خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان ایلام:

امسال رکود اقتصاد را خواهیم شکست

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۱۷

اگر بداخلاقی در کشور رواج یابد و هرکس قلم و تریبون داشت هرچه خواست بگوید و اگر بنا باشد هیچ‌کس به فردای خود اعتماد نداشته‌باشد که با آبرو و حیثیت او چه می شود، آن وقت در کشور ثبات و رونق وجود نخواهد داشت.

رییس جمهور شامگاه چهارشنبه در جریان سفر به ایلام و در جلسه شورای اداری استان ایلام ضمن تشکر از مردم عزیز و بزرگوار این استان برای استقبال صمیمی و میهمان نوازی گرم از دولت تدبیر و امید گفت: کشور نیاز به حرکت بزرگ برای حل معضلات عمومی و اساسی مثل بیکاری دارد که اولین و اصلی‌ترین نیاز برای این حرکت بزرگ، وجود ثبات است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه برای پیشرفت نیاز به سرمایه‌گذاری است و سرمایه دولت نسبت به نیازهای کشور بسیار محدود است، تاکید کرد: اگر ثبات نباشد، امیدی به آینده و انگیزه‌ای برای تلاش و فعالیت وجود نخواهد داشت.

رییس جمهور با اشاره به نامگذاری امسال به نام فرهنگ و اقتصاد تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده بداخلاقی در کشور رواج یابد و هرکس قلم و تریبون داشت هرچه خواست بگوید و اگر بنا باشد هیچ‌کس به فردای خود اعتماد نداشته‌ باشد که با آبرو و حیثیت او چه می شود، آن وقت در کشور ثبات و رونق وجود نخواهد داشت.

روحانی ادامه داد: اگر ندانیم که در روابط خارجی می‌خواهیم چه کنیم، کاری از پیش نخواهیم برد. در دنیای امروز که دنیای روابط و تعامل است، هیچ‌کس نمی‌تواند بدون اعتنا به دیگران زندگی کند. مگر می شود در دنیای امروز بدون قوانین و مقررات و ارتباطات زندگی کرد؟

رییس جمهور با تصریح بر این مسأله که اگر خواهان آبادانی، رفاه و توسعه هستیم، باید توسعه همه جانبه را دنبال کنیم، گفت: دولت امسال را سال تلاش برای رونق اقتصادی قرار داده و کار را شروع کرده و اگر چه تحقق این هدف سخت است، اما همانطور که سال گذشته کشیدن ترمز تورم به عنوان هدفی سخت محقق شد، امسال نیز خواهیم توانست، اقتصاد را رونق بخشیده و رکود را بشکنیم.

روحانی با بیان اینکه دولت به سهم خود در بخش‌های راه، کشاورزی، صنایع و نفت و گاز حرکتش را شروع کرده است، اضافه کرد: ایجاد شبکه آبیاری مدرن برای ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و اجرای سامانه گرمسیری برای ۳۸ هزار هکتار دیگر از اراضی ایلام گامی بزرگ در پیشرفت کشاورزی این استان است که رونق اقتصادی و اشتغال را به ارمغان خواهد آورد.

رییس جمهور همچنین با اشاره به برنامه‌های دیگر دولت در زمینه پتروشیمی و جمع‌آوری و استحصال گاز‌هایی که سر چاه‌های نفت استان و افزایش برداشت از منابع نفتی استان صورت گرفته اظهار کرد: ان‌شاء‌الله در ۳ الی ۴ سال آینده شاهد تحولی بزرگ در ایلام خواهیم بود.

روحانی تصریح کرد: دولت بنا ندارد بدون بررسی قولی بدهد و حتماً برای هر تصمیمی خیلی دقیق مطالعه و کارشناسی می‌کند. در ۸ سال گذشته تصمیمات زیادی اتخاذ شد که فقط ۲۰ درصد آنها اجرا شد، لذا دولت صرفاً بر مبنای پتانسیل‌ها و امکانات موجود طرح‌هایی را تصویب می‌کند که امکان اجرایی و عملیاتی شدن آنها وجود داشته باشد.

رییس جمهور گفت: معتقدم استان برای پیشرفت و برخورداری از رونق به منطقه آزاد تجاری نیازمند است. بنابراین اجرای این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد تا مراحل لازم را طی کند.

روحانی همچنین به طرح‌ها و اقدامات دولت در زمینه بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: دولت در زمینه ارتقاء پوشش و خدمات بیمه‌ای، تأمین داروها و کاهش هزینه درمان گام های خوبی برداشته که آثار آن از همین روزهای اول اجرا قابل مشاهده است.

رییس جمهور در ادامه به نگرانی‌های موجود در زمینه تهدیدهایی که جنگل های منطقه از جمله استان ایلام را تهدید می کند اشاره کرد و افزود: حتماً باید برای این مشکل چاره جویی شود و این مسأله جزو ضرورت های استان است. البته باید در این زمینه کمک اصلی را از مردم بگیریم و اساساً چارچوبی اندیشیده شود تا نحوه استفاده از مشارکت‌های مردمی در نگهداری از جنگل ها مشخص شود.

روحانی تصریح کرد: بدون حضور و مشارکت مردم هیچ مسأله ای حل نمی‌شود و مردم باید در همه امور حضور داشته باشند چرا که همه سرمایه ما امید و حضور مردم است که اگر در صحنه‌ها حضور نداشته و به آینده امید نداشته باشند و همه مردم و مسئولان در قوای مختلف دست به دست یکدیگر ندهند هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

رییس جمهور تصریح کرد: باید همه مردم و مسئولین و همه قوا دست در دست یکدیگر دهند و با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری انقلاب و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام به عنوان یک مجموعه واحد برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

روحانی تأکید کرد: همه مسئولان باید اینگونه بیندیشند که کشور متعلق به مردم است و همه باید خودمان را خادم مردم بدانیم که اگر این اعتقاد نباشد نمی‌توانیم به اهداف بلند ملی، دینی و تاریخی‌مان دست یابیم.

پیش از سخنان رییس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در سخنانی با اظهار امیدواری از اینکه این سفر، سفری پربار بوده و دستاوردهای فراوانی برای ایلام داشته باشد، گفت: ایلام لایق و شایسته خدمت است، چرا که در دوران‌های مختلف از دفاع مقدس گرفته تا دوره‌های مختلف انتخابات حضور پررنگی در صحنه داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز