خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در دیدارِ هیات اقتصادی و صنعتی آلمان:

دولت مصمم است روابط خود را با همه کشورهای اروپایی ارتقا دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۰۰

اید فضای همکاری در عرصه‌های جهانی را به موضوع برد - برد هدایت کنیم. متأسفانه در عرصه بین‌المللی موضوع برد - باخت صدمات زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده است.

سرپرست نهاد و رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دیدارِ هیأت اقتصادی و صنعتی آلمان، با ابراز خرسندی از حضور این هیأت در تهران، انجام اینگونه ملاقات‌ها و دیدارها را در توسعه و استحکام روابط دوجانبه بویژه همکاری‌های اقتصادی مهم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در این دیدار با بیان اینکه " فضای خوبی برای همکاری ایران و آلمان و کشورهای اروپایی فراهم شده است "، بر اهمیت همکاری‌های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه " باید فضای بدبینی و بی‌اعتمادی را در روابط بین کشورها از بین ببریم "، افزود: باید فضای همکاری در عرصه‌های جهانی را به موضوع برد - برد هدایت کنیم. متأسفانه در عرصه بین‌المللی موضوع برد - باخت صدمات زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده است.

نهاوندیان همکاری ایران و آلمان را به نفع دو ملت دانست و تصریح کرد: به نفع آلمان است که ایران را شریک قدرتمند تجاری خود بداند و دولت تدبیر و امید مصمم است روابط خود را با همه کشورهای اروپایی بویژه آلمان ارتقا دهد.

وی در ادامه با اشاره به اهتمام جدی دولت به بخش خصوصی گفت: در ساختار اقتصاد ایران بخش خصوصی اجازه دارد در همه زمینه‌های اقتصادی فعالیت کند و اساساً سیاست دولت تدبیر و امید این است که بخش خصوصی را تقویت کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت جایگاه ایران در تأمین امنیت انرژی اروپا و نیز کمک به توسعه در کل منطقه، بر نقش مهم کشورمان در برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

نهاوندیان خطاب به هیأت اقتصادی و صنعتی آلمان نیز گفت: همواره نگاهی بلندمدت در رابطه با ایران و همچنین بر اهمیت کشورمان در حل و فصل مناقشات منطقه‌ای داشته باشید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان، سفر هیأت اقتصادی و صنعتی آلمان به تهران را مفید ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که دیدارها و مذاکرات این هیأت نتایج ثمربخشی برای دو ملت و دو کشور داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز