خبرگزاری کار ایران

علی عبداللهی در دیدار با «آچکزهی» استاندار ایالت بلوچستان پاکستان:

دولت پاکستان مانع ترددهای غیرمجاز در مرزهای مشترک شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۹۸۵

زمینه همکاری دو کشور موضوعات مختلفی است که نشان از یک تفاهم بالا و همکاری همه‌جانبه است. در مباحثاقتصادی نیز زمینه‌های بسیار خوبی فراهم است و می‌توان به خط لوله گاز اشاره کرد که یکی از عوامل تأثیرگذار در توسعه کشورها انرژی است. گاز پاک‌ترین انرژی است که زمینه خوب و بستری را برای توسعه و همکاری بین دو کشور فراهم می‌کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه " انتظار ما از دولت پاکستان این است که مانع تردد غیرمجاز از مرزهای مشترک دو کشور شود "، گفت: اگر دولت پاکستان از ما کمک بخواهد، آمادگی داریم با همکاری یکدیگر مانع ترددهای غیرقانونی و اشرار در مناطق مرزی شویم.

به گزارش ایلنا، علی عبداللهی در دیدار با «آچکزهی» استاندار ایالت بلوچستان پاکستان و هیأت همراه، با اشاره به مشترکات فرهنگی، تاریخی و مراودات بین دو کشور مسلمان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان ابراز امیدواری کرد که این مشترکات بتوانند پشتوانه‌ای محکم و قوی برای تداوم و استحکام ارتباطات میان دو ملت باشند.

معاون وزیر کشور افزود: دو کشور ایران و پاکستان به عنوان کشورهای مسلمان در منطقه باید با شناخت دقیق‌تر از اهداف و برنامه‌های دشمنان، با ایجاد وحدت، انسجام و همکاری‌های متقابل مانع دخالت بیگانگان و اختلاف‌افکنی آنها در منطقه شوند.

عبداللهی، فعال‌تر شدن بازارچه‌های مرزی بین دو کشور را بهترین راه برای افزایش مبادلات تجاری و بهبود وضعیت معیشتی ساکنان دو سوی مرز دانست و از طرف پاکستان خواست با فراهم آوردن امکانات و تمهیدات لازم، از این قابلیت در راستای تقویت مؤلفه‌های تجاری استفاده کند.

وی در ادامه گفت: زمینه همکاری دو کشور موضوعات مختلفی است که نشان از یک تفاهم بالا و همکاری همه‌جانبه است. در مباحثاقتصادی نیز زمینه‌های بسیار خوبی فراهم است و می‌توان به خط لوله گاز اشاره کرد که یکی از عوامل تأثیرگذار در توسعه کشورها انرژی است. گاز پاک‌ترین انرژی است که زمینه خوب و بستری را برای توسعه و همکاری بین دو کشور فراهم می‌کند.

عبداللهی نسبت به آزادی پنج مرزبان ربوده شده ابراز امیدواری کرد و از هیأت پاکستانی خواستار همکاری بیشتر و آزادسازی این پنج مرزبان شد و تاکید کرد: مسئولان پاکستانی از تمام ظرفیت‌های خود برای آزادی پنج سرباز ایرانی استفاده کنند.

در این دیدار همچنین آچکزهی استاندار ایالت بلوچستان پاکستان با تأکید بر لزوم تعامل مستمر مبنی بر مبادله اطلاعات، برنامه‌ریزی و اشتراک مساعی بین دو کشور برای مبارزه با مواد مخدر در منطقه، ابراز امیدواری کرد که این اقدامات شکل گسترده‌تری به خود گیرد و پاکستان نیز همچون ایران هرگز اجازه خدشه‌دار شدن مرزهای مشترک میان دو کشور را نخواهد داد.

محمدخان آچکزهی ضمن ابراز همدردی در خصوص گروگانگیری پنج مرزبان ایرانی، گفت: دولت پاکستان تمام سعی و تلاش خود را جهت آزادی این مرزبانان انجام می‌دهد.

وی یکی از راه‌های بهبود شرایط در منطقه را تقویت و توسعه تجارت و بازرگانی در مرزها دانست و افزود: همه‌جانبه از برنامه‌های دولت پاکستان با ایران است. باید ازظرفیت‌های ایران در بخش انرژی از جمله گاز، برای رفع مشکلات و کمبودهای پاکستان در این بخش‌ها بهره گرفت.

استاندار ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به تعویق افتادن اجرای خط لوله گاز ایران به پاکستان، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی جهت تسریع در اجرای این طرح اقدام شود و پاکستان این مساله را در اولویت اقدامات خود در عرصه بین‌الملل قرار داده است.

وی در پایان گفت: عناصری درصدد خدشه‌دار شدن و تخریب روابط ایران و پاکستان هستند ولی اهتمام دولت و مردم ما بر توسعه روابط همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز