خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه رییس جمهوری:

نیاز اصلی مردم کار و رفع محرومیت است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۳۹

دولت اختیار دارد هرکسی را انتخاب کند و منافع ملی برای من و شما نمی‌چرخد بلکه منافع ملی برای همه مردم است.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و مذاهب در دیدار اهل سنت استان کرمانشاه اظهار داشت: مشترکات فرهنگی، مذهبی و دینی ایرانیان تا حدی است که جایی برای تفرقه‌افکنی دشمن نگذاشته است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی یونسی گفت: هم‌اکنون اقوام ایرانی به صورت مسالمت‌آمیز با هم زندگی می‌کنند و الگوی مسلمانان جهان هستند و زندگی ایرانی و اسلامی را به بهترین نحو به نمایش گذاشته‌اند.

یونسی با بیان اینکه کرمانشاه بیشترین تنوع اقوام و مذاهب را دارد گفت: مردم این استان با هم زندگی مسالمت آمیزی داشته و اختلافی ندارند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری تصریح کرد: وحدت بین اقوام و مذاهب خواسته دین، مردم و جمهوری اسلامی ایران و هر مذهبی با حفظ ارزش‌های خود محترم بوده و در زندگی مشترک با هم مشکلی ندارند.

یونسی گفت: به تعبیر رئیس جمهور اصل و اساس و صاحب اصلی مردم بوده و مردم هستند که نماینده، رئیس جمهور و حتی غیرمستقیم رهبر را تعیین می‌کنند و همه قوانین منشا در مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم دین خواه بوده و با حفظ ارزش‌های دینی از زندگی با هم مشکلی ندارند، تصریح کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند بدون توجه و تکیه بر مردم روی کار آمده و موفق باشد.

دستیار ویژه رئیس جمهور، خواسته مردم را امنیت دانست و افزود: بالاترین مقامات یعنی بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری نیز به بهترین و عالی‌ترین وجه خواسته مردم را که امنیت و وحدت است، بیان کرده اند.

وی، مشکلات موجود در ایجاد تفرقه بین وحدت مسلمانان را فتنه و نقشه دشمنان دانست و گفت: این خواست دشمن است که به مطالبات مشترک مردم، جنبه قومی، دینی و مذهبی بدهد.

یونسی افزود: نیاز اصلی مردم کار و رفع محرومیت و ایجاد شغل است و هر خدمتی که صورت می‌گیرد برای همه مردم اعم از شیعه و سنی بوده و نباید مطالبات رنگی دینی، مذهبی و قومی بگیرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: دولت باید به مطالبات مردم توجه کنند و نخبگان نباید به این مطالبات رنگ قومی، مذهبی، حزبی و… بدهند.

وی افزود: البته مطالبات ویژه دینی و مذهبی هم هست که دولت‌ها باید در زمان خودش رسیدگی کنند.

یونسی گفت: افراط و خشونتی که به اسم اسلام در حال اتفاق است، بزرگترین خطری است که جهان اسلام را تهدید می‌کند و حق نداریم اهل سنت را محکوم کنیم، اهل سنت و همه جهان اسلام با این افراطی گری و خشونت مخالف هستند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری تصریح کرد: آن‌ها قصد دارند بین ما دعوا راه انداخته تا به هدفشان برسند و معنای وحدت این است که ما هرکدام مقداری از خواسته‌هایمان کوتاه بیاییم و در مقابل دشمن مشترک بایستیم.

وی افزود: تبعیضی بین شیعه و سنی نیست و نباید تفاوت‌ها را بهانه کرد تا اصل اسلام به خطر بیفتد.

یونسی در خصوص انتصابات دولت و استفاده از اقوام و مذاهب گفت: دولت اختیار دارد هرکسی را انتخاب کند و منافع ملی برای من و شما نمی‌چرخد، بلکه منافع ملی برای همه مردم است.

وی حضور در انتخابات را سدی در مقابل تهاجمات دانست و گفت: با انتخابات ۹۲ خطر جنگ و تحریم‌های شدیدتر، رفع شد و هم‌اکنون نیز در حال رفع تحریم‌ها هستیم.

دستیار ارشد رئیس جمهور گفت: خوشحال باشید که فضا و فرصتی فراهم شده تا شما راحت انتقاد کنید و خوشحال باشید که فرصت‌ها در انحصار افراد نیست.

یونسی تاکید کرد: مسائل را نباید حزبی کرد و خوشحال باشید که الان دولت در تلاش برای رفع مشکلات بوده و با وجود کارشکنی دوست و دشمن، موفق بوده است.

وی در پایان از مسئولین استان خواست تا فضای ورود نخبگان اقوام و مذاهب در استان فراهم و همه برای جهش در توسعه استان حرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز