خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی تلفنی روحانی با اردوغان مطرح شد:

همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای ایران و ترکیه گسترش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۳۳۹

مبارزه با تروریسم در منطقه بخصوص عراق، یکی از ضرورت‌ها در همکاری میان دو کشور است. / برای ایران مهم است که فرد مورد تأیید اکثریت نمایندگان مردم در پارلمان عراق، قدرت را در دست گرفته و اقدامات قانونی خود در عراق را آغاز نماید.

رییس‌ جمهور کشورمان در تماس تلفنی با رییس‌ جمهور منتخب ترکیه انتخاب وی با رأی مستقیم مردم ترکیه به سمت رییس‌ جمهوری آن کشور را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در این مکالمه تلفنی با اشاره به اعتماد بالای مردم ترکیه به رجب طیب اردوغان اظهار داشت: امیدوارم در دوران جدید شاهد روابط نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر دو کشور بوده و همکاری‌های فی مابین در زمینه مسایل منطقه‌ای توسعه یابد.

رییس‌ جمهور با ابراز رضایت از توسعه روابط دو کشور بویژه پس از سفر نخست وزیر ترکیه در سال گذشته به کشورمان و سفر اخیر خود به ترکیه اظهار امیدواری کرد دو کشور بتوانند تفاهمات به عمل آمده را به بهترین وجه اجرایی نمایند.

روحانی در خصوص مسایل منطقه‌ای با اشاره به ضرورت همکاری‌ دو کشور در رابطه با عراق، سوریه و فلسطین گفت: مبارزه با تروریسم در منطقه بخصوص عراق، یکی از ضرورت‌ها در همکاری میان دو کشور است.

رییس جمهور وضعیت عراق را نگران‌کننده خواند و تأکید کرد که دولت قانونی می‌بایست در اسرع وقت در آن کشور شکل بگیرد.

روحانی افزود: برای ایران مهم است که فرد مورد تأیید اکثریت نمایندگان مردم در پارلمان آن کشور قدرت را در دست گرفته و اقدامات قانونی خود در عراق را آغاز نماید.

در این گفت‌وگوی تلفنی رجب طیب اردوغان نیز با تشکر از تبریک رییس‌ جمهوری کشورمان گفت: مناسبات ایران و ترکیه، ریشه‌های تاریخی دارد. در دولت جدید روابط دو کشور نزدیک تر خواهد شد و همکاری‌های ما در مسایل منطقه‌ای توسعه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم از توسعه همکاری با کشورمان در این رابطه استقبال نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز