خبرگزاری کار ایران

در دیدار با استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛

استقبال ظریف از توسعه مناسبات خارجی خراسان رضوی با سایر کشورها

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۷۶۳

ظریف: نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق، مهمترین و بزرگترین نمایندگی در کشور است و باید از این ظرفیت در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه بیشتر و بهتر استفاده کرد. / رشیدیان: خراسان رضوی به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه از جایگاه ویژه ای بین کشورهای مختلف و صادر کنندگان کالا برخوردار است.

محمد جواد ظریف در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: این وزارتخانه آمادگی خود را برای هرگونه کمک در این حوزه اعلام می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق، مهمترین و بزرگترین نمایندگی در کشور است و باید از این ظرفیت در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه بیشتر و بهتر استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست بر استفاده بهینه از ظرفیت نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد جهت توسعه روابط با کشورهای همجوار تاکید کرد.

علیرضا رشیدیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن آن در محورهای ترانزیتی گفت: خراسان رضوی به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه از جایگاه ویژه ای بین کشورهای مختلف و صادر کنندگان کالا برخوردار است.

وی از توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: زیر ساخت های این مهم در بخش های مختلف تامین شده و باید با استفاده از توانمندی های داخلی در راستای افزایش صادرات به منظور حمایت از تولیدات داخلی گام برداریم.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری های خارجی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از جمله راه های مقابله با تحریم اقتصادی دشمنان است، گفت: باید با استفاده از ظرفیت نمایندگی وزارت خارجه نسبت به اعزام بازرگانان و تجار استان به کشورهای مختلف و شناساندن فرصت های سرمایه گذاری به آنان، برنامه ریزی و اقدام شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت توسعه محور شرق کشور خواستار مساعدت وزارت امور خارجه جهت جذب سرمایه گذاران خارجی در ساخت راه آهن سریع السیر مشهد - تهران و خط آهن مشهد - گرگان شد.

وی تردد سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائرو گردشگر داخلی به مشهد، وجود جاذبه های گردشگری، توانمندی های صنعتی و معدنی را از دیگر ظرفیت های خراسان رضوی برشمرد و گفت: استفاده بهینه از این فرصت ها به ایجاد اشتغال پایدار و توسعه هرچه مطلوب تر اقتصاد استان منجر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز