خبرگزاری کار ایران

وزیرکشور در پاسخ به ایلنا:

اصلاحیه قانون احزاب را بررسی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۴۸

ما بحثحمایت ‌از احزاب را داریم و به نظرات کار‌شناسی ‌انان نیز احتیاج داریم و باید همه تلاش کنند تا انتخابات خانه احزاب برگزار شود‌. ‌

وزیر‌کشور در پاسخ به ایلنا در خصوص اصلاح قانون احزاب گفت: ‌ما قصد داریم به شکل مستقل قا‌نون احزاب را بررسی و آن را به شکل یک لایحه به مجلس ارائه دهیم. پیش نویسی این قا نون اکنون آماده است و تا مدتی دیگر در سایت وزارت کشور قرار می‌گیرد و به مدت یک ماه منتظر پیشنهادات و نظرا‌ت مختلف هستیم تا پس از آن این پیش‌نویس را به شکل لایحه به مجلس ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار‌ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در کنفرانس مطبوعاتی خود که پس از مراسم دیدار ‌با ‌نمایندگان احزاب برگزار شد در خصوص این نشست اظهار داشت: وزارت کشور امروز توفیق حضور نمایندگان احزاب را داشت که تمامی احزاب دعوت شده دعوت وزارت‌کشور را پذیرفتند و مباحثخوبی نیز مطرح شد.
وزیر‌کشور‌ادامه داد: در‌این ‌جلسه مباحثی مانند قا‌نون گرایی شفافیت و مسئولتی پذیری احزاب مطرح شد که بتوانیم بر اساس آن اهداف نظام را به وسیله احزاب متحقق کنیم.
وی در‌ خصوص‌ گلایه‌ها از برخی از نهاد‌ها در امور احزاب گفت: ما‌ در این بحثهمان‌طور که احزاب تاکید کردند، در مسئله قانون‌گرای تاکید داریم دولت نیز اعتقاد به تقویت احزاب دارد و آن‌ها نیز باید در جلسه‌های خود در کمک به دولت کوشا باشند و درجهت احیای خانه احزاب تلاش کنند.
رحمانی فضلی ادامه داد: ما بحثحمایت ‌از احزاب را داریم و به نظرات کار‌شناسی ‌انان نیز احتیاج داریم و باید همه تلاش کنند تا انتخابات خانه احزاب برگزار شود‌. ‌
وزیر کشور در خصوص یارانه احزاب تصریح کرد: این مسئله نیز یکی از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و معتقدم باید خود احزاب در این رابطه کارهای کار‌شناسی انجام دهند و پس از آن نحوه تخصیص را به ما ارائه دهند تا ما آن را به شکل یک لایحه به مجلس تحویل دهیم.
وزیر‌کشور در پاسخ به این سوال که آیا این جلسات ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: پیشنهاد این جلسات مطرح است و ما آماده برگزاری این جلسات‌ هستیم، ‌امیدواریم که جلسه بعدی با حضور ‌رئیس ‌جمهور باشد و در جلسات بعدی سران قوا حضور داشنه باشند که بتوانیم تعامل احزاب با سران قوا را در این رابطه ایجاد کنیم.
وی در خصوص شرایط احزابی که وضعیت آن‌ها مشخص نیست، اظهار داشت: روال وزارت کشور بر اساس قانون است و طبق قا‌نون قوه قضاییه باید در خصوص انحلال و احزاب معلق شده اظهار نظر کن، د و آن‌ها نیز باید از طریق مراجع قضایی وضعیت خودشان را پیگیر باشند.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه آیا وزارت کشور در باره قانون احزاب فعالیت خاصی را مد‌نظر دارد، اظهار داشت: در مجلس اصلاح قانون احزاب در دست بررسی است که دولت سابق نیز با مجلس همکاری داشت. اما ‌ما نیز قصد داریم به شکل مستقل قا‌نون احزاب را بررسی و آن را به شکل یک لایحه به مجلس ارائه دهیم. پیش نویسی این قا نون اکنون آماده است و تا مدتی دیگر در سایت وزارت کشور قرار می‌گیرد و به مدت یک ماه منتظر پیشنهادات و نظرا‌ت مختلف هستیم تا پس از آن این پیش‌نویس را به شکل لایحه به مجلس ارائه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز