خبرگزاری کار ایران

روحانی در گرامیداشت روز صنعت و معدن:

سال‌های ۸۴ تا ۹۲ دیگر تکرار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۶۹

دولتی که خودش را خادم ملت می‌داند هیچ تصمیم فردی اتخاذ نمی‌کند و بدون مشورت و شورهای چند باره تصمیمی را اعلام نمی‌کند و چنانچه اشتباهی مرتکب شود برای آن‌ها که دولت را نقد می‌کنند و اشتباهات دولت را گوشزد می‌کنند احترام و تواضع می‌کنیم و همه را دوست خود می‌دانیم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که ما باید سرمایه‌های خود را وارد کشور کنیم، تصریح کرد: سال ۸۴ تا سال ۹۲ گذشت و دیگر تکرار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در گرامیداشت روز صنعت و معدن با بیان اینکه خیلی از کمپانی‌های بزرگ صنعتی دنیا زمانی یک کارگاه کوچک بوده اند اما با اراده و پشتکار تبدیل به کارخانه ای عظیم شده اند‎‏‏‎‎‏‎‎‏‏‏، افزود: دلیل اینکه در کشور ما چنین اتفاقی نیفتاده این است که صنعت ما عمدتا دولتی و متکی به پول نفت بوده و اینها مسائلی است که خود شما بهتر می‌دانید.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر شرکت‌های چند ملیتی وارد کشور ما می‌شوند باید حواس ما جمع باشد که به این شرط بیایند که تکنولوژی را وارد کشور کنند و ما باید تکنولوژی را بومی کنیم و نباید دنبال برند باشیم.

وی ادامه داد: ما مسلمانان و ایرانی‌ها صنعتگران بزرگی بودیم؛ کاشی، منبت کاری، صنایع ظریف، صنعت فرش و خیلی از صنایع مهم متعلق به ما بوده و ما در معماری صاحب سبک و سیاق بوده‌ایم.

روحانی با تاکید برا ینکه ما ملت بزرگی هستیم و تمدن بزرگی داریم، ابراز داشت: باید دانشگاه و مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی و صنعت و معدن همه دست به دست هم دهیم و پرچم عظمت صنعت ایرانی و صنایع ظریف و غیر ظریف یک بار دیگر در قله های ایران عزیز ما به اهتزار درآید و این کار شدنی است و ما می‌توانیم اراده لازم را برای این کار داشته‌باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید سرمایه‌های خود را وارد کشور کنیم، تصریح کرد: سال‌های ۸۴ تا ۹۲ گذشت و دیگر تکرار نمی‌شود.

وی گفت: دولتی که خودش را خادم ملت می‌داند هیچ تصمیم فردی اتخاذ نمی‌کند و بدون مشورت و شورهای چند باره تصمیمی را اعلام نمی‌کند و چنانچه اشتباهی مرتکب شویم ما برای آن‌ها که دولت را نقد می‌کنند و اشتباهات دولت را گوشزد می‌کنند احترام و تواضع می‌کنیم و همه را دوست خود می‌دانیم.

روحانی با بیان این که بازار سرمایه ما باید وارد عمل شود، ت صریح کرد: بنگاه‌های کوچک خود به خود نمی‌توانند وارد بازار سرمایه شوند و باید به بانک‌ها متکی باشند لذا بانک‌های ما باید قدم به قدم دست از بنگاه‌داری و اینکه پول مردم را جمع کنند بردارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید امانت‌دار باشند، افزود: بانک‌ها واسطه خوبی بین مردم و بنگاه‌های اقتصادی هستند بنابراین می‌خواهم بگویم که راه و روش بانک‌ها باید اصلاح شود.

وی اظهار داشت: بازار سرمایه باید فعال‌تر شود و البته ما زمینه را برای وجود سرمایه خارجی نیز آماده خواهیم کرد چون سرمایه داخلی ما برای همه طرح‌هایی که پیش رو داریم کافی نیست و علاوه بر این سرمایه ایرانیانی که در آن طرف آبها انباشته شده باید به داخل ایران برگردد.

روحانی ادامه داد: آنچه لازم است دولت تصویب کند دنبال خواهد کرد و شما هم از دولت چنین چیزی را بخواهید لذا به نظر من امروز هیچ اختلاف نظری بین دولت، مجلس و قوه قضاییه و سیاست‌های مصوب مقام معظم رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی و چشم‌انداز بیست ساله برای رسیدن به هدف بلند ما که شکستن رکود، ایجاد رونق و صنعتی کردن کشور است، وجود ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حتی کشاورزی ما هم باید صنعتی شود، افزود: برای اینکه ما آب را به مزارع و در باغستان‌ها برسانیم آن هم باید صنعتی شود لذا صنعت باید همه جا را فرا بگیرد و ما این کار را ان‌شاءالله با دست‌های پرتوان شما مخصوصا مدیرانی که دارای سوابق درخشان هستند انجام خواهیم داد.

وی ضمن تاکید بر ضروری بودن رشد و توسعه در کشور اظهار داشت: در سال ۹۳ باید رشد ما مثبت شود.

روحانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته رشد ما مثبت نبود و وضعیت سال‌های قبل‌تر از آن نیز خود شما بهتر خبر دارید که بر این اساس ما رشد سال‌های گذشته را ۵ - اعلام کرده بودیم ولی اکنون بانک مرکزی این رشد را ۶.۸ - عنوان کرده است.

رئیس جمهور افزود: آن رشد منفی با آن تورم سال ۹۱ ان‌شاءالله در سال ۹۳ پایان خواهد یافت و رشد ما مثبت خواهد بود.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و ان‌شاءالله در آینده کشوری آباد و توسعه‌یافته پیش‌روی ایرانیان عزیز ما خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز