خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرد:

اعلام آمادگی ایران برای افزایش همکاری‌های نظامی با جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۱۳

حجم مبادلات تجاری وسطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور پایین تر از حد انتظارات است که لازم است در این زمینه ضمن شناسایی و رفع موانع، گامهایی اساسی در جهت افزایش حجم تبادلات تجاری تهران – باکو برداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ایران خواهان آذربایجانی قوی در همسایگی خود است و آمادگی دارد همکاری‌های دفاعی و نظامی خود را بدون هرگونه محدودیتی با این کشور افزایش دهد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری جهانگیری ظهر امروز در دیدار «ژنرال ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با تاکید بر وجود اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و مذهبی میان دو کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود اهمیت فراوانی نسبت به گسترش روابط با کشورهای همسایه قائل است و در این میان جمهوری آذربایجان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: حجم مبادلات تجاری و سطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور پایین تر از حد انتظارات است که لازم است در این زمینه ضمن شناسایی و رفع موانع، گامهایی اساسی در جهت افزایش حجم تبادلات تجاری تهران – باکو برداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های علمی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید تجهیزات دفاعی گفت: ایران خواهان آذربایجانی قوی در همسایگی خود است و آمادگی دارد همکاریهای دفاعی و نظامی خود را بدون هرگونه محدودیتی با این کشور افزایش دهد.

جهانگیری همچنین با اشاره به ملاقات روسای جمهور دو کشور در سفر اخیر رییس جمهور آذربایجان به تهران و امضای چهار سند همکاری گفت: در مذاکرات صورت گرفته مسائل دو جانبه و موضوعات منطقه‌ای میان دو کشور مورد بحثو بررسی قرار گرفته و توافقات خوبی نیز حاصل شده که می‌تواند در ارتقاء سطح روابط دو کشور موثر و مفید باشد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این ملاقات، مذاکرات خود با همتای ایرانی‌اش را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت‌های فراوانی در زمینه همکاریهای دفاعی میان دو کشور وجود دارد و دو کشور از دیدگاه مشترکی نسبت به مسائل منطقه و جهان برخوردار هستند.

ژنرال ذاکر حسن‌اف همچنین با اشاره به مشترکات موجود میان دو ملت در زمینه‌های فرهنگی و دینی اظهار امیدواری کرد سفرش به ایران زمینه ارتقاء روابط و گسترش مناسبات تهران - باکو را فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز