خبرگزاری کار ایران

به ریاست جهانگیری صورت گرفت؛

بررسی مسائل و مشکلات حوضه آبریز زاینده رود

کد خبر : ۱۳۱۵۴۱

باید طرحهایی قابل اجرا و قابل تحقق تدوین گردد تا بتوان برای آن سرمایه گذاری کرد و در بودجه سالانه به آن اعتبار تخصیص داد.

جلسه شورایعالی آب ظهر امروز(سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور و با موضوع " بررسی مسائل و مشکلات حوضه آبریز زاینده رود " برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورایعالی آب ظهر امروز(سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور و با موضوع «بررسی مسائل و مشکلات حوضه آبریز زاینده رود» برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه بحران آب و موضوع محیط زیست به دو مسئله کلیدی و مهم در کشور تبدیل شده گفت: برای حل مشکلات و نگرانی‌ها در این موارد، ضمن پیگیری کارهای در دست اجرا، باید برنامه و راهکاری جدی‌تر و فرا‌تر از موضوعات جاری را در دستور کار قرار دهیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به طرحهای پیشنهادی برای حل بحران آب کشور اظهار داشت: باید بررسیهای دقیقی انجام شود تا مشخص گردد که آیا انتقال آب از کشورهای دیگر قابل تحقق است یا خیر.

وی افزود: باید طرحهایی قابل اجرا و قابل تحقق تدوین گردد تا بتوان برای آن سرمایه گذاری کرد و در بودجه سالانه به آن اعتبار تخصیص داد.

جهانگیری با اشاره به اینکه کمبود آب و بحران این مایه حیاتی موجب برخی فشار‌ها و مشکلات در جامعه و به خصوص در استانهای مبتلا به این بحران می‌شود، خاطر نشان کرد: باید برای رفع این معضلات و برای انسجام ملی تدبیری اندیشیده شود تا میزان بروز این گونه مسائل به حداقل ممکن کاهش یابد.

در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران اصفهان، چهارمحال بختیاری، یزد و خوزستان نیز حضور داشتند گزارشی از وضعیت منابع و مصارف زاینده رود، مسائل و چالشهای آن و همچنین انتظارات و اقدامات مورد نیاز برای آینده ارائه شد.

در این نشست همچنین مشکل و معضلات زاینده رود از زوایای مختلف مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهایی برای برون رفت از شرایط بحران پیشنهاد گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز