خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

پیچیده‌ترین تهدید برای انقلاب اسلامی؛ فرهنگی‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۱۲

نظام سلطه کاری جز این ندارد که نخست تحقیر کند و سپس اراده و فکر افراد را به تسخیر بکشد و به استخدام خود بگیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بزرگترین، پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پایدار‌ترین تهدید انقلاب اسلامی را جنبه فرهنگی دانست و گفت: باید به سلاحی مسلح شویم که بتوانیم از این مصاف پیروز بیرون آییم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان با حضور در شهر مقدس قم در مرکز آموزش الغدیر وزارت دفاع در جمع شرکت‌کنندگان در دوره بصیرت و تعالی معنوی سبقه اصلی انقلاب اسلامی ایران را فرهنگی دانست و افزود: هرچند که بعد از انقلاب اسلامی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گام‌های بسیار بلندی در کشور برداشته‌ایم، اما نتوانستیم متناسب با آن توسعه فرهنگی ایجاد کنیم و بر اندوخته‌های نخستین انقلاب در این زمینه که موتور محرک انقلاب به شمار می‌رفت بیفزاییم.

وی اظهار داشت: در عمر پربرکت انقلاب گام‌های بلند و موثری در آبادانی شهرها، توسعه زیر‌ساخت‌های عمومی کشور، ایجاد امکانات رفاهی برای مردم، ایجاد بخش‌های مختلف صنعتی برای برآورده کردن نیازهای مردم و…برداشته شده است، اما به همین میزان نتوانستیم در توسعه فرهنگی گام برداریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در عین حال با اشاره به کارهای فرهنگی و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: امروز انقلاب ما شعارهای نورانی خود را به خارج از مرزهای جغرافیایی و سیاسی منتقل کرده و شهر مقدس قم به عنوان مرکز جنب و جوش فکری و انقلابی مورد امید همه مسلمانان جهان است.

سردار دهقان همچنین با تاکید بر اینکه امروز همگان چه آنان که در جبهه انقلاب و چه آنان که در جبهه ضد انقلاب هستند جذبه کلام الهی رهبر معظم انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: انتشارات شایسته‌ای نیز امروز در حوزه تفسیر قرآن و معارف دینی داریم و مبلغان زیادی را نیز تربیت و به اقصی نقاط کشور و حتی دنیا اعزام کرده‌ایم‌.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه هرجا بحثایمان مطرح است عمل صالح به دنبال آن است، یادآور شد: اگر ما باور و ایمان داشته باشیم، اما در عمل تجلی و ظهور پیدا نکند این باور سست و بی‌اساس است.

وی ادامه داد: اگر باور همراه با عمل باشد دائما یک چرخه تقویتی به وجود خواهد آمد، یعنی عمل ما تقویت کننده ایمان و ایمان ما پشتیبان عمل خواهد بود.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود بزرگترین، پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پایدار ترین تهدید برای انقلاب را نیز جنبه فرهنگی دانست و اظهار داشت: باید به سلاحی مسلح شویم که بتوانیم از این مصاف پیروز بیرون آییم.

وی با بیان اینکه این پیروزی دو جنبه دارد، یادآور شد: یکی اینکه در این مصاف ما از قوام درونی و فرهنگی برخوردار باشیم که هجمه‌ها روی ما اثر نگذارد و دیگری فراتر از این است به گونه‌ای که ما نه تنها در این مصاف مغلوب نشویم بلکه غلبه فرهنگی هم با جبهه انقلاب و ارزش‌ها باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های معارف اسلامی فراتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم، تصریح کرد: معارف اسلامی متکی به کلام حق است و کلام حق فوق همه کلام‌هاست.

وی با بیان اینکه خداوند نیازهای بشر را آن گونه که در ذات آنهاست پاسخ داده است، ابراز داشت: قرآن کلام الهی است و برای همه نیازهای بشری پاسخ دارد.

وزیر دفاع اذعان داشت: به میزانی که علم بشر توسعه پیدا کند و بشر بر قوای طبیعی تسلط و سلطه پیدا کند، می‌تواند پایین‌ترین سطح از سطوح قرآن را درک و فهم کند.

سردار دهقان لزوم مجهز شدن به سلاح اعتقاد، باور و معنویت را متذکر شد و افزود: باید در این کشاکش دوران چه در بحثمسائل فردی چه در مسائل اجتماعی و انقلابی، قادر باشیم آن گونه که شایسته است از حریم انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای آن دفاع کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر ضرورت شناسایی اهداف دشمن تاکید کرد و افزود: باید با شناخت دقیق دشمن خود را هم برای دفاع از خود و حریم اعتقادات که امروز در معرض تهاجم قرار دارند تجهیز کنیم.

وی یادآور شد: نظام سلطه کاری جز این ندارد که نخست تحقیر کند و سپس اراده و فکر افراد را به تسخیر بکشد و به استخدام خود بگیرد.

دهقان با بیان اینکه انقلاب ما به رهبری امام خمینی(ره) ‌ با تاسی به ائمه(ع) و بهره‌گیری از معارف دینی و فرهنگ عاشورایی یک فصل جدیدی از حیات معنوی و معنا‌گرایانه را در سطح جامعه باز کرد، تصریح کرد: امروز گرایش به معنویت به عنوان یک نیاز و گرایش جدی در دنیا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شکل‌گیری و توسعه مکاتب مختلف و فرق فکری مختلف به عنوان عرفان‌های کاذب در دنیا اظهار داشت: علت توسعه این مکاتب این است که دنیای خسته از غوطه‌ور شدن در مادیات و شهوات حیوانی آنچنان به بن‌بست رسیده که می‌خواهد خود را از این باتلاق خارج کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه نوری از سوی انقلاب اسلامی به همه ذهن‌ها و دل‌های تشنه تابانده شده است، خاطرنشان کرد: مردم ما باید چنان خود را در این زمینه‌ مجهز و مسلح کنند تا ضمن اینکه آسیبی به آنها نرسد‌، بتوانند گام‌های مهم‌تری را در خدمت به جامعه بشری در این مقطع زمانی بردارند.

وی با بیان اینکه امروز تمدن غربی مدعی است که برای زندگی بشر بهترین پاسخ را ارائه کرده است، ابراز داشت: اما در مقابل یک شکاف جدی به نام تهی شدن و دوری از معنویت در این تمدن مادی‌گرا وجود دارد که همه به نوعی به دنبال پاسخ دادن به این نیاز فطری هستند.

سردار ‌دهقان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های وزارت دفاع برای برای تحقق اهداف بلندی که رهبری معظم انقلاب مطرح کردند اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که در دوره‌های بصیرت حضور پیدا می‌کنند بایستی مدبرانه و با عمق فکر و اندیشه مباحثرا مورد توجه و پیگیری قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز