خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت:

دولت با تمام توان برای حفظ آرامش، نشاط و کاهش رنج مردم می‌کوشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۰۱۴

رئیس شورای عالی امنیت ملی در این جلسه، پس از گزارش وزیر امور خارجه، از تلاش‌های محمدجواد ظریف و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و اهتمامی که در جریان مذاکرات در پاسداری از حقوق و منافع ملی داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی، اظهار کرد: دولت و وزارت امور خارجه با تمام توان به عنوان یک کشور انقلابی و همچنین رئیس جنبش غیرمتعهدها از این مردم بی‌دفاع، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ابراز امیدواری کرد که با دعای خیر مردم، گرفتاری کشورهای مسلمان سوریه، عراق و بویژه غزه که این روزها بی‌رحمانه آماج حملات رژیم صهیونیستی هستند، رفع شود.

وی تاکید کرد: مهمتر از حملات گسترده از زمین و هوا بر سر مردم بی‌دفاع غزه، سکوت جهانی در برابر این فاجعه بزرگ است و کشورهایی که ادعای تمدن می‌کنند، در برابر این تروریسم دولتی ساکت هستند.

روحانی در ادامه افزود: اینکه تمام اعضای یک خانواده در برابر گلوله‌های تانک قرار می‌گیرند و قطعه قطعه می‌شوند، به هیچ وجه قابل تحمل و باورکردنی نیست.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: صهیونیست‌ها با بهانه‌جویی‌های بی‌جهت این فاجعه بزرگ انسانی را بوجود آورده‌اند و در عکس‌العمل‌های جهانی متأسفانه می‌بینیم کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای عرب و مسلمان یا در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند یا اقداماتشان تناسبی با عظمت فاجعه ندارد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه این جلسه، پس از گزارش وزیر امور خارجه، از تلاش‌های محمدجواد ظریف و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و اهتمامی که در جریان مذاکرات در پاسداری از حقوق و منافع ملی داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

روحانی به نخستین نشست مجمع اعضای دولت در شب قدر سال قبل و عهدی که این جمع در آن شب با خداوند و مردم، برای حل مشکلات کشور و آرامش و زندگی بهتر برای مردم بستند نیز اشاره کرد و با تشکر از همه اعضای دولت و همکاران، دستاوردهای این مدت را با اهمیت تلقی و از ایجاد آرامش و امید، تخفیف تحریم‌ها، عزت بین‌المللی، کاهش بی‌ثباتی‌ها و بی‌انضباطی‌ها و بهبود اخلاق و فرهنگ، به عنوان بخشی از این دستاوردها نام برد.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: به حمدالله از لطمات فرهنگی، اخلاقی و رواج اتهامات ناروا و تقابل قوا با یکدیگر که موجب رنجش مردم و آسیب جدی به کشور بود، فاصله گرفته‌ایم و دولت با تمام توان برای حفظ آرامش و نشاط جامعه و کاهش رنج مردم می‌کوشد و امید است از دعای خیر مردم در این شب عزیز هم بهره‌مند باشیم.

وی در پایان با گرامیداشت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان - که محتمل‌ترین شب قدر است - این شب را لطف بزرگ پروردگار نسبت به انسان دانست و اظهار کرد: از این فیض و رحمت بالاتر نیست که یک شب عبادت، معادل یک عمر اجر و ثواب باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز