأکید بر سیاست دولت ایران در گسترش روابط سازنده با همه کشورهای دنیا، گفت: تعامل با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به رأی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری به گفتمان اعتدال، توافق‌نامه ایران با کشورهای ۱ + ۵ در ژنو پیرامون برنامه هسته‌ای کشورمان را در جهت خواست دولت و ملت ایران برای ایجاد تعامل سازنده با دنیا ارزیابی کرد.

نهاوندیان افزود: ایران تمام تلاش خود را برای اعتمادسازی بکار گرفته است و اتحادیه اروپا نیز باید اعتمادسازی در این خصوص را در اولویت‌ خود قرار دهد.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تأکید بر این‌که کشورهای اروپایی باید تمام مساعی خود را به منظور رفع تحریم‌های نابحق بکار بگیرند، گفت: این تحریم‌ها نه تنها ایران، بلکه کشورهای اروپایی را متضرر کرده است.

نهاوندیان با اشاره به روابط عمیق و جایگاه اعضای اتحادیه اروپا به عنوان بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران، اظهار امیدواری کرد، طرفین با در نظر گرفتن منافع ملی و شناسایی ظرفیت‌های گسترش روابط، زمینه همکاری میان بخش خصوصی در همه حوزه‌ها را فراهم آورند.

وی همچنین سفر هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا به تهران را در انتقال تصویری مثبت و واقعی از ایران به افکار عمومی و سیاستمداران اتحادیه اروپا مؤثر ارزیابی کرد.

خانم «کرونبرگ» رییس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران، خواستار گسترش روابط دیرپای ایران با اتحادیه اروپا شد.

وی با تأکید بر این‌که اتحادیه اروپا خواهان دستیابی به جایگاه پیشین خود در مناسبات با ایران است، اظهار داشت: اکنون زمان برطرف شدن سوء تفاهم‌هاست و نباید برخی مسایل و حوادثسیاسی باعثکمرنگ شدن روابط فیمابین شود.

رییس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا تصریح کرد: اعضای اتحادیه اروپا و ایران می‌توانند براساس منافع مشترک مناسبات خود را در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارتقاء دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز