خبرگزاری کار ایران

روحانی خطاب به منتقدان دولت:

غصه نخورید، می‌دانیم چه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۴۸

امروز قدم‌هایی برداشته شده و برخی از تحریم‌ها شکسته شده و برخی دیگر برداشته می‌شود و قول می‌دهم کاسه تحریم شکسته شده و هیچ بندزنی قادر نیست این کاسه شکسته شده را به حالت اول بازگرداند.

رییس جمهور خطاب به برخی از منتقدان دولت گفت: ما انقلاب‌مان را می‌شناسیم ارزش‌هایمان را می‌دانیم و عزت ملی را پاس می دایم و شما خیلی غصه نخورید چون ما می دانیم چه می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت گفت: باید برای صاحبان مشاغل، کارآفرینان و صنعتگران ما اطمینان‌بخش باشد که روند کاهشی تورم را در سال جاری ادامه خواهیم داد.
وی با اشاره به کاهش تورم در خرداد ماه در برخی از اجناس خوراکی بیان کرد: در خرداد ماه، مواد خوراکی نه تنها افزایش نداشته بلکه در مواردی نیز کاهش هم یافته است که این خبر برای ملت ایران و ثبات خبر خوشی است. نرخ تورم ماهانه ما به طور متوسط حدود یک درصد یا زیر یک درصد است که خرداد ماه، هشت دهم درصد بود و این به معنای یک اطمینان به جامعه‌ای است که می‌خواهد تلاش کند.
روحانی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر گفته شده وقتی تورم و رکود وجود دارد باید یکی را شروع کرد خاطرنشان کرد: وقتی یکی را شروع کنیم به دومی اعتراض می‌شود یعنی اگر به دنبال شکستن رکود باشیم تورم به فلان مقدار رسید و اعتراض می‌کنند، ما با مشورت با کارشناسان به این نتیجه رسیدیم وقتی سرعت تورم فزاینده است و رکود داریم باید ابتدا تورم را کنار بگذاریم و بعد برای شکستن رکود اقدام کنیم.
رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه امروز اولین قدم برای شکستن رکود برداشته شده است یادآور شد: اینکه وزیر صنعت گفت رشد تولید در خودروی سبک، فولاد، پتروشیمی و لوازم خانگی بالا رفته به معنای این است که اولین قدم برای شکستن رکود برداشته شده است.
رئیس شورای عالی اقتصاد با یادآوری اینکه ما در زمینه تولید نفت و گاز نیز قدم‌های بزرگی برداشته‌ایم اظهار داشت: ۴ فاز در پارس جنوبی به پایان خواهد رسید و ۴ فاز نیز در سال بعد اتمام خواهد داشت.
وی افزود: برای اجرای بند «ق» وزیر نفت اعلام کرد سرمایه تغییر وسایل گازسوز در اختیار گذاشته می‌شود و در زمینه حمل و نقل و مترو نیز اینچنین است و ما ناچاریم تعدادی خودرو با سوخت کم وارد کنیم چرا که ناوگان ما به تغییر نیاز دارد و نمی‌شود که خواهش کنیم یک رشد سریع کیفی رخ بدهد و تغییری نیز صورت نگیرد.
روحانی با اشاره به یکسری از محدودیت‌ها تصریح کرد: در زمینه صنعت، دولت یکسری از محدودیت‌‌ها را ایجاد می‌کند که به نفع کشور است و یکسری محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که به ضرر است و باید برداشته شود چرا که آنها عقلانی نیستند اما برخی از محدودیت‌ها عقلانی هستند.
رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه در زمینه تولید اگر پیچ و خم‌های غیرضروری برای دادن مجوز پیش پای ما باشد به معنای محدودیت‌های غیرضروری و غیرعقلانی است گفت: اگر فساد در سیستم اداری باشد به معنای محدودیت غلط است و اگر رانت وجود داشته باشد به معنای محدودیت‌های ناصحیح است که باید با آن مقابله کنیم.
رئیس شورای عالی اقتصاد با اشاره به محدودیت‌های ضروری ابراز داشت: اگر ما برای سلامت هوا و زیست‌محیطی محدودیت‌هایی قائل می‌شویم آن محدودیت‌ها ضروری است و باید انجام شود. هدف نهایی صنعت نفع مردم است و اگر برای سلامت مردم محدودیتی به وجود می‌آید آن به نفع جامعه و مردم است.
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر صنعتی محیط زیست را آلوده می‌کند باید برایش محدودیتی قائل شویم، بیان کرد: اینجا لازم است تکنولوژی تغییر کند و نوسازی انجام شود اما در جایی که امکان پذیر است باید خام‌فروشی نکنیم چراکه محدودیت برای خام‌فروشی به نفع ماست و ارزش افزوده را به ما می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تولید با مشکل رو به رو است که دولت باید برخی از این مشکلات را حل کند عنوان کرد: ما باید فضای روابط خارجی را مناسب کنیم تا تولیدکننده بتواند مواد اولیه را به راحتی وارد کند، تکنولوژی‌های نو را بیاورد و در زمینه پولی و مالی نیز به راحتی تبادل داشته باشد.
رئیس شورای امنیت ملی با بیان اینکه دولت در سیاست خارجی در یازده ماه گذشته قدم‌های درستی را برداشته است تاکید کرد: به خاطر برخی مشکلات تحریم‌ها توانستند به بخشی از صنعت ضربه بزنند که نمونه‌اش در بخش خودرو بود اما امروز قدم‌هایی برداشته شده و برخی از تحریم‌ها برداشته شده و برخی دیگر برداشته می‌شود و قول می‌دهم کاسه تحریم شکسته شده و هیچ بندزنی قادر نیست این کاسه شکسته شده را به حالت اول بازگرداند.
روحانی خطاب به برخی از منتقدان دولت بیان کرد: ما به راه‌مان ادامه می‌دهیم و به ارزش‌مداران به زبان آرام و روان عرض می‌کنیم ما انقلاب‌مان را می‌شناسیم ارزش‌هایمان را می‌دانیم و عزت ملی را پاس می دایم و شما خیلی غصه نخورید چون ما می دانیم چه می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز