خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز هیأت دولت؛

آیین‌نامه ساماندهی حمل و نقل عمومی روستایی تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۳۶۳

به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولید محصول چغندر قند و ایجاد زمینه‌های افزایش تولید شکر در داخل کشور، مقرر شد تا در خرید تضمینی چغندر قند علاوه بر پرداخت قیمت خرید تضمینی تعیین شده به میزان هر کیلوگرم دو هزار و یکصد ریال، مبلغ سیصد ریال به عنوان کمک هزینه حمل و نقل در هر کیلوگرم به کشاورزان پرداخت شود.

هیأت دولت صبح امروز(چهارشنبه) به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و اعضای دولت به بحثو تبادل نظر پیرامون مهمترین مسایل کشور پرداختند.

fبه گزارش ایلنا‏، در این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحثو بررسی به تصویب رسید. همچنین آیین‌نامه ساماندهی حمل و نقل عمومی روستایی با هدف ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی در کشور و حمایت از گسترش کشاورزی صعتی و صنایع روستایی، در جلسه امروز هیأت وزیران تصویب شد.

بر اساس این آیین‌نامه، مدیریت حمل و نقل عمومی روستاهای واقع در خارج از حریم شهرها بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و در روستاهای واقع در حریم شهرها بر عهده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است و با استفاده از ظرفیت‌های بخش غیر دولتی انجام می‌گیرد.

در این آیین‌نامه، مقررات مربوط به مدیریت نرخ‌گذاری حمل و نقل عمومی روستایی، نحوه پلاک‌گذاری ناوگان حمل و نقل روستایی توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تحت پوشش قرار گرفتن محدوده حمل و نقل روستایی توسط این نیرو پیش‌بینی شده است.

بر اساس یکی دیگر از مصوبات هیأت وزیران، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم در سال ۱۳۹۳ به میزان یکصد و سی هزار ریال تعیین گردید.

همچنین به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولید محصول چغندر قند و ایجاد زمینه‌های افزایش تولید شکر در داخل کشور، مقرر شد تا در خرید تضمینی چغندر قند علاوه بر پرداخت قیمت خرید تضمینی تعیین شده به میزان هر کیلوگرم دو هزار و یکصد ریال، مبلغ سیصد ریال به عنوان کمک هزینه حمل و نقل در هر کیلوگرم به کشاورزان پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز