خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی وزیر کشور در نشست خبری: / ۳ /

چادرهای مرزبانی جمع‌ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۲۶۵

قرار گاه قدس سپاه ۳۰۰ کیلومتر مرزی را تحویل گرفته اما این به معنی تخلیه نیروهای مرزبانی از آن منطقه است اما مرز در کنترل نیروهای سپاه است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از آغاز جمع‌آوری چادرهای مرزبانی خبر داد و گفت: با سردار ذوالفقاری نشست‌هایی برگزار شده تا جایابی های لازم انجام شود تا هم مرزبانان جان پناه خوبی داشته باشند و هم امنیت مرزها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه نشست خبری معاون امنیتی وزیر کشور، ‌ خبرنگاری به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر برخورد و تنبیه ۴ مرزبان اشاره کرد و نظر عبدالهی را در این ارتباط خواست که وی پاسخ داد: شرایط نگهبانی و خدمت آیین نامه و بخشنامه‌های مرتبط با خود را دارد و حتما مطابق آیین‌نامه‌های مربوطه مسئله این ۴ سرباز دنبال خواهد شد و اگر واقعا کسی کوتاهی کرده و به درستی به وظیفه خود عمل نکرده است باید پاسخگو باشد. اینگونه نیست که کسی که به گروگان و یا اسارت رفته و برگشته همه چیز حل شده باشد، بلکه باید موضوع پیگیری و بررسی شود.

عبدالهی از جمع‌آوری چادرهای مرزبانی خبر داد و گفت: قرار بر جمع‌آوری چادرهای مرزبانی شده تا به جای آن برجک بتونی ساخته شود. در این راستااقداماتی صورت گرفته است و با سردار ذوالفقاری نیز بحث‌ها و نشست‌هایی برگزار شده تا این امر هر چه سریعتر صورت گیرد و جایابی های لازم انجام شود تا هم مرزبانان جان پناه خوبی داشته باشند وهم امنیت مرزها فراهم شود.

معاون امنیتی وزیرکشور درمورد توافق نامه امنیتی با پاکستان نیز اظهار کرد: این توافق نامه جامع است و می توان با تشکیل کمیته‌هایی مباحثآنرا به طور جدی دنبال کرد. در مورد انسداد مرزها نیز وزیر کشور دستور پر کردن خلاء‌ها داده و دولت نیز برای این کار اعتبارات خوبی در نظر گرفته و بر تخصیص صددرصدی آن تاکید کرده تا کنترل بهتری بر مرزها صورت بگیرد

وی در پاسخ به این پرسش که سهم دستگاههای دولتی از جمله وزارت اطلاعات وزارت‌خارجه، نهادهای نظامی وشخصیتهایی چون مولوی عبدالحمید در آزادی مرزبانان به تفکیک به چه میزان بوده است، اظهار کرد: این موضوع سوال خوبی نیست، چرا که ما یک کشور، نظام و حاکمیتی هستیم که اجزای مختلفی دارد وهر کدام نقش به سزایی بر عهده دارد. اینکه تلاش شود تا سهم دستگاهها را درارتباط با آزادی مرزبانان بالا وپایین کنیم مورد قبول ما نیست و در اطلاعیه وزارت کشور نیز از تمامی دستگاهها که به وظایف خود عمل کردند تشکر کردیم.

عبدالهی برجسته سازی نقشهای نهادها و اشخاص را بی اهمیت دانست و ادامه داد: ما از معتمدین و ریش سفیدان محلی نیز استفاده کردیم در بیانیه خودنیز به نقش آنها اذعان کردیم. مهم این است که ما از تمامی ظرفیتها استفاده کردیم.

وی در مورد آخرین وضعیت گروهبان یکم جمشید دانایی فر نیز اظهار کرد: از وضعیت ایشان اطلاع جدیدی نداریم و تنها ادعای این گروه است که جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده و چون ما سند قوی نداریم، وضعیت ایشان برای ما مبهم است. به طور قطع یقین ایشان درپاکستان نگه داری می شود و دولت آن کشور باید مسئولیت خود را بپذیرد. در آینده نزدیک سفر هیات عالی ایرانی به پاکستان صورت خواهد گرفت و یکی از دستورکارهای آن بررسی وضعیت جمشید دانایی فر است.

معاون امنیتی وزیر کشور در مورد واگذاری ۳۰۰کیلومتر از مرزهای شرقی به سپاه پاسداران نیز گفت: قرارگاه قدس سپاه ۳۰۰ کیلومتر مرزی را تحویل گرفته اما این به معنی تخلیه نیروهای مرزبانی از آن منطقه است، اما مرز در کنترل نیروهای سپاه است.

عبدالهی در مورد خبر دستگیری یک گروه تروریستی در خوزستان نیز گفت: در دستگیری این گروهک تجهیزات و ادواتی نظیر مواد منفجره و چاشنی کشف شد که نشانگر قصد خرابکاری این گروهک است، در این که این گروهکها از بیرون حمایت آموزشی و پشتیبانی می شوند شکی و جود ندارد و به حمدالله همه توطئه ها کشف و بعد هم همینطو ر خواهد بود وگروهکهای تروریستی باید بدانند میدان عملیاتی در ایران وخوزستان نخواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز