خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در جشنواره بین‌المللی خوارزمی: / ۳ /

مقاله علمی باید به محصول تجاری تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۱۲۳

اگر به دنبال پیشرفت روبه جلو هستیم این امر تنها در سایه علمی محقق خواهد شد. بیائید در فضای گمنامی به فکر نام آوری ایران و ایرانی باشیم.

رییس‌جمهور گفت: دنیای دانش و فناوری، دنیای وسیعی است که باید حلقه‌های علم و پژوهش با نظام اجرا بهم متصل شود در غیر این صورت استفاده و بهره‌مندی لازم صورت نخواهد گرفت و مقاله باید تبدیل به محصول تجاری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه سخنان خود در بیست و هفتمین جشنواره خوارزمی پیروزی انقلاب اسلامی را موجب احیا و بالندگی کشور در زمینه علمی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: در‌جامعه‌ای که استقلال باشد و استعمار برود‌، ‌ حکومت مردم سالار باشد و استبداد برود و اختلاف در جامعه نیز رخت بربندد، آنجا است که کشور شاهد حرکت روبه جلو خواهد بود.

وی نیاز امروز کشور را تحرک ویژه در ارتباطات علمی با سایر کشور‌ها دانست و افزود: یکی از اهداف جشنواره‌های علمی در کشور برقراری همین ارتباط علمی با سایر کشور‌ها است. جشنواره خوارزمی برای این است که ما بتوانیم سرعت‌ خود را در ارتقای دانش و فناوری بیشتر کنیم. زمانی که در دوران تحریم و فشارهای بین المللی توانسته‌ایم دستاوردهای خوبی در زمینه فناوری هسته‌ای و نانو داشته باشیم، بالطبع از فرصت اینگونه جشنواره‌ها نیز در افزایش سرعت دانش باید بهره‌مند شویم.

رییس جمهور با بیان اینک جشنواره خوارزمی و سایر جشنواره‌ها، عدالت علمی را باید مدنظر قرار دهد، خاطر نشان کرد: بین تهران و سایر استان‌ها، بین استان‌ها و شهرستان‌ها وبین زن و مرد ما نیاز به عدالت علمی داریم البته برگزار کنندگان چنین جشنواره‌ای حتما به این مسئله توجه خواهند داشت؛ اما می‌خواهم تاکید کنم تا بگذارید همه اقوام و قومیت‌ها، همه زنان فرهیخته جامعه و دختران دانش پژوه زمینه را برای رشد علمی و مدیریتی و حضور در جامعه بازیابند. این جشنواره می‌تواند ما را در این زمینه یاری کند.

به گفته روحانی؛ دنیای دانش و فناوری، دنیای وسیعی است که باید حلقه‌های علم و پژوهش با نظام اجرا بهم متصل شود در غیر این صورت استفاده و بهره‌مندی لازم صورت نخواهد گرفت و مقاله باید تبدیل به محصول تجاری شود.

وی با بیان اینکه در مدت تصدی ریاست جمهوری بیشترین سخنرانی‌های رییس‌جمهور در محیط‌های علمی بوده و این امر نشان از توجه دولت به مقوله علم و فناوری است، ادامه داد: ‌ دولت معتقد است که توسعه کشور بدون علم و فناوری غیر‌ممکن است. اگر به دنبال پیشرفت روبه جلو هستیم این امر تنها در سایه علمی محقق خواهد شد. بیائید در فضای گمنامی به فکر نام آوری ایران و ایرانی باشیم. البته نام آوری فرد اشکالی ندارد اما باید از خود گذشت و به فکر ایران و سرزمینمان باشیم. اگر ایران سرافراز شد همه ما سرافراز خواهیم بود، اجازه دهید ۷۵ میلیون نفر حق سرافرازی داشته باشند.

رییس جمهور توسعه کشور را نیازمند پژوهش، اختراع و ابتکار علمی دانست و ضمن درخواست پشتیبانی دولت از سوی شرکت‌های دانش بنیان، ‌اظهار کرد: علم و فناوری دنیای وسیعی دارد؛ اما باید در این حوزه اولویت بندی کرد. علم و فناروی را نباید فضیلت بدانیم بلکه باید آن را ضرورت بدانیم. ما در شرایط اقلیمی خاص هستیم و نیاز به آب یک ضرورت است؛ لذا تحقیق و پژوهش را باید در این مسیر قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز