خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در اجتماع مردم زابل:

کسی نباید از برادری، وحدت و انسجام مردم سوء استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۵۶

امنیت استان باید به دست مردم، طوایف، قبایل و مرزداران این خطه و همه کسانی که به وطن، اسلام و قرآن عشق می ورزند حفظ شده و پایدار بماند.

رییس جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در اجتماع پرشور و صمیمی مردم شهرستان زابل با اشاره به ضرورت وحدت، انسجام و یکپارچگی و برادری و اخوت اسلامی برای قرار گرفتن استان سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه و حل معضلات و مشکلات مردم این استان گفت: استعدادها و ظرفیت های سیستان و بلوچستان و انسجام و برادری مردم این استان زمینه ای برای توسعه استان و منطقه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه خدای بزرگ را شاکرم که امروز در محضر مردم شریف، قهرمان، مرزدار و فهیم زابل هستیم، تصریح کرد: مردمان این خطه، بزرگمردان و زنانی هستند که این منطقه را به سرزمین اسطوره ها تبدیل کرده اند.

رییس جمهور تصریح کرد: تمام مردم سیستان و بلوچستان اعم از سیستانی یا بلوچ، شیعه یا سنی همه با هم برادر بوده و زیر پرچم واحد اسلام و ایران با اخوت، برادری، مهربانی و یکپارچگی باید زندگی می کنند و این دستور خدا، قرآن، پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که نگاه ما به یکدیگر باید نگاهی برادرانه و مهربانانه باشد و این رمز توسعه، موفقیت و امنیت مردم است.

روحانی امنیت استان سیستان و بلوچستان را دومین پایه در کنار انسجام و وحدت برای توسعه و پیشرفت استان برشمرد و خاطر نشان کرد: امنیت استان نیز باید به دست مردم، طوایف، قبایل و مرزداران این خطه و همه کسانی که به وطن، اسلام و قرآن عشق می ورزند حفظ شده و پایدار بماند.

رییس جمهور افزود: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج به وظایف خود عمل می کنند اما باید همه مردم این استان و طوایف و قبایل این بار مسئولیت سنگین را به دوش بکشند.

روحانی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید برای منافع حزبی، گروهی و تشکلی خاص از نام سیستانی، بلوچ و یا زابلی استفاده کند، گفت: فعالیت و رقابت احزاب در کشور آزاد است اما نباید کسی خدایی ناکرده از برادری، اخوت، وحدت و انسجام مردم سوء استفاده کند.

رییس جمهور افزود: مردم این استان قرن هاست که با برادری و اخوت در کنار هم زندگی کرده اند.

روحانی با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان انسان هایی هوشمند، دلاور و با استعداد هستند خاطر نشان کرد: امروز در حوزه های علمیه و دانشگاه ها شخصیت های بزرگ و دانشمندان فراوانی از این خطه حضور دارند تا جایی که یکی از مراجع بزرگ شیعه از منطقه سیستان و بلوچستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز