خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

عزم جمهوری اسلامی ایران حل پایدار مشکلات پناهجویان افغانی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۷۷

جمهوری اسلامی ایران نه تنها نسبت به نیازهای اولیه مهاجرین افغان تلاش کرده، بلکه شرایط برابر برای پناهجویان برای تحصیلات تکمیلی و کسب مهارت‌های حرفه‌ای ایجاد کرده است.

وزیر کشور با بیان اینکه مجامع بین‌المللی باید اقدامات و تسهیلات لازم را برای بازگشت داوطلبانه مهاجرین و پناهندگان به میهن خود فراهم کنند، بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر حل پایدار مشکلات پناهجویان افغانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست کمیساریای عالی امور پناهندگان در مقر این سازمان در ژنو در خصوص استراژی حل مسائل پناهندگان افغان تأکبد کرد: عزم جمهوری اسلامی ایران بر حل پایدار مشکلات پناهجویان افغانی است.

وزیر کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها نسبت به نیازهای اولیه مهاجرین افغان تلاش کرده، بلکه شرایط برابر برای پناهجویان برای تحصیلات تکمیلی و کسب مهارت‌های حرفه‌ای ایجاد کرده است.

وی در ادامه مشارکت جهانی برای ساماندهی پناهدگان و آوارگان را ضروری دانست و گفت: اولویت اول باید در بازگشت پایدار پناهندگان افغان به کشورشان باشد و به موازات پیگیری این راهبرد تمام تلاش خود را با مشارکت جامعه ملل برای رسیدگی به مسائل مربوط به آوارگان پی گرفت.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: اقدامات بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از پناهندگان و آوارگان خارجی مقیم ایران در نوع خود و در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بی‌نظیر است.

وزیر کشور تصریح کرد: مجامع بین‌المللی و از جمله کمیساریای عالی پناهندگان باید اقدامات و تسهیلات لازم را برای بازگشت داوطلبانه مهاجرین و پناهندگان به میهن خود را فراهم کنند.

وی ضرورت حمایت از بازگشت داوطلبانه پناهندگان، همکاری و مشارکت همه اعضای جامعه بین‌المللی در بهبود شرایط و ایجاد و تقویت زیر ساخت‌های مناسب در کشور افغانستان برای سرعت بخشی به روند بازگشت و ایفای تعهدات جامعه جهانی در قبال افغانستان را از جمله اقدامات مورد نیاز برای بازگشت مهاجرین به کشورشان برشمرد.

در این نشست علاوه بر کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تعدادی از سفرای سایر کشورها ضمن تشکر و قدردانی از مساعدت‌های ایران به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از کشورهای بزرگ پناهنده پذیر و عضو فعال کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو تاکنون همکاری های تنگاتنگی را با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز