خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار با فعالان اقتصادی استان هرمزگان در خارج از کشور:

فعالان اقتصادی ایرانی خارج از کشور برای آبادانی هر چه بیشتر ایران سرمایه‌گذاری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۲۹۸

تصمیم دولت تدبیر و امید این است که شرایط آرامش و ثبات را در عرصه اقتصادی، بازار و سیاست داخلی و خارجی حفظ کند.

رییس‌جمهوری شامگاه امروز(چهارشنبه) در دیدار برخی فعالان اقتصادی استان هرمزگان در خارج از کشور با بیان اینکه معتقدیم اقتصاد باید در اختیار مردم و کارآفرینان باشد و بخش مردمی و خصوصی عهده‌دار آن باشد، گفت: تصمیم دولت تدبیر و امید این است که شرایط آرامش و ثبات را در عرصه اقتصادی، بازار و سیاست داخلی و خارجی حفظ کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه آرزوی ما این است که همه ایرانیان در سراسر دنیا برای شکوفایی و توسعه کشور تلاش کنند، گفت: امروز زمینه‌های تحقق این کار از سوی دولت فراهم شده است.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری، حرکت و کارآفرینی بدون ثبات کاری دشوار است، گفت: سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت اقتصادی باید با پیش‌بینی‌های صحیح همراه باشد و امروز در این دولت تلاش بر این است که بتوانیم فضای اقتصادی را قابل پیش‌بینی کنیم.

روحانی با اشاره به موفقیت دولت در کنترل تورم و کاهش نرخ آن طی ماه های گذشته گفت: ما معتقدیم صاحبنظران و متخصصان باید کشور را اداره کنند و دولت در این مسیر تنها تسهیل‌کننده امور باشد.

رییس‌جمهوری افزود: آغوش کشور به روی ایرانیان خارج از کشور باز است و ما آماده استفاده از نظرات آنان در راستای رشد و شکوفایی کشور هستیم.

روحانی توافق با کشورهای ۱ + ۵ و گام‌های بعدی در راستای توافق نهایی را از جمله قدم‌های جدی دولت در زمینه رفع تحریم‌ها برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز تحریم‌ها علیه ملت ایران شکسته شده است.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه معتقدیم اقتصاد باید در اختیار مردم و کارآفرینان باشد، افزود: اولویت دولت در راستای شکوفایی بخش خصوصی بر حضور ایرانیان داخل و خارج از کشور است و دولت از حضور همه سرمایه‌گذاران خارجی بخصوص ایرانیان حمایت کرده و تسهیل‌کننده این روند خواهد بود.

رییس‌جمهوری با اشاره به تصمیم دولت برای تحول بندر جاسک و سواحل مکران، این منطقه را فرصتی برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی استان هرمزگان و سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف قلمداد کرد.

روحانی اظهار امیدواری کرد که فعالان اقتصادی ایرانی خارج از کشور بتوانند برای آبادانی هر چه بیشتر ایران سرمایه‌گذاری کنند و همزمان موجب هدایت سرمایه‌های خارجی و ورود تخصص‌های گوناگون به کشور شوند.

در این دیدار که علاوه بر رییس جمهوری، دکتر نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور و امین‌زاده معاون حقوقی رییس جمهور نیز حضور داشتند، فعالان اقتصادی استان هرمزگان در خارج از کشور در فضایی صمیمی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات و همچنین ارائه پیشنهادات خود در راستای رشد، شکوفایی و رونق اقتصادی کشور و استفاده از پتانسیل‌های ایرانیان خارج از کشور در این زمینه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز