خبرگزاری کار ایران

جنتی در حاشیه استقبال از اردوغان خبر داد؛

امضای ۲ توافقنامه در جریان سفر آتی روحانی به ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۸۰

توافق دیگری هم مربوط به همکاری‌های سینمایی است اما چون متن آن انگلیسی بود مقامات ترکیه‌ای آمادگی متنی غیر ترکی را نداشتند و قرار شد که این توافق‌نامه هم در سفر آقای روحانی به امضا برسد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی از امضای دوتوافق نامه همکاری در سفر آتی رئیس جمهور به ترکیه خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در حاشیه نشست خبری اسحاق جهانگیری با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در خصوص توافقات فرهنگی ایران و ترکیه گفت: ما یک سری توافقات اجرایی فرهنگی از گذشته داریم که امضا شده اما آنهادر سال ۲۰۱۳ به پایان رسیده‌اند.

وی ادامه داد: این توافقات باید تمدید می‌شد که تاکنون تمدید نشده و ما ملاحظاتی نسبت به آن داریم و یک سری موارد برای اضافه شدن پیشنهاد داده‌ایم که چون نسبت به آنها بحثنشده است نمی‌توانستیم در این سفر این توافق را به امضا برسانیم. بنابراین قرار شد تا در سفر آقای روحانی به ترکیه این توافق به امضا برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافق دیگری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: توافق دیگری هم مربوط به همکاری‌های سینمایی است اما چون متن آن انگلیسی بود مقامات ترکیه‌ای آمادگی متنی غیر ترکی را نداشتند و قرار شد که این توافق‌نامه هم در سفر آقای روحانی به امضا برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز