خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جلسه هیات دولت:

ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سرمایه تحقق حماسه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۷۴

دولت عزم و توانایی آ‌ن را دارد که همه این سیاست‌ها را عملیاتی کند و همه دستگاههای اجرایی را موظف به برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بندهای مربوط به خود کرد.

جلسه هیات دولت عصر امروز(یکشنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد و مهمترین مسائل و مباحثروز کشور از سوی اعضای دولت مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، هیات وزیران در این جلسه با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه رییس‌جمهوری به معاون اول، چگونگی تحقق این سیاست‌ها را مورد بحثو بررسی قرار داد.

روحانی با استقبال از سیاست‌های ابلاغی و تشکر از مقام معظم رهبری در ابلاغ این سیاست‌ها، آن را سرمایه تحقق حماسه اقتصادی و تکمیل حماسه سیاسی دانست.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه هر چند بخشی از این سیاست‌ها نیازمند تدابیر درازمدت است و در تدوین برنامه ششم هم مورد اهتمام قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: دولت عزم و توانایی آ‌ن را دارد که همه این سیاست‌ها را عملیاتی کند و همه دستگاههای اجرایی را موظف به برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بندهای مربوط به خود کرد.

روحانی اقتصاد متکی بر دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گر، پویا و پیشرو و کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت را از جمله جهت‌گیری‌های مهم این سیاست‌ها ذکر کرد و برکوچک‌سازی بخش اجرایی دولت و مدیریت بهینه هزینه‌ها تاکید کرد.

در ابتدای جلسه امروز هیات دولت، وزیر امور خارجه گزارشی از نشست ژنو و آغاز مذاکرات برای توافق نهایی هسته‌ای با شش کشور به هیات وزیران ارائه داد.

همچنین رییس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارشی درباره رویکردها و سیاست‌های این سازمان پرداخت و در ادامه، رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت وجود یک دستگاه بازرسی فعال، متعهد و چابک، بر لزوم اصلاحات در نظام اداری برای پیشگیری از شکل گیری تخلفات تصریح کرد.

روحانی همچنین از خدمات سازمان بازرسی کل کشور و کارکنان آن تشکر و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز