خبرگزاری کار ایران

یادداشت جهانگیری از همراهی با هنرمندان در جشنواره کارآفرینان برتر

کد خبر : ۱۳۲۵۵۹

اگر انسان از ریسک پذیری بترسد و به انجام هیچ کاری مبادرت نورزد بی‌تردید به موفقیت دست نخواهد یافت. کارآفرینی به تکنولوژی و توسعه و تولید ثروت منتهی خواهد شد و جوانان باید در آموزش‌های خود ریسک پذیری را بیاموزند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در یادداشتی با عنوان «همراه با هنرمندان در جشنواره کارآفرینان بر‌تر» به مرور مطالب عنوان شده در جشنواره کارآفرینان که با حضور وی برگزار شد، پرداخت.

به گزارش ایلنا، متن این یادداشت به شرح ذیل است:

امروزه کارآفرینی موتور اصلی حرکت کشورهای توسعه یافته است. به مناسبت تقدیر از کارآفرینان کشور این هفته همراه با هنرمندان در مراسم اهدای جوایز نفرات بر‌تر این جشنواره شرکت کردم. طی سخنانی در این مجلس به اهمیت کارآفرینی و نقش ریسک پذیری در توسعه کارآفرینی و نقش دولت در کمک به کارآفرینان جوان سخن گفتم و تاکید کردم که جوانان عزیز از «ریسک پذیری» فرار نکنید؛ چرا که ریسک پذیری لازمه کارآفرینی است. اگر انسان از ریسک پذیری بترسد و به انجام هیچ کاری مبادرت نورزد بی‌تردید به موفقیت دست نخواهد یافت. کارآفرینی به تکنولوژی و توسعه و تولید ثروت منتهی خواهد شد و جوانان باید در آموزش‌های خود ریسک پذیری را بیاموزند.

ابتکار جالب دکتر ربیعی و همکارانشان دعوت از هنرمندان مطرح کشور در این مراسم بود و فرصتی شد تا مطالب این عزیزان را هم بشنوم. از جمله استاد علی نصیریان با تاکید براینکه کارآفرینی «منزلت» است از مسئولان خواست تا موانع کارآفرینی در زمینه هنر برداشته شود، امیدوارم این مطلب به گوش آقای جنتی وزیر ارشاد هم برسد. استاد تاکید کرد که مهلت را فقط معیارهای فیزیکی نمی‌سازد بلکه سرمایه‌های مردمی و جوانان و پتانسیل فرهنگی و هنری ما بیش از نفت ارزش دارد.

آقای پرویز پرستویی هم در سخنان خود گفت در دولت قبل فقط «نخبه کشی» نشد، بلکه کارآفرینان را هم در برگرفت. در دولت یازدهم با اینکه کمی بیش از صد روز گذشته و به جز مسائل ژنو که دست مریزاد به آقای ظریف و همکارانشان دارد عملا فرصتی نبوده است تا کارهای جدی و اساسی مطرح شود ولی در همین حد هم حال ما چقدر بهتر شده، باعثشده از خانه‌هامان بزنیم بیرون. من چهار سال در هیچ مجلسی شرکت نکردم؛ چرا که دلمان خوش نبود. خانه‌مان را به رویمان بسته بودند، دست دولت روحانی درد نکند که خانه سینما را به روی مردم باز کرد.

پرستویی به بنگاه‌های معاملات ملکی اشاره کرد که وقتی می‌خواهند ملکی را بفروشند می‌گویند ما این خانه را جارو کرده به شما تحویل می‌دهیم، حالا من هم می‌خواهم بگویم که بارک الله به دولت قبل که بخش فرهنگ را جارو کرده به ما تحویل داد. حالا ما با دست‌هامان و با روحیه‌ای که گرفته‌ایم در کنار دولت و مردم عزیزمان می‌خواهیم با وحدت به پیش برویم و کارآفرینان خوبی باشیم.

در این برنامه هنرمندان دیگری هم حضور داشتند که فرصت صحبت به آن‌ها نرسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز