خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در جمع مدیران وزارت دفاع: / ۳ /

ایران خواهان تنش با هیچ کشوری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۷۰۸

آنچه که دشمن را می‌هراسند این است که مردم و نیروهای مسلح هر دو در کنار یکدیگر باشند؛ و در مرحله بعد یک فرمانده معنوی و عادل مورد اعتماد جامعه و مردم است.

رییس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان ادامه تنش با دیگران نیست و این نه اینکه تاکتیکی و شعار باشد؛ ‌بلکه به دنبال ساخت اعتماد با همه به ویژه با همسایگان خود است و شرط آن این است که دنیا بداند ما روی عزت و استقلال و منافع ملی و ارزش‌هایمان معامله نمی‌کنیم؛ چرا که این‌ها خط قرمزهای ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌‏، ‌ حجه الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران وزارت دفاع با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح باید تکیه‌گاه مردم باشند؛ ‌ گفت: ‌مردم باید احساس کنند که اگر روزی خطری آن‌ها را تهدید کنند نیروهای مسلح می‌توانند از آن‌ها پشتیبانی کنند. آنچنان که وقتی مردم با حوادثطبیعی نظیر سیل و زلزله روبرو می‌شود، ‌ ارتش و نیروهای مسلح به کمک آن‌ها می‌آیند، در نتیجه این‌ها در زمان صلح نیز از توانشان استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهور ‌گفت: آنچه که دشمن را می‌هراسند این است که مردم و نیروهای مسلح هر دو در کنار یکدیگر باشند؛ و در مرحله بعد یک فرمانده معنوی و عادل مورد اعتماد جامعه و مردم است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: در زمان ۸ سال دفاع مقدس آنچه که مردم را دلگرم می‌کرد دستور امام بود و امام اگر چه یک نظامی نبود؛ اما یک شخصیت والا و مورد‌ اعتماد همه بود‌. چنانچه وقتی که امام گفت؛ حصر آبادان باید شکسته شود. مردم این را باور کردند؛ چرا که می‌دانستند اگر امام حرفی می‌زند انگیزه مادی و شخصی ندارد؛ و تنها برای رضای خدا و انجام وظیفه است.

روحانی تصریح کرد: امروز بعد از ارتحال امام خوشبختانه فرد صالحی جای او را گرفته که نیروهای مسلح و مردم ما همین اعتماد را به وی دارند.

رئیس‌جمهور گفت‌: ‌ امروز بحمدالله نیروی انسانی؛ مردم در صحنه؛ تجهیزاتی که روز به روز دارد بهتر می‌شود و فرماندهی نیروهای مسلح همه در کنار هم قرار گرفتند و بازدارندگی به وجود‌آمده است، اما آنچه از همه این‌ها مهم‌تر است نوع رفتار ماست.

وی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای تنش‌زدایی و اعتماد‌سازی با دنیا است‌؛ ‌اظهار‌داشت: جمهوری اسلامی خواهان ادامه تنش با دیگران نیست و این نه اینکه تاکتیکی و شعار باشد؛ ‌بلکه به دنبال ساخت اعتماد با همه به ویژه با همسایگان خود است و شرط آن این است که دنیا بداند ما روی عزت و استقلال و منافع ملی و ارزش‌هایمان معامله نمی‌کنیم؛ چرا که این‌ها خط قرمزهای ماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز