خبرگزاری کار ایران

دیدار شمخانی در عراق با آیت‌الله سیستانی و نوری مالکی

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۴۵۱

انتخاب رییس مجلس عراق گامی مهم و تعیین کننده در مسیر توسعه تفاهم و اشتراک مساعی مجموعه جناح‌های سیاسی به‌منظور شکل‌دهی چارچوب‌های قانونی در اداره امور اجرایی این کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز جمعه پس از ورود به عراق با آیت الله سیستانی، مرجع عالی شیعه و نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، نخست‌وزیر عراق در دیدار علی شمخانی پیروزی ملت و دولت عراق در برابر گروه‌های تکفیری و تروریستی را تبریک گفت و از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق تشکر و قدردانی کرد.

نوری مالکی تشکیل پارلمان ملی و انتخاب سلیم الجبوری، رییس جدید مجلس عراق را گامی مهم و موثر در توسعه روند سیاسی و اشتراک مساعی جناح‌های سیاسی برای مدیریت بحران جاری در عراق دانست.

او هم‌چنین با توجه به اشتراکات دو ملت بر برقراری صلح، ثبات و امنیت در عراق تاکید کرد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هم‌چنین در سفر به نجف اشرف علاوه بر زیارت مرقد مولای متقیان حضرت علی(ع)، با آیت الله علی سیستانی و دیگر مراجع هم‌چون آیت الله حکیم، آیت الله فیاض و نیز آیت الله بشیر نجفی دیدار و با آنان گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها مراجع عظام تقلید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام میان مردم عراق در برابر تروریسم وابسته و شکل‌گیری فوری ساختارهای سیاسی قانونی بر اساس خواست و اراده مردم این کشور تاکید کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدارها با تجلیل از نقش مهم و منحصربه فرد مرجعیت در حفظ وحدت ملی و فتوای حضرت آیت الله سیستانی در شکل‌گیری و بسیج مردمی برضد تروریسم، دستیابی گروه‌های مختلف سیاسی را به اجماع برای تشکیل ساختارهای قانونی عراق موجب امیدواری و خوشنودی دانست.

شمخانی گفت: انتخاب رییس مجلس عراق گامی مهم و تعیین کننده در مسیر توسعه تفاهم و اشتراک مساعی مجموعه جناح‌های سیاسی به‌منظور شکل‌دهی چارچوب‌های قانونی در اداره امور اجرایی این کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز