خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در پاسخ به ایلنا:

قیمت نهایی بنزین اواخر فروردین اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۰۳

معاون اجرایی رئیس جمهور از احتمال تک نرخی شدن قیمت بنزین در سال ۹۳ خبر داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور از احتمال تک نرخی شدن قیمت بنزین در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست مشترک استانداران و فرمانداران دولت تدبیر و امید که صبح امروز در وزرات کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه قیمت بنزین امسال تک نرخی یا دو نرخی خواهد بود، گفت: این دو رویکرد در نزد هیات کارشناسی دولت دارای طرفدار است.

وی ادامه داد: در دولت هم عده‌ای موافق تک نرخی بودن بنزین و عده‌ای نیز موافق دو نرخی بودن آن بودند. احتمال تک نرخی شدن قیمت بنزین در سال ۹۳ وجود دارد اما در این مورد هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. اما در صورت تک نرخی شدن بنزین میزان بنزینی که در کارت افراد باقی مانده است دارای اعتبار خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، در خصوص زمان نهایی اعلام قیمت بنزین اظهار داشت: قیمت نهایی بنزین پس از ثبت نام و خوداظهاری مردم در مورد دریافت یارانه‌ها و در اواخر فروردین اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که چه تصمیمات جدی با آغاز هدفمندی یارانه‌ها برای کنترل و نظارت بازار اتخاذ شده است، اظهار کرد: بحثهدفمندی یارانه‌ها یک کار مستمر و ادامه دار است. کاری که قرار است در حال حاضر صورت گیرد و در قانون هدفمندی یارانه‌ها هم به آن اشاره شده ثبت نام مجدد از متقاضیان نیازمند یارانه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: همه اطلاعات مردم شریفی که هم اکنون یارانه دریافت می‌کنند در بانک‌های اطلاعاتی موجود است و به دلیل اینکه در قانون بودجه ۹۳ قانونگذار ذکر کرده که صرفاً به افراد نیازمند یارانه تعلق می‌گیرد، اشخاص باید مجدداً در فرم ساده‌ای که تنظیم شده است، نام نویسی کنند.

شریعتمداری درپاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است افرادی که به عنوان اقشار توانمند تلقی می شوند و در دریافت یارانه ثبت نام کرده اند از سایر خدمات دیگری که احیاناً ممکن است وجود داشته باشد مثل استفاده از مدارس مردمی به همین بهانه محروم شوند توضیح داد: اصلا چنین چیزی نیست و ما اصلا هیچ خط فقری برای دریافت یارانه ها تعیین نکرده‌ایم. شاید طبق قانون دولت مجاز بود اعلام کند که به عنوان مثال کسانی که درآمد بالای سه میلیون تومان در ماه دارند دیگر از این به بعد یارانه دریافت نمی‌کنند اما دولت این کار را نکرد و در فرم‌هایی که ملاحظه می‌کنید گفته شده که بگویید جز کدام گروه درآمدی هستید. در نتیجه ما به هیچ وجه معتقد نیستیم آنهایی که نسبت به دریافت یارانه اعلام نیاز می‌کنند، جز فقرا هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه «نگرانی هایی در خصوص هزینه‌های خانوارها وجود دارد که مثلا اگر فردی در آمدی دارد در کنار آن هزینه هایی نیز مانند پرداخت وام دارد اما در این فرم ها صراحتا اعلام شده که وام‌ها در نظر گرفته نمی‌شود» گفت: سئوال اشکال مبنایی دارد چرا که اگر ما عددی را بعنوان مبنا برای پرداخت یارانه قرار داده بودیم آن وقت سئوال‌های بسیار مهمی مطرح می‌شد اما صرفا گروه‌های درآمدی در فرم تعیین شده ولی نگفتیم که اگر کسی در آمدی بالاتر از روند مشخصی در ماه داشته باشد یارانه به او تعلق نخواهد گرفت و چنانچه مبنا را بر اساس صرف میزان درآمد قرار دهیم شاخص‌های دیگری نیز نظیر نوع محل سکونت و داشتن فرزند دانشگاهی و یا معلول و مواردی از این دست نیز مطرح می‌شود.

شریعتمداری درپاسخ به این پرسش که برخی افراد گرفتن یارانه را حق طبیعی خود می‌دانند و دولت هم اعلام کرده است که هیچ بخشی را از دریافت یارانه ها حذف نمی‌کند دولت برای این موضوع که ممکن است در میان افرادی که ثبت نام کرده اند اشخاص مرفه‌ای هم باشند چه تدابیری اندیشیده گفت: همه تلاش ما در گفتگو با اصحاب رسانه و افراد فرهیخته و دانشمند کشور این است که در سالی که عزم ملی باید شکل بگیرد یک عزت ملی را شکل دهیم.

وی افزود: در سالی که عزم ملی باید شکل بگیرد دولت کار مدیریت جهادیش را تعریف کند و رسانه‌ها هم باید به ایجاد عزم ملی کمک کنند. در حال حاضر عزم ملی باید برای ایجاد تشخص برای افرادی که متمکن و نیازمند دریافت یارانه نیستند، صورت گیرد.

شریعتمداری همچنین در پاسخ به این سئوال که گفته شده علاوه بر در آمد سرپرست خانوار در آمد سایر افراد خانواده هم در نظر گرفته و تجمیع می‌شوند اما در موازین اسلام در آمد زن جزء درآمد خانواده حساب نمی‌شود، تاکید کرد: این‌ها محاسبات آماری ما است و ما قصد مداخله در هیچ نوع از شرع مقدس را نداریم و همه آن موازین در سر جای خود باقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز