خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی در وین مطرح کرد؛

ابراز تاسف وزیر کشور از عدم همراهی موثر کشورهای جهان با ایران در مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۹۹

با توجه به اهمیت و نقش بحثمواد مخدر در آسیب‌های اجتماعی، هزینه‌های بالایی که این امر دارد و همچنین همجواری ایران با کشوری که بیشترین تولید مواد مخدر را داراست، به هرحال موقعیت خاصی به ایران داده و نشست‌هایی که در این جا برگزار می‌شود با توجه به اهمیت در مبارزه با این مواد مخدر، لازم است که در این اجلاس‌ها شرکت داشته باشیم و بتوانیم موضوع را بخوبی مطرح و نقش ایران را در بازدارندگی، کنترل و مبارزه با این امر را برای اعضای این اجلاس بیان کنیم.

وزیر کشور گفت: کشورهای جهان با نقش آفرینی و فعالیت بیشتر، جمهوری اسلامی ایران را در زمینه مبارزه با مواد مخدر همراهی کنند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران که برای شرکت در پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر وارد وین پایتخت اتریش شد، اظهار داشت: ما امیدوار هستیم که بتوانیم نقش جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با مواد مخدر که یک نقش مهم و بین‌المللی است، در اجلاس مطرح کنیم.

رحمانی فضلی درباره هدف از شرکت در اجلاس دوروزه مقامات عالیرتبه کمیسیون مواد مخدر در وین، نیز تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقش بحثمواد مخدر در آسیب‌های اجتماعی، هزینه‌های بالایی که این امر دارد و همچنین همجواری ایران با کشوری که بیشترین تولید مواد مخدر را داراست، به هرحال موقعیت خاصی به ایران داده و نشست‌هایی که در این جا برگزار می‌شود با توجه به اهمیت در مبارزه با این مواد مخدر، لازم است که در این اجلاس‌ها شرکت داشته باشیم و بتوانیم موضوع را بخوبی مطرح و نقش ایران را در بازدارندگی، کنترل و مبارزه با این امر را برای اعضای این اجلاس بیان کنیم.

وزیر کشور ایران اضافه کرد: در ایران در زمینه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و کنترل و ترانزیت مواد مخدر همکاری‌های بین‌المللی خوبی داریم.

وی درباره برنامه‌هایی که در حاشیه این نشست خواهد داشت، گفت: در این نشست‌ها که به صورت عمومی برگزار خواهد شد، نظرات را مطرح می‌کنیم البته به صورت سه جانبه نیز با افغانستان و پاکستان نشست خواهیم داشت.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران تصریح‌کرد: امیدواریم که بتوانیم نقش ایران را در این امر که یک نقش واقعا بین‌المللی و مهم است در این اجلاس مطرح و تقاضا کنیم که جهان با نقش آفرینی بیشتر و فعالیت بیشتر در مبارزه با مواد مخدر، ایران را همراهی کند که متاسفانه تاکنون چنین نقشی ایفا نشده است.

وزیر کشور با بیان اینکه در سال بیش از ۵۰۰ تن کشفیات مواد مخدر در ایران داریم و این رقم بسیار بالایی است، خاطرنشان کرد: در مسیر کنترل و همچنین مانع ایجاد کردن برای ترانزیت موادمخدر در شرق کشور، شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم و هزینه‌های اجتماعی بسیار بالایی داده‌ایم و امیدواریم در این نشست بتوانیم همگرایی و همخوانی را متوجه این مساله نماییم.

پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر با شرکت مقامات عالیرتبه کشورها از روز پنجشنبه بمدت دو روز در مقر سازمان ملل متحد در وین برگزار می‌شود.

اجلاس دوروزه مقامات عالیرتبه کمیسیون مواد مخدر برای بررسی برنامه ها و اهداف مندرج در بیانیه سیاسی و برنامه اقدام سازمان ملل که در سال ۲۰۰۹میلادی تصویب شده است، می باشد. این بیانیه مذکور اهداف ۱۰ساله جهانی را در مبارزه با مواد مخدر ترسیم کرده است.

چالش ها و اقداماتی که تاکنون کشورها انجام داده‌اند و ارائه یک راهکار برای اجلاس ویژه سازمان ملل متحد که در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار می‌شود از محورهای مهم این اجلاس مقامات عالیرتبه کمیسیون مواد مخدر که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود، اعلام شده است.

«عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران که در صدر هیاتی برای شرکت در این کنفرانس به وین سفر کرده است در حاشیه این اجلاس ملاقات‌های دوجانبه و چند جانبه خواهد داشت.

وزیر کشور علاوه بر دیدار با «یوری فدوتوف»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیراجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در وین، در نشست‌های دیگری از جمله نشست وزرای ابتکار سه جانبه متشکل از ایران، پاکستان و افعانستان شرکت خواهد کرد.

در این نشست بیش از ۱۵۰۰تن از مقامات عالیرتبه و متخصصین و ۲۵کشور در سطح وزیر و معاون وزیر حضور خواهند داشت.

همچنین در نشست مقامات عالیرتبه سال ۲۰۰۹میلادی مقرر شد مقامات عالی کشورهای عضو در جریان برگزاری پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر در ماه مارس ۲۰۱۴میلادی(۲۲و ۲۳اسفندماه), با هدف مرور موانع و چالش های موجود در اجرای بیانیه سیاسی و برنامه اقدام آن، نشستی را به منظور دستیابی به اهداف کمیسیون مواد مخدر برگزار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز