خبرگزاری کار ایران

در حاشیه جلسه هیات دولت؛ / ۳ /

نوبخت تصمیمات دولت برای جبران خسارات استانهای شمالی را تشریح کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۸۰

صندوق بیمه کشاورزی موظف شد با توجه به مصادیق بیمه کشاورزی و نسبت به جبران خسارات وارده به دام، طیور و شیلات در استانهای گیلان و مازندران اقدام کند.

سخنگوی دولت توضیحاتی را در مورد جبران خسارات‌های استنهای گیلان و مازندران ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود در حشایه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه جبران بخشی از خسارت‌های استانهای شمالی به ویژه مازندران و گیلان ازدیگر بحثهای هیات وزیران بود، گفت: باتوجه به گزارشی که از سوی ستاد مدیریت بحران و بنیاد مسکن دریافت شد مقررشد که یک رقم به صورت تسهیلات به افراد خسارت دیده داده شود و یک بخش هم به صورت کمک بلاعوض به افرادی که قصد تعمیر احداثو یا تجهیز منازل مسکونی خسارت دید ه خود را دارند داده شود.

وی افزود: در بخش مربوط به طرحهای عمرانی این دو استان مصوب شد که ۹۴۹ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال به نوان کمکهای بلاعوض و کارهای زیر بنایی در اختیار دو استان قرار گیرد. همچنین مقرر شد که ۱هزار و ۲۹۹میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال با کارمزد ۵درصد و با تعهد و تضمینی که از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ازسوی بانک مرکزی انجام می‌گیرد با دوره ۱۵ ساله که سه ساله به صورت مشارکت مدنی است و ۱۲ سال آن به شکل فروش اقساطی در اختیار خانواده‌ها برای احداثواحدهای مسکونی قرار گیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: این مبلغ به تفکیک به دواستان گیلان و مازنداران وبرای تعمیر و احدهای مسکونی وتجاری و برای انبارهای برنج و مرکبات و تامین اموال خانگی خسارت دیده قرار می‌گیرد که هم سقف تسهیلات فردی و همچنین به صورت واحدهای تولیدی دیده شد. همچنین در خصوص چگونگی توزیع این رقم برای بازسازی معابر تخریب شده داخل روستاهاو اماکن شهر‌ها مقررشد که کمکهای بلاعوض برای احداثوتعمیر هر یک از این وا حد‌ها داده شود.

وی تاکید کرد: همچنین صندوق بیمه کشاورزی موظف شد با توجه به مصادیق بیمه کشاورزی و نسبت به جبران خسارات وارده به دام، طیور و شیلات در استانهای گیلان و مازندران اقدام کند.

نوبخت با تاکید بر اینکه محصولات کشاورزی در ایران بیمه هستند، گفت: در این خصوص تفسیری شده بود مبنی براینکه پرداخت خسارات مشمول خسارت ناشی از برف نمی‌شود و هیات وزیران این را هم تصویب کرد که این صندوق‌ها باید در خصوص بارش برف نیز جبران خسارت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز