خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع عشایر و روستائیان استان چهارمحال و بختیاری:

عشایر همواره در خط مقدم و آماده فداکاری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۸۲۰

ما باید هم از دانش و علم روز استفاده کنیم و هم از سنت‌های خوب دیروز پاسداری کنیم که این کار امکان‌پذیر است / امروز خیلی از کشورها هستند که صنعتی‌اند ولی دارای مشکلات فراوانی هستند و به قولی زندگی راحتی ندارند.

رئیس جمهور بیان اینکه عشایر پیشگام و مدافع آزادی و مدافع دین و مرزها هستند گفت: به محض آنکه متجاوزی به کشور حمله کند آن گروهی که خود را آماده می‌کند عشایرند و عشایر همواره در خط مقدم و آماده فداکاری هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به شهرکرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در دیدار با روستاییان و عشایر استان چهارمحال و بختیاری گفت: روستاییان و عشایر به مفهوم واقعی، نیروی تولیدگر جامعه ما هستند.

وی ادامه داد: در گذشته شهرها دست‌هایشان به سمت روستاها و عشایر دراز بود و اگر لبنیات گندم و انواع میوه‌ها را می‌خواستند از روستا درخواست می‌کردند اما امروز صحنه در حال دگرگون شدن است که این جای تاسف دارد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه روستاییان و عشایر افتخاراتی از دیرباز داشته‌اند که امروز و فردا این افتخارات را هم دارند، اظهار داشت: دل پاک، روح باصفا، ایثار و فداکاری، وطن‌دوستی، استحکام خانواده، احترام به بزرگتر و اخلاق و ایمان در روستاها و عشایر بوده که خوشحالیم این ویژگی‌ها امروز هم در روستاها و عشایر وجود دارد و فردا هم خواهد بود.

روحانی با تاکید براینکه روستاییان ما نیازمند به دانش و فرهنگ جدید هستند یادآور شد: در دنیای امروز دانش و اطلاعات و آثار فناوری‌های جدید زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و نمی‌توان انتظار داشت که مثلا کشاورزی ما مانند صد سال گذشته باشد و البته مطالبات شما نیز تفاوت یافته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید میان سنت دیروز و مدرنیته امروز یک تلفیق و آشتی برقرار کنیم تاکید کرد: ما باید هم از دانش و علم روز استفاده کنیم و هم از سنت‌های خوب دیروز پاسداری کنیم که این کار امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: ما می‌توانیم هم صفا، اخلاق و برادری را نگه داریم و هم از دانش امروز در همه زمینه‌ها استفاده کنیم. البته استفاده از دانش و علم روز نیز مشکلات خاص خود را دارد.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه باید بتوانیم اخلاق خوب و فناوری مدرن را بدون آثار سوءاش تلفیق کنیم یادآور شد: هدف ما زندگی راحت‌تر و بهتر توام با اخلاق و فضائل بالاتر است که اگر این دو همراه شود زندگی ما توام با سعادت می‌شود.

روحانی با اشاره به برخی از مشکلات کشورهای صنعتی ابراز داشت: امروز خیلی از کشورها هستند که صنعتی‌اند ولی دارای مشکلات فراوانی هستند و به قولی زندگی راحتی ندارند.

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: وقتی شما بام ایران می‌شوید این بام بودن زیبایی‌ها و معضلات خاص خود را دارند.
وی با تاکید بر اینکه همه باید برای محیط زیست از عشایر درس بگیرند خاطرنشان کرد: عشایر همواره در حال آشتی با طبیعت بوده‌اند و هیچ گاه به تخریب آن نپرداختند و خود را با طبیعت همراه و سازگار کرده‌اند.

در ادامه رئیس دولت یازدهم به اخلاقیات خوب عشایر اشاره کرد و افزود: در همه عشایر صفا و صمیمیت و ایمان وجود دارد وقتی مشکلی برای کشور پیش آمده عشایر پیش قدم بودند و همچنین در قلب کشور و همین تهران عشایر برای مبارزه با استبداد آمده‌اند.

روحانی با بیان اینکه عشایر پیشگام و مدافع آزادی و مدافع دین و مرزها هستند گفت: به محض آنکه متجاوزی به کشور حمله کند آن گروهی که خود را آماده می‌کند عشایرند و عشایر همواره در خط مقدم و آماده فداکاری هستند.

روحانی با اشاره به نقش عشایر در تاریخ معاصر کشورمان اظهار داشت: در مشروطه، انقلاب اسلامی و حتی امروز عشایر پیشگام بوده‌اند و حتی اگر امروز نیاز به دفاع از حیثیت مسلمانان باشد آن گروهی که اعلام آمادگی برای دفاع از شرف و ناموس مسلمانان می‌کنند عشایر و روستاییان هستند.

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه به مطالبات جامعه عشایری و روستایی اشاره کرد و عنوان کرد: همه مطالبات شما که امروز در اینجا مطرح شد مطالباتی درست و به حق بود و باید دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز اگر کشوری بخواهد آباد شود دولت باید تمام توانش را به صحنه بیاورد بیان کرد: دولت نماینده مردم است و آنطور که من از اسلام می‌فهمم قانونی و شرعی بودن کار ما به دلیل رای شماست و ما از شما وکالت داریم و نماینده شما هستیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: امکانات کشور از نظر مفهوم دولتی امکانات محدودی است و از نظر امکانات مردمی، امکاناتی نامحدود است چرا که مردم ما با استعداد و فداکاری‌هایشان کارهای بزرگی می‌توانند کنند.

رئیس جمهور با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان چهار محال وبختیاری یادآور شد: عشایر و سبک زندگی آنها جذاب هستند و فقط عشایر مختص به کشاورزی و دامپروری نیستند و زندگی و سبک انها برای مردم کشورمان و جهانیان می‌تواند الهام بخش باشد.

روحانی با بیان اینکه ما باید در کشاورزی، دامپروری و زندگی عشایری اقدامات صریح و مهمی انجام دهیم خاطرنشان کرد: ناچاریم دامپروری و کشاورزی‌مان را مدرن کنیم ولی برای این مسائل با دو مشکل کمبود آب و تخریب خاک رو به رویم.

رئیس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه دولت در توسعه کشاورزی و مدرنیزه شدن آن و آبیاری مدرن اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: دولت از زمان آغاز به کارش تقویت کشاورزی در کنار صنعت و خدمات را مدنظر قرار داده است و تصمیماتش که از اوایل شهریور سال پیش بوده آثار خوبی به جا گذاشته است.

رئیس شورای عالی اقتصاد با اشاره به نامه‌ای که محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به وی داده بود، ابراز داشت: دولت از زمان آغاز به کار ۷۵۰ میلیارد و در سال ۹۳،۸۰۰ میلیارد برای مکانیزه کردن کشاورزی اعتبار اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت در زمینه آب در مدت زمان یازده ماهه بی‌نظیر بوده است عنوان کرد: ما در طول یازده ماه برای تحول آب و مدرن کردن آبیاری ده میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده‌ایم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که البته این طرح‌ها هم یکساله اجرا نمی‌شود ولی کارش آغاز شده است.
روحانی با اشاره به نیازهای جامعه روستایی و عشایری گفت: من در این جا به وزرای کشور و جهاد کشاورزی و آقای استاندار دستور می‌دهم برای عشایر کارهایی که در توان دولت است برنامه‌ریزی کنند و به هیات دولت بیاورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز