خبرگزاری کار ایران

روحانی در شورای اداری استان لرستان: / تکرار /

تعامل سازنده با دنیا به معنای فروختن عزت و استقلال کشور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۳۳۶

لازمه توسعه و پیشرفت کشور، آرامش اجتماعی است. / هماهنگی خوب میان دولت و قوای دیگر وجود دارد / حرکت ما به سمت روندی است که نتیجه برد - برد برای ایران داشته باشد و دولت طی ۱۰ ماه گذشته موفق به تامین منافع ملت ایران در منطقه و جهان شده است و توانسته زمینه‌های تحریم را آرام آرام مرتفع کند. / چهره امروز ایران در دنیا و نزد افکار عمومی کاملا متفاوت با گذشته است /

رییس‌جمهور روز پنجشنبه با تاکید بر این‌که «دولت تدبیر و امید در خدمت به مردم، اسیر حاشیه‌سازی‌ها نخواهد شد» گفت: دولت مصمم است تورم را کاهش داده و سد رکود را بشکند و در این مسیر نیز منتظر هیچ‌کس و هیچ قرارداد خارجی نمی‌ماند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در شورای اداری استان لرستان، با اشاره به این‌که «توسعه و پیشرفت، بدون تعامل سازنده با دنیا موفق نمی‌شود»، تصریح کرد: تعامل سازنده با دنیا به معنای فروختن عزت و استقلال کشور نیست بلکه تدبیر برای حل مشکلات مردم است.

وی با اشاره به این‌که «امروز چهره دیگری از ایران در افکار عمومی جهان وجود دارد»، افزود: لازمه توسعه و پیشرفت کشور، آرامش اجتماعی است.

وی گفت: پرچمدار این کشور رهبر معظم انقلاب اسلامی است و همه باید در اجرای سیاست‌های ابلاغ شده از سوی معظم له تلاش کنیم.

رییس‌جمهور گفت: دولت خود را متعهد به عمل به اجرای سیاستهای ابلاغی نظیر اقتصاد مقاومتی و یا اجرای شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌داند.

وی تصریح کرد: هماهنگی خوب میان دولت و قوای دیگر وجود داردو قانون ملاک همکاری ها است و همه زیر پرچم ولایت خدمت خواهیم کرد.

وی تعامل سازنده با دنیا را از عوامل توسعه و پیشرفت کشور خواند و گفت: حرکت ما به سمت روندی است که نتیجه برد - برد برای ایران داشته باشد و دولت طی ۱۰ ماه گذشته موفق به تامین منافع ملت ایران در منطقه و جهان شده است و توانسته زمینه‌های تحریم را آرام آرام مرتفع کند.

روحانی گفت: چهره امروز ایران در دنیا و نزد افکار عمومی کاملا متفاوت با گذشته است و این باعثشده تا کارآفرینان بسیاری برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کنند به نحوی که امروز ما حتی پیش نویس قراردادهایی را با آن‌ها امضا کرده‌ایم. چ

وی افزود: برنامه‌ریزی های ما براساس شرایط موجود است، ما منتظر کسی و یا قراردادی برای توسعه کشور نیستیم اما درعین حال از هر قراردادی که منافع کشور را تامین کند، استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که «در سند چشم‌انداز، بر تعامل سازنده با جهان تاکید شده و ما خواستار روابطی خوب با همه کشورهای دنیا و بویژه همسایگان هستیم» گفت: این قانون است که اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند باید بازار هدف و صادرات داشته باشد و خوشبتخانه امروز شرایط ما به نحوی است که می‌توانیم تعاملات مستقیم با کشورهای منطقه داشته باشیم.

رییس‌جمهور گفت: ممکن است کسی در کنار این مواضع حاشیه درست کند که ما عزت می‌خواهیم اما مگر کسی هست که بخواهد عزت و کرامتش را بفروشد، بحثبر سر تدبیر و عقل است که چگونه با دنیا سخن بگوییم، تعامل کنیم و مسایل را مرتفع نماییم.

وی افزود: واضح است که در دنیای امروز کشورهای ستمگری وجود دارند که نمی‌خواهند ایران پیشرفته را شاهد باشند، ولی وظیفه ماست که در همین واقعیت‌های موجود دنیا، راه را پیدا کنیم.

وی ثبات در اقتصاد داخلی، کاهش تورم و از بین بردن رکود را عاملی دیگری در جذب سرمایه گذاری ارزیابی کرد و گفت: سرمایه‌گذار مبنایش برای حضور ثبات و آرامش و امنیت است، اما متاسفانه در سال‌های قبل نوسان قیمت‌ها در بازارهای مختلف ساعت به ساعت بود و هیچ‌کس حاضر به حضور در این اقتصاد نمی‌شد.

رییس شورای عالی اقتصاد، با بیان این‌که «امروز مردم ما ثبات و آرامش را در بازار احساس می‌کنند»، گفت: دولت از روز اول استقرار، تلاش کرد که با تورم افسار گسیخته توام با رکود مبارزه کند؛ زیرا وضع به گونه ای بود که نقدینگی در جامعه سیل وار هر ساعت به یکسو حرکت می‌کرد و بنیان‌های اقتصادی را از بین می‌برد.

وی وضع اقتصادی کشور در سال‌های گذشته را در طول تاریخ ایران بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: در حالی که تورم بالای ۴۳ درصد بود، رشد اقتصادی به حدود منفی هفت درصد رسیده بود و من و همکارانم می‌دانستیم که چه بار سنگینی را باید روی دوش بگیریم.

وی افزود: خوشبختانه وعده ما برای پایین آوردن نرخ تورم به ۳۵ درصد در سال ۹۲ محقق شد و امسال می‌خواهیم این عدد را به ۲۵ درصد برسانیم و همچنین رشد اقتصادی را مثبت کنیم.

رییس‌جمهور گفت: کارهای بسیاری پیش رو داریم و ملت ایران شاهد رونق اقتصادی و حرکت شتابان تر کشور در توسعه و سازندگی خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «دولت کارفرما، تجربه ای شکست خورده است و منجر به توسعه نمی‌شود» به مرور مشکلاتی نظیر بیکاری در استان لرستان پرداخت و گفت این مشکلات و حل آن‌ها، اولویت همه مسوولان نظام است و باید همه در کنار یکدیگر نسبت به حل این معضلات اقدام کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز