خبرگزاری کار ایران

با حضور مولاوردی صورت گرفت

برگزاری سومین نشست دوره‌ای مشاوران دستگاه‌های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۹۵۶

با توجه به برنامه دولت یازدهم در تعامل بیشتر با جهان، امیدواریم که بتوانیم از فضای جدید ایجاد شده نهایت بهره را در تمامی عرصه ها بویژه حوزه زنان و خانواده ببریم.

سومین نشست دوره‌ای معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با مشاوران دستگاه‌های اجرایی با حضور ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سومین نشست دوره‌ای معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با مشاوران دستگاه‌های اجرایی با حضور ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد.

در این نشست که روز شنبه در پارک پردیسان برگزار شد، شهیندخت مولاوردی با بیان اینکه محیط زیست یکی از حوزه‌های نگران کننده زندگی زنان در سطح جهان است، گفت: امسال در اجلاس کمیسیون مقام زن، موضوع محیط زیست در دستور کار است که ان شاءالله با تدابیری که اتخاذ خواهد شد به سمت بهبود این شاخص‌ها در این زمینه حرکت خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد حذف شود با برنامه‌های پیش روی دولت و تدوین سند الگوی ایرانی - اسلامی و با توسعه متوازن و همه جانبه، دیگر شاهد جنایات بشری در حوزه محیط زیست و زندگی بشری نباشیم.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از سفر خود به فرانسه و شرکت در مجمع جهانی زنان در پاریس پرداخت و گفت: این اجلاس که در واقع به داووس زنان معروف است حدود ۱۳۰۰ سازمان دولتی و غیر دولتی از ۸۰ کشور و ۴۰ وزیر شرکت کننده داشت و در آن مسایل و نگرانی های مربوط به زنان مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تمایل جامعه جهانی به ارتباط بیشتر با ایران در فضای جدید، گفت: با توجه به برنامه دولت یازدهم در تعامل بیشتر با جهان، امیدواریم که بتوانیم از فضای جدید ایجاد شده نهایت بهره را در تمامی عرصه ها بویژه حوزه زنان و خانواده ببریم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سفر استانی اخیر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در سفر به استان لرستان سومین سفری بود که به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری، مسئولیت بازدید و شرکت در کارگروه تخصصی زنان و خانواده و شناخت استعدادها و شناسایی موانع و برخی مشکلات زنان استان را به عهده داشتم.

وی امضای شش تفاهم نامه در سال ۹۲ و پنج تفاهم نامه دو جانبه و یک تفاهم نامه چهار جانبه در حوزه‌های سلامت، آموزش، زنان سرپرست خانوار و زنان بهبود یافته از اعتیاد را از جمله فعالیت های معاونت امور زنان و خانواده ماههای اخیر عنوان کرد و گفت: این معاونت اولین دستگاهی بود که در راستای سیاست چابک سازی دولت حرکت کرده است.

پیش از سخنان مولاوردی، رئیس سازمان محیط زیست گزارشی در خصوص فعالیت‌های این سازمان و تاثیرات محیط زیست بر روی بهداشت، سلامت و مسایل اقتصادی افراد جامعه ارائه کرد.

وی در سخنان خود با بیان اینکه زنان در محیط زیست بیشترین تاثیر را دارند و در عین حال از آسیب های محیط زیست بیشترین ضربه به زنان وارد می شود، گفت: با انقلابی در فرهنگ صیانت از محیط زیست از سوی زنان می توانیم معضلات موجود در این حوزه را تا حدود زیادی بهبود دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز