خبرگزاری کار ایران

روحانی در آیین گرامیداشت هفته هلال احمر:

از دیوار بالا رفتن انقلابی‌گری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۷۹

امدادگران بدون اینکه کاری کنند حضورشان آرامش بخش است و مردم احساس می‌کنند در این چادر یا آمبولانس انسانی است که اگر لازم به کمک باشد بدون توجه به رنگ و پوست به او کمک خواهد کرد.

رییس جمهور بر لزوم انتخاب صحیح مسیر تاکید کرد و گفت: برخی فکر می‌کنند از دیوار بالا رفتن انقلابی است و زودتر به هدف می‌رسند. شاید به طور اتفاقی در موردی هم اینگونه باشد اما راه صحیح و درست این است که در ورودی را بشناسیم و به درستی باز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام حسن روحانی در آیین گرامیداشت هفته هلال احمر طی سخنانی با اشاره به اهمیت امدادرسانی و نجات یک فرد گفت: ‌ حدیثپیامبر اکرم(ص) است که اگر صدای یک انسان را بشنوید که بگوید کمک و به او اعتنا نکنید، مسلمان نیستید.

رییس جمهور با اشاره به احساس مردم جهان به هنگام دیدن آرم هلال احمر و صلیب سرخ، اظهار کرد: در همه جای دنیا وقتی مردم این لباس و آرم را می‌بینند احساس آرامش و امنیت می‌کنند و می‌دانند افرادی که در درمانگاه‌ها و آمبولانس‌های هلال احمر حضور دارند، انسانهایی هستند که فقط به فکر نجات انسان هستند و این بسیار ارزشمند است. بدون اینکه کاری کنید حضورتان آرامش بخش است و مردم احساس می‌کنند در این چادر یا آمبولانس انسانی است که اگر لازم به کمک باشد بدون توجه به رنگ و پوست به او کمک خواهد کرد.

روحانی ماموریت‌های برون مرزی امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر را غرورآفرین خواند و اظهار کرد: وقتی امدادگران ما در حوادثطبیعی که برای کشورهای همسایه، لبنان، آفریقای جنوبی و امریکای لاتین روی می‌دهد وارد عمل می‌شوند و آنها را از گل و لای و آتش خارج و برای آنها چادر برپا می‌کنند و امکانات زیستی در اختیارشان قرار می‌دهند برای ما غرورآفرین است.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود بر لزوم انتخاب صحیح مسیر تاکید کرد و گفت: زمانی که می‌خواهیم به جایی ورود کنیم باید دور خانه بگردیم تا در ورودی آن را پیدا کنیم و بعد وارد شوید. اسلام از ما می‌خواهد وقتی که می‌خواهیم کاری انجام دهیم با دقت عمل کرده و بعد تصمیم بگیریم. یعنی از دیوار بالا نروید.

وی ادامه داد: وقتی می‌خواهیم قرآن را بفهمیم و درک کنیم باید به کلام اهل بیت مراجعه کنیم. این همان دری است که ما را به داخل آن خانه و مفهوم و آیات الهی دعوت می‌کند.

رییس جمهور با تاکید براینکه در همه جای زندگی باید حواسمان باشد که از دیوار بالا نرویم، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند از دیوار بالا رفتن انقلابی است یا اینکه سرعت عمل بیشتر داشته و زودتر به هدف می‌رسند. شاید به طور اتفاقی در موردی هم اینگونه باشد اما راه صحیح و درست این است که در ورودی را بشناسیم و به درستی باز کنیم و بعد وارد صحن تصمیم گیری شویم.

روحانی ادامه داد: امدادگران هم باید از در وارد شوند. شمااگر بی‌حساب وارد شوید، آسیب می‌زنید. اگر عجله نابجایی داشته باشید ممکن است خطرآفرین باشد. با لودر و بولدوز حمله کردن نجات نیست.

وی به حضور اعضای جمعیت هلال احمر در طول دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: افرادی با این لباس در صحنه نبرد هم ممجروحان را نجات می دادند و هم مسئولیتی در قبال اسرای ایرانی و عراقی داشتند. صدها شهید و هزاران مجروح و آزاده این جمعیت نشان دهنده آن است که جمعیت هلال احمر پایه کار، ایثارگر، مخلص و یاری‌رسان در صحنه‌هایی که رزمندگان ما نیاز به کمک و امداد دارند.

رییس جمهور برای رفع نیازهای جمعیت هلال احمر اعلام آمادگی کرد و افزود: ارائه امکانات و تجهیزات به معنای داشتن امکانات در روزهای سخت مردم است. دولت هر چه در توان دارد به این جمعیت کمک می‌کند.

روحانی به آمار ۸ هزار پرسنل، ۴۳ هزار امدادگر و ۲ میلیون نیروی داوطلب در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: ‌ باید به دواطلبان آموزش های لازم برای بالا بردن مهارت در امداد رسانی داده شود تا در زمان بروز حادثه در کشور با ساماندهی کردند آنان بتوان از داوطلبان به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات با نیروهای داوطلب باید بیشتر شود گفت: سازماندهی آنها نیز باید دقیق و ارتباط با آنها مستمر و دائمی باشد.

رییس جمهور ادامه داد: در مناسبت‌های مختلفی که پیش می‌اید این نیروهای داوطلب را جمع‌کرده و نکات جدید را آموزش دهید که هم اردو و هم تشویقی برای آنها باشد.

روحانی با بیان اینکه در این صورت آمادگی نیروهای داوطلب بیشتر می‌شود، اظهار کرد: علاوه براین آنها همدیگر را بیشتر می‌بینند چون کارآنها جمعی محسوب می‌شود و به طور جمعی باید تمرین کنند.

رییس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به ایام ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) گفت: ‌ امام علی(ع) ندای عدالت انسانیت و الگوی همه انسان‌های آزاده و همه افرادی است که می‌خواهند به مردم جامعه و به بشریت خدمت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز