خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

شاخص‌های ارزیابی عملکرد تشکل‌های سیاسی باید تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۲۱۵

باید تمامی نگاه‌ها و نظرها در قانون احزاب مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد و احزاب نیز باید معیارهایی مانند نحوه و شرایط گسترده عضوگیری و کادرسازی، آموزش و حضور فعال در تمامی عرصه‌ها را به عنوان اهم وظایف و تکالیف خود بدانند.

وزیر کشور بر ضرورت تدوین شاخص‌های دقیق ارزیابی عملکرد احزاب و تشکل‌های سیاسی تأکید کرد و آن را عامل نشاط و پویایی فعالیت احزاب و تشکل‌ها دانست.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای معاونین با اشاره به ضرورت تدوین و تنظیم دقیق و همه‌جانبه قانون احزاب، تاکید کرد: باید شاخص‌های معین، شفاف و همه‌جانبه‌ای برای ارزیابی عملکرد احزاب در نظر گرفته شود تا شاهد نشاط و پویایی و اثرگذاری فعالیت احزاب در کشور باشیم.

وی همچنین فعالیت مؤثر و مداوم احزاب را زمینه‌ساز بالندگی کشور در همه عرصه‌ها توصیف کرد و افزود: باید تمامی نگاه‌ها و نظرها در قانون احزاب مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد و احزاب نیز باید معیارهایی مانند نحوه و شرایط گسترده عضوگیری و کادرسازی، آموزش و حضور فعال در تمامی عرصه‌ها را به عنوان اهم وظایف و تکالیف خود بدانند.

اولین نشست مشترک استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی با هدف تبادل نظر، هم‌اندیشی و شناسایی موانع پیش روی فعالیت احزاب در کشور در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور در این نشست اظهار کرد: احزاب باید در طول سال اقدامات مختلفی از جمله آموزش، عضوگیری و کادرسازی انجام دهند و احزاب نیز در یک جامعه مردم‌سالار به دنبال جذب رأی مردم هستند و آن از طریق رضایتمندی مردم بدست می‌آید و رضایتمندی از طریق اقدام برای حل مشکلات مردم میسر می‌شود و در همین جهت باید جهت‌گیری‌های ما همسو با نیازهای مردم باشد.

وی در مورد تشکیل کارگروه سه‌جانبه از احزاب، دولت و مجلس برای تدوین قانون احزاب نیز گفت: برای انجام این اقدام آمادگی داریم و در حال حاضر وزارت کشور و مرکز پژوهش‌های این وزارتخانه و از سوی مجلس نیز مرکز پژوهش‌ها و همچنین کمیسیون مربوطه بر روی قانون احزاب در حال کار هستند تا لایحه فعالیت احزاب را با طرحی که در مجلس تدوین شده تطبیق دهیم و به صورت یک طرح مشترک به مجلس ارائه شود و اگر نمایندگان احزاب نیز آمادگی فعالیت در این زمینه را داشته باشند، آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز