خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

دریافت مالیات تنها راه پاسخگویی به مشکلات سلامت مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۷۲

رویکردی که در قانون برنامه سوم و پنجم است مبنی براین است که ما منابع خود را برای پاسخگویی به هزینه‌ها از مالیات‌ها تأمین کنیم. و اگر قرار است که نیاز مردم را پاسخ بگوییم تنها راه دریافت مالیات است.

سخنگوی دولت گفت: دریافت مالیات تنها راه پاسخگویی به سلامت و بهداشت مردم است

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی درجریان بررسی بند الحاقی تبصره ۹ لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان با توجه به اهمیتی که برای پاسخگویی به احتیاجات مردم دارد مورد توجه دولت است، گفت: بنده متأسف بودم از اینکه منابع اجازه نمی‌دهد که همه مطالبات این بخش را پاسخ بگوییم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در ادامه افزود: به همین‌ جهت وقتی این پیشنهاد مطرح شد، من با کمیسیون تلفیق صحبت کردم که اگر یک واحد درصد بر نرخ ارزش افزوده را افزایش دهیم، قطعا مبلغ دریافتی از مردم در شرایطی که بیش از این مورد باشد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و بهداشت مردم بیان داشت: من معتقدم که حتما باید به این امر کمک شود و این یک امر طبیعی است که دولت‌های دیگر منابع مالی خود را از مالیات‌ها تأمین می‌کنند و ما اگر بخواهیم به بخش سلامت و بهداشت کمک کنیم، پس باید منابعی را به بخش‌هایی اضافه کنیم و یا باری را به مردم و آن هم گرفتار‌ترین آن‌ها تحمیل کنیم.

نوبخت همچنین تصریح کرد: رویکردی که در قانون برنامه سوم و پنجم است مبنی براین است که ما منابع خود را برای پاسخگویی به هزینه‌ها از مالیات‌ها تأمین کنیم. و اگر قرار است که نیاز مردم را پاسخ بگوییم تنها راه دریافت مالیات است.

وی در پایان مخالفت دولت را بار دیگر بر مخالفت دولت از پیشنهاد حذف لایحه الحاقی تبصره ۹ تأکید کرد و از نمایندگان خواست که به این پیشنهاد رأی ندهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز