خبرگزاری کار ایران

رییس جمهوری در نشست خبری تشریح کرد:

تصمیمات دولت در بخش‌های عمرانی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۱۹

ولت برای ایجاد فضاهای تفریحی در جهت ایجاد اشتغال، توسعه گردشگری و ایجاد نشاط در میان مردم برنامه‌هایی را مدنظر دارد و تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاری در این بخش توسط بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.

رییس جمهور در نشست خبری با خبرنگاران استان ایلام به تشریح دستاوردهای سفر کاروان تدبیر و امید به استان ایلام پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از گشاده‌رویی و صمیمیت مردم عزیز، خونگرم و بزرگوار استان ایلام در استقبال از کاروان تدبیر و امید گفت: مردم این استان همواره مدافعان مرزهای ایران بوده و هستند و از خود رشادت های کم‌نظیری را بروز داده اند.

رییس جمهورخاطر نشان کرد: مهمترین دستاورد سفر به استان ایلام برای دولت دیدار با مردم و شنیدن سخنان مردم و فرهیختگان استان بود که این موضوع برای دولت حائز اهمیت است.

روحانی با اشاره به سفر وزرا و معاونان به شهرستان‌های مختلف این استان گفت: تصمیمات مهمی از سوی دولت در جهت توسعه و پیشرفت ایلام اتخاذ شده‌است.

رییس جمهور با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر توسعه کشاورزی در استان ایلام گفت: براساس این طرح ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاروزی ایلام به سیستم آبیاری مدرن مجهز خواهد شد و همچنین مرحله اول سامانه گرمسیری ظرف ۳ سال انجام شده و مدت ۴ سال تکمیل می شود.

روحانی با اشاره به اینکه کشاروزی استان ایلام طی ۴ سال آینده با تحول چشمگیری رو به رو خواهد شد، گفت: این تحول موجب ایجاد اشتغال و فعال شدن صنایع مرتبط خواهد شد.

رییس جمهور همچنین در خصوص اهتمام دولت در راستای توسعه صنعتی استان ایلام به افتتاح فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام اشاره و تصریح کرد: در خصوص ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی که موجب اشتغال زایی خواهد بود و همچنین احداثطرح بزرگ پتروشیمی دهلران که ظرف ۴ سال آینده قدم به قدم به اجرا خواهد رسید، تصمیماتی از سوی دولت اتخاذ شده است.

روحانی با اشاره به ۴۴ طرحی که در راستای توسعه استان ایلام در دولت به تصویب دولت رسیده است، گفت: از جمله این طرح‌ها تکمیل ۳ سد در استان ایلام است که در رونق کشاورزی و رفع معضلات آب این استان تأثیرگذار خواهد بود.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد سفر دولت به استان ایلام موجب خیر و برکت برای مردم این استان باشد.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم دولت برای ایجاد منطقه اقتصادی در استان ایلام گفت: ان شاء الله با نظری مثبت در دولت این موضوع را تحت عنوان ایجاد منطقه‌ای آزاد دنبال می کنیم و پس از تأیید، تصمیم نهایی را با مردم در میان خواهیم گذاشت.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص نقش مشارکت مردم و نخبگان برای پیشبرد برنامه های دولت، گفت: اساساً اگر کاری بخواهد به پیش برود، همراه با فعالیت و تلاش مردم خواهد بود و دولت تنها می‌تواند زمینه ساز بوده و شرایط را برای انجام کار تسهیل کند.

روحانی افزود: برای اجرایی شدن تصمیمات دولت نخبگان می‌توانند کمک کنند، چرا که در همه برنامه ها باید کارآفرینان و نخبگان و بخش خصوصی حضور داشته باشند؛ مطمئناً بدون حضور و فعالیت مردم به اهدافمان نخواهیم رسید.

رییس جمهور با دعوت از همه کارآفرینان و سرمایه گذاران استان ایلام در داخل و خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های این استان گفت: استان ایلام برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاروزی و گردشگری، مستعد و دارای ظرفیت های فراوانی است.

روحانی همچنین در خصوص احداثراه آهن و ارتقاء سطح اداری بخش های مختلف کشور نیز گفت: دولت در پی طرحی جامع در این خصوص است و به همین دلیل در هیچ استانی در رابطه با ارتقاء سطح اداری قولی به مردم نداده‌ایم، چرا که بررسی‌ها در حال انجام بوده و پس از اتمام بررسی‌ها نتایج به مردم اعلام خواهد شد.

رییس جمهور تصریح کرد: به دنبال سرمایه‌گذاری در راه‌آهن کشور هستیم و طرح جامعی برای توسعه راه‌آهن در ستاد هماهنگی مورد بحثو بررسی قرار دارد.

روحانی همچنین در خصوص استفاده از قابلیت مرزی استان ایلام به عنوان فرصت اصلی مورد توجه دولت برای توسعه این استان گفت: برای اینکه بتوانیم زمینه های تجاری را در این استان فعال کنیم، ایجاد بازارچه های مرزی در منطقه آزاد تجاری در دستور کار دولت قرار دارد.

رییس جمهور همچنین گفت: دولت برای ایجاد فضاهای تفریحی در جهت ایجاد اشتغال، توسعه گردشگری و ایجاد نشاط در میان مردم برنامه‌هایی را مدنظر دارد و تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاری در این بخش توسط بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.

روحانی همچنین در زمینه برنامه‌های دولت برای حفاظت از جنگل‌های استان ایلام، گفت: امشب در شورای اداری این موضوع مطرح شد و به نظرم باید برای جایگزینی و آفت‌زدایی این جنگل‌ها تصمیمی اتخاذ کنیم و در غیر این صورت این جنگل‌ها با مشکل جدی مواجه خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز