خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

دولت باور دارد که بخش خصوصی محور توسعه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۴۹

اگر توسعه صنعتی در کشور رخ دهد شاهد توسعه سایر خدمات و رضایتمندی مردم نیز خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهور توسعه صنعتی را یکی از مهمترین و اصلی ترین محورهای توسعه کشور دانست و گفت: اگر توسعه صنعتی در کشور رخ دهد شاهد توسعه سایر خدمات و رضایتمندی مردم نیز خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم بهره برداری از خط تولید داروهای دامی شرکت کارخانجات دارویی بایر افلاک با تاکید بر اینکه مهمترین کار در مقطع فعلی ایجاد آرامش و اطمینان در جامعه است، گفت: باید در میان مردم این اطمینان ایجاد شود که فضا و آینده مثبتی پیش روی اقتصاد کشور خواهد بود و دولتمردان نیز باید برای افزایش امید و آرامش در جامعه تلاش کنند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه و سلام ودرود به روح پرفتوح امام خمینی(ره) و با تاکید براینکه تکلیف و وظایف مدیران کشور بسیار سنگین است، اظهار داشت: امروز در کشور مسئولیتی جدی بر عهده داریم و باید تلاش کنیم به صورت ریشه ای و اساسی مشکلات را از پیش روی مردم برداریم.

جهانگیری گفت: ایران از ظرفیتهای فراوانی بخصوص در بخش نیروی انسانی برخوردار است و می تواند با استفاده از این ظرفیتها پله های توسعه و ترقی را طی کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به منابع نفتی در ایران تصریح کرد: قطعاً در شرایط تحریم نیز ایران قادر خواهد بود نفت خود را با قیمت مناسب به فروش برساند و قدم های بزرگی در مسیر توسعه بردارد.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: اگرچه برخی کشورهای غربی تلاش می کنند با زبان زور با ایران سخن بگویند اما دولت تدبیر و امید از ابتدای کار موضعی را اتخاذ کرده که دنیا بداند با مردمی فهمیده ومتمدن روبروست و نمی توانند با زبان زور و تهدید با این مردم سخن بگویند.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: مردم باید بدانند که دولت تدبیر وامید تعاملی مثبت و سازنده را با دنیا در پیش گرفته واز فرصتهایی که در دنیا وجود دارد برای حل مسائل و مشکلات مردم استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت باور دارد بخش خصوصی محور توسعه اقتصادی است، خاطر نشان کرد: باید اعتماد بخش خصوصی جلب شود و شرایط سرمایه گذاری تسهیل گردد تا سرمایه گذاران نسبت به تولید و توسعه صنعتی کشور اقدام کنند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات نظام بانکی کشور گفت: نظام بانکی به دلیل اتفاقات سالهای اخیر دچار آسیب های فراوانی شد که باید برای جبران این آسیب ها راهکارهایی پیدا کنیم. با وجود همه مشکلاتی که نظام بانکی کشور با آن روبروست، هیچ طرح موفقی در کشور وجود ندارد که بانکها در آن نقش ایفا نکرده باشند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه استان لرستان را استانی مملو از ظرفیتها و امتیازات ویژه دانست و گفت: این استان با داشتن مردمانی خوب و زحمت کش قابلیت آن را دارد که از وضعیت فعلی خارج شده و مشکلاتی نظیر بیکاری در این استان از میان برداشته شود.

جهانگیری با قدردانی از دست اندرکاران احداثو راه اندازی کارخانه داروسازی بایر افلاک بر لزوم تلاش در جهت صادرات محصولات دارویی تاکید کرد و گفت: صنعت ایران برای اینکه بتواند روی پای خود بایستد باید بازارهای صادراتی را تصاحب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز