خبرگزاری کار ایران

وزیرعلوم:

شرکت‌های دانش بنیان در حال ورشکستگی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۹۰

برای اولین بار در یک صندوق، بانک‌ها جزءهیات امنای آن نیستند و هیات امنای آن انجمن ها هستند وقرار است از شرکت‌های دانش بنیان نیز حمایت بشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا رضا فرجی دانا در نشست مشترک مرکز پژهش‌های مجلس با انجمن‌های علمی سراسر کشور که عصر امروز در مرکز پژهش‌های مجلس برگزار شد گفت: زمانی بحثاقتصاد دانش بنیان مطرح شده است که سیاست‌های اقتصادمقاومتی نیز از سوی مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شده است و شاه بیت این سیاست‌ها اقتصاد دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه که امر آموزش در عرصه عرضه مطرح است اظهار داشت: اگر بخواهیم فلسفه تاسیس انجمن‌های علمی را نیزبکاویم باز عرصه عرضه مطرح است یعنی ما می‌خواهیم چیزی را ارائه کنیم.

وزیر علوم با اشاره به نقش انجمن های علمی در دنیا خاطر نشان کرد: ما یک عرضه کیفی مهم ارائه می دهیم و می دانیم در دنیا مهم هستند و مشکل موجود در ایران عدم تعادل عرصه‌های عرضه و تقاضا است و شما از عدم وجود تقاضا گله دارید.

فرجی دانا با بیان اینکه ۳۳۰۰ شرکت دانش بنیان در ایران فعال هستند تاکید کرد: این شرکتها کالاهای قابل عرضه ای هم دارند اما در آستانه ورشکستگی هستند وصحبتهای آقای ستاری نیز در این رابطه قابل معناست که ایشان می‌خواهند میان عرصه های عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنند.

در این نشست نیز سورنا ستاری معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور با بیان اینکه اعتقاد دارم باید از ظرفیتهای انجمن های علمی در معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری استفاده شود تصریح کرد: ما درمعاونت علمی و فن آوری به دنبال یک مدیریت و مکانیزم جدیدی هستیم.

وی افزود: روابط میان معاونت علمی و فن آوری و انجمنهای علمی نمی تواند یک طرفه باشد و باید به دنبال مکانیزیم برد - برد بود.

رئیس بنیاد نخبگان با اشاره به قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان خاطر نشان کرد: این قانون بسیار پیشرفته است اما کسی آنرا اجرا نکرده زیرا این قانون درک نشده است.

ستاری خطاب به انجمن های علمی تاکید کرد: ما از جنس خودتان هستیم اما اتفاق جدید این است که ما مکانیزم جدیدی را نیز دنبال می کنیم.

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور با اشاره به تاسیس صندوق حمایت از نوآوری و شکوفایی یاد آور شد: برای اولین بار در یک صندوق، بانک‌ها جزءهیات امنای آن نیستند و هیات امنای آن انجمن ها هستند وقرار است از شرکتهای دانش بنیان نیز حمایت شود.

وی در پایان ابراز داشت: بزرگترین دغدغه ما ایجاد بازار برای شرکتهای دانش بنیان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز