خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدارِ الهام علی اف:

ایران برای انتقال تجربیات خود در حوزه نفت و گاز به آذربایجان آمادگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۶۷

ما با کشور دوست و همسایه آذربایجان اشتراکات زیادی داریم که سبب می‌شود پیشرفت و رفاه مردم آذربایجان برای ما از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

رییس جمهوری در حاشیه چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس، با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار، جمهوری آذربایجان را از بسیاری جهات به ملت ایران نزدیک دانست و گفت: ما با کشور دوست و همسایه آذربایجان اشتراکات زیادی داریم که سبب می‌شود پیشرفت و رفاه مردم آذربایجان برای ما از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی میان تهران و باکو می‌تواند تعاملات میان دو کشور را مستحکمتر کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود در زمینه‌های گوناگون از جمله در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی را در اختیار کشور دوست و برادر آذربایجان قرار دهد.

الهام علی اف: اشتراکات گسترده فرهنگی، دو ملت ایران و آذربایجان را به هم پیوند داده است

در این دیدار علی اف رییس جمهوری آذربایجان با تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان اشتراکات ایران و آذربایجان در مسائل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را یکی از سرمایه‌ها و نقاط قوت در مناسبات دو کشور خواند و برای تحقق اهداف رییس جمهوری کشورمان در دولت جدید آرزوی موفقیت کرد.

علی اف با اشاره به اینکه میان دو ملت ایران و آذربایجان صفا و صمیمیت زیادی وجود دارد و با تاکید بر اینکه مردم کشورش ملت ایران را بسیار دوست دارند، گفت: اشتراکات گسترده فرهنگی، دو ملت ایران و آذربایجان را به هم پیوند داده است. ما دارای فرهنگ و دین مشترکی هستیم که می‌تواند زمینه‌ها برای گسترش روابط و نزدیکی بیشتر دو کشور و ملت را مضاعف کند.

بررسی مسائل مختلف منطقه‌ای، مناسبات و اشتراکات فرهنگی، موضوع هسته‌ای ایران، توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان ایران و آذربایجان از مهم‌ترین محورهای دیگر بحثو تبادل نظر میان دو رییس جمهوری بود.

در این دیدار طرفین از یکدیگر به طور رسمی برای سفر به پایتخت‌هایشان دعوت بعمل آوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز