خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان لرستان:

دولت حامی سرمایه گذاران و کارآفرینان است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۴۴

سیاست خارجی فعال کشور سرمایه بزرگی برای همه کار آفرینان است / اگر کشوری در دنیا با مردم و منافع ملی ما با احترام برخورد کند ما با آنها رابطه خوب خواهیم داشت و در عین حال اگر کسی به حقوق مردم و منافع ملی ما چشم طمع و تجاوز داشته باشد قاطعانه در برابر او می‌ایستیم و از منافع و سرزمینمان دفاع می‌کنیم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از نظر سیاسی حامی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است، گفت: دولت مصمم است بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، از بخش خصوصی حمایت کند تا سرمایه‌گذاری در کشور افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، جت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان لرستان با اشاره به اینکه بزودی شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در خرم آباد احداثخواهد شد، گفت: ما از همه کسانی که توانایی سرمایه‌گذاری در کشور و بویژه استان لرستان را دارند، می‌خواهیم برای رونق اقتصادی و توسعه کشور، گام پیش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه زیربناهای کشور برای حضور همه جانبه مردم در عرصه های مختلف مهیا است، گفت: دولت تولیدکننده، صنعت‌گر و سرمایه‌گذار خوبی نیست ولی می‌تواند زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را فراهم کند و معتقد است که در همه عرصه‌ها کار باید به مردم واگذار شود.

رئیس شورای عالی اقتصاد در حالی که سخنانش با تشویق پیاپی حضار همراه بود، افزود: صندوق توسعه آماده ارائه تسهیلات به متقاضیان است و ما برای بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری استان لرستان، تسهیلات را با نرخی کمتر و قابل قبول ارائه خواهیم کرد.

روحانی با بیان اینکه پروژه آزاد راه خرم‌آباد – اراک در دست برنامه‌ریزی است، اظهار داشت: این کار برای آسودگی مردم جهت رفت و آمد و جذب گردشگری و توریسم صورت گرفته است.

رییس جمهور ادامه داد: امروز گروه‌های بزرگی از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران وارد کشور شده‌اند و ما دلمان می‌خواهد که هر کارآفرین که وارد عرصه اقتصادی کشور می‌شود از منافع آن بهره‌مند شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه ایران کشوری امن و با ثبات در منطقه و در جهان است، از وحدت و ارتباط صمیمی قوای سه گانه و مسئولان و مردم زیر چتر ولایت به عنوان نقطه عطف یاد کرد و گفت: امروز خوشبختانه بین اقوام، مذاهب و ادیان در کشور تفاوتی نیست و هنگام جشن انقلاب و برگزاری انتخابات، همه در صحنه حضور دارند که این نعمتی خداوندی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روابط خوب ایران با همه کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: اگر کشوری در دنیا با مردم و منافع ملی ما با احترام برخورد کند ما با آنها رابطه خوب خواهیم داشت و در عین حال اگر کسی به حقوق مردم و منافع ملی ما چشم طمع و تجاوز داشته باشد قاطعانه در برابر او می‌ایستیم و از منافع و سرزمینمان دفاع می‌کنیم.

روحانی سیاست خارجی فعال کشور را سرمایه بزرگی برای همه کار‌آفرینان دانست و با بیان اینکه امروز تعاملات ما با همسایگان بیش از گذشته است، تصریح کرد: ارتباط خوب ایران با کشورهای منطقه می‌تواند به رشد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی کمک کند و دست سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در واردات و صادرات را باز بگذارد.

رئیس شورای عالی اقتصاد ضمن مکلف کردن همه مسئولان استان به فراهم کردن شرایط برای سرمایه‌گذاری، وعده داد کسانی که از داخل یا خارج بخواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، شرایط را مساعدتر خواهند دید.

وی در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی استان لرستان گفت: لرستان جزو مراکزی است که باید قلب این سرزمین باشد و به همان اندازه‌ای که کوه‌های زاگرس این منطقه سربلند و سرافراز هستند مردم این دیار نیز سربلند و سرافراز باشند.

رئیس جمهور توسعه کشور را خواست و ضرورت ملی ارزیابی کرد و گفت: اگر در یک کشوری تولید نباشد، کالاهای فرهنگی هم تولید نمی‌شود، اگر در یک کشوری علم و فناوری نباشد، نه تنها اقتصاد مدرن نیست، فرهنگ هم نخواهد بود.

روحانی ویژگی‌های توسعه در ایران را توجه به منابع و معادن بزرگ و قرار داشتن در چهارراه اقتصادی جهان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با اتصال راه‌آهن ایران به آسیای مرکزی و چین، توسعه بنادر جاسک و خارک و ارتقا جایگاه ایران در حوزه فضای مجازی و اینترنت، کشورمان هرچه سریعتر مدارج توسعه را بپیماید.

پیش از سخنان رئیس جمهوری، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در سخنانی پیرامون اولویت دولت در توسعه همه استان‌ها، به طرح‌ها و برنامه‌های بخش دولتی و خصوصی در ایجاد واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و از تشکیل ستادی به منظور بررسی راهکارهای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان لرستان خبر داد.

همچنین در این جلسه تعدادی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در فراهم کردن شرایط برای حضور کارآفرینان ابراز امیدواری کردند این روند منجر به رفع عقب‌ماندگی‌های استان لرستان و توسعه کشور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز