خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در جمع مدیران وزارت دفاع: / ۲ /

پشتیبانی مردم از اصول مهم بازدارندگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۹۵

این خیلی مهم است که ما چه سلاحی تولید کنیم و دارای چه بعد و چه دقتی باشد و چه توانمندی برای دفاع از خودش داشته باشد و همچنین مدافع خوبی از خودش باشد.

رییس‌جمهورگفت: حضور و پشتیبانی مردم؛ همبستگی و اتحاد اصول مهم در بازدارندگی است.

به گزارش خبرنگارایلنا، حجه الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران وزارت دفاع طی سخنانی با بیان اینکه صدام هم در مورد به تجاوز به ایران و هم کویت و هم ملت خویش دچار اشتباه ‌محاسباتی شد، ‌ اظهار داشت: ‌ ما باید در قدم اول بازدارندگی را به وجود بیاوریم که یک بخش آن تجهیزات است.

رئیس‌جمهور با اشاره به سخن پیامبر در خصوص «رمی» به معنی چیزی که پرتاب می‌شود؛ تیر اندازی و چیز‌هایی مشابه آن نظیر موشک وحتی پدافند هوایی و پهباد‌ها را نوعی رمی نامید و گفت: وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح می‌خواهند نیروهای مسلح را تجهیز کنند که این تجهیزات بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه تجهیزات هم در سرعت زمانی و هم برد از اهمیت بسیاری برخوردار است، خاطر‌نشان کرد: ما به دلیل قدرت بالایی که در ابتدای شروع جنگ داشتیم برای مثال وقتی هواپیماهای اف۱۴ از زمین بلند می‌شدند؛ عراقی‌ها پا به فرار می‌گذاشتند، در نتیجه بعد زمان و دقت بسیار تعیین کننده است.

روحانی در ادامه با یادی از شهید تهرانی؛ و از قول وی افزود: این خیلی مهم است که ما چه سلاحی تولید کنیم و دارای چه بعد و چه دقتی باشد و چه توانمندی برای دفاع از خودش داشته باشد و همچنین مدافع خوبی از خودش باشد.

وی گفت: از تجهیزات مهم‌تر نیروی انسانی است؛ و در جنگ تجهیزات پیروز نمی‌شوند، ولی آنچه ما را پیروز می‌کند نیروی انسانی است.

رئیس‌جمهور خاطر‌نشان کرد: آن نیروی انسانی آموزش دیده و با روحیه و دارای انگیزه الهی که ما تجهیزات لازم را در اختیار او می‌گذاریم؛ بسیار نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: حضور و پشتیبانی مردم؛ همبستگی و اتحاد اصول مهم در بازدارندگی است. چنانچه اگر مردم از نیروی مسلح جدا باشند آن نیروی مسلح؛ نیروی مسلح پیروزی نیست در نتیجه ما باید ملت و امتی در کنار هم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز