خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار تهران:

با مدیرانی که همسوی دولت نیستند تعارف نداریم / ۷۰درصد مدیران فعلی از دولت قبل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۸۱

مدعی هستیم در طول یک سال گذشته تدابیر موثر دولت و کارگزاران نظام موجب شده تا حد زیادی از امید در جامعه زنده شود. / اینکه سرمایه‌گذاران احساس امنیت می‌کنند و اعتماد آنها بازسازی شده است، بسیار ارزشمند است.

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه عدم ثبات مدیریتی در گذشته آسیب‌های جبران ناپذیری در عرصه مدیریت کشور وارد کرده است، ‌ گفت: ‌ اگر متوجه شویم مدیری هم‌سو و همراه با دولت نیست یا توان و ظرفیت لازم را ندارد کنار خواهیم گذاشت و با کسی هم تعارف نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیدشهاب‌الدین چاووشی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در استان تهران با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: هفته دولت با نام و یاد دو دولتمرد فرهیخته و نامدار یعنی شهیدان رجایی و باهنر که مظهر اخلاص، تدبیر و مردمداری هستند آغاز شده است و ای کاش دولت‌ها تدبیر، نفود و مردم‌داری این دو عزیز را به عنوان ذخیره جمهوری اسلامی ایران حفظ کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین رمز ماندگاری هفته دولت توجه به عقاید مذهبی مردم و نقش آنان است، اظهار داشت: از نظر شهیدان رجایی و باهنر مردم اصالت داشتند و آنها هیچ‌گاه نگاهی ابزاری به مردم نداشتند.

معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: ما پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی شاهد بازگشت جامعه به عقلانیت و تدبیر شهیدان رجایی و باهنر هستیم. گروه‌ها به یک نتیجه رسیدند که باید به قانون پایبندی داشته باشند و از افراط و تفریط پرهیز کنند که اگر قانون محور عمل ما باشد از افراط و تفریط خارج می‌شویم.

چاووشی ادامه داد: اگر ما مراقب افراد نوظهور و انقلابی‌های خلق‌الساعه باشیم که می‌خواهند مردم و جامعه را از وحدت خارج کنند، جمهوری اسلامی راه را به سمت تمدن‌های جدید گشوده است. ایران در بسیاری از عرصه‌ها قابلیت درخشش دارد و اگر نگاه‌های تیره و یاس‌آلود را پاک کنیم ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران قابل دفاع خواهند بود.

این مقام ارشد استانداری تهران با تاکید بر اینکه دولت درصدد است هر آنچه را که برای خود می‌پسندد برای سایر قوا و مردم نیز بپذیرد و بپسندد، یادآور شد: اگر دولت می‌خواهد محبوب بماند محبوبیت جامعه نیز برایش مهم است و اگر می‌خواهد اقتدار داشته باشد، اقتدار جامعه نیز بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه دولت قصد دارد با دوبال تعهد و تخصص نظام را به اوج برساند، خاطرنشان کرد: بدون تعهد و تخصص اوج و پیشرفتی صورت نمی‌گیرد و تعهد بدون تخصص ناکافی و تخصص بدون تعهد ابتر است. شعار دولت تدبیر، تعهد بر پایه تخصص و تخصص همراه با تعهد است و هر کدام از اینها به شکل جداگانه گره‌گشای جامعه نیستند.

معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران افزود: مدعی هستیم در طول یک سال گذشته تدابیر موثر دولت و کارگزاران نظام موجب شده تا حد زیادی از امید در جامعه زنده شود.

چاووشی در ادامه به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی پرداخت و ابراز داشت: جامعه جهانی ایران را به عنوان قدرت اول در منطقه پذیرفته است. ما قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد بودیم امریکا برای حمله به سوریه زمان تعیین کرده بود اما روی کار آمدن دولت تدبیر اتخاذ سیاست‌های صحیح موجب شد که معادلات منطقه‌ای امریکا و اسرائیل به هم بریزد و امریکا بفهمد با دولت جدید ایران نمی‌تواند همانند سابق رفتار کند یعنی رفتارهای عقلانی دولت تدبیر و امید موجب تجدید نظر و یافتن راهکارهای جدید از سوی دولت امریکا شد.

معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران اضافه کرد: بخش‌هایی از دارایی‌های ایران در طی مذاکرات به خزانه کشور بازگشت و حداقل امیدها را برای سرمایه‌گذاری در ایران به وجود آورده است. ما شاهد درخواست سرمایه‌گذاری‌های خارجی‌ها و ایرانیان خارج از کشور در داخل ایران هستیم که آثارش را تا یکی دوسال آینده مشاهده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اینکه سرمایه‌گذاران احساس امنیت می‌کنند و اعتماد آنها بازسازی شده است، بسیار ارزشمند است.

این مقام بلندپایه استانداری تهران با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی در دو بخش در حال ساماندهی هستند عنوان کرد: جلب سرمایه‌گذاری‌های مردمی به همت معاونت توسعه سرمایه‌گذاری استانداری تهران در حال انجام شدن است و بخشی دیگر که با درخواست رئیس جمهور فعال شده شورای ایرانیان خارج از کشور است که این شورا از گذشته شکل گرفته ولی رویکرد سیاسی داشت ولی در دوران حاضر رویکردی سیاسی - اقتصادی دارد و در تهران نیز زیر نظر معاونت سیاسی استانداری تهران در حال فعالیت است و دوشنبه این هفته نیز دبیرخانه‌اش در محل استانداری سابق تهران شکل می‌گیرد.

چاووشی در تشریح دستاوردهای اقتصادی دولت بیان کرد: در عرصه اقتصادی درخواست‌های سرمایه‌گذاری در کشور چه از سوی ایرانیان داخل و خارج کشور و چه از سوی سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر شده است و در تهران نیز در این مدت کوتاه از نظر کیفی افرادی برای فاینانس در زمینه احداثمترو در شهرهای اقماری حومه تهران و شهرک‌های صنعتی فاقد آلاینده اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران در خصوص انتصابات صورت گرفته در سطح استان تهران گفت: در سطح استان تهران نزدیک ۷۰ درصد مدیران از مدیران دولت سابق هستند که باید فرصت همکاری با دولت تدبیر را مغتنم بدانند. دولت می‌خواهد از شناخت و تجربه آنها در چارچوب دولت تدبیر و امید و مشی اعتدال استفاده کند.

وی ادامه داد: ما از همه مدیران‌مان می‌خواهیم که از هر گونه افراط و تفریط دوری کنند و شعار ما نه به افراط و نه به تفریط است. اعتدال محدوده فعالیت دولت جدید است و هر فردی که از هر جریان سیاسی قابلیت کارشناسی و مدیریتی در این فضا را داشته باشد و بتواند خواست دولت را جلو ببرد می‌تواند کار کند و نظر استاندار تهران نیز درخواست همکاری با افراد فارغ از گرایشات سیاسی است و اینکه وزن کدام بیشتر است به نوع مشارکت آنها بستگی دارد.

چاووشی با تاکید بر ثبات مدیریتی یادآور شد: عدم ثبات مدیریتی در گذشته آسیب‌های جبران ناپذیری در عرصه مدیریت کشور وارد کرده و ما به ثبات مدیریتی تاکید داریم ولی اگر متوجه شویم مدیریتی هم‌سو و همراه با دولت نیست یا توان و ظرفیت لازم را ندارد کنار خواهیم گذاشت و با کسی هم تعارف نداریم.

این مقام ارشد استانداری تهران با یادآوری اینکه قوه مجریه فقط یکی از قوای نظام است که همه توان اجرایی و مدیریتی کشور نیز بر عهده‌اش نیست، گفت: باید بگویم که نظام ما یکپارچه است و هر قوه نمی‌تواند بر اساس میل خود عمل کند و مبنای ما نیز قانون اساسی است. بنابراین هر سه قوه باید در جهت اهداف مشخص شده ازسوی قانون اساسی عمل کنند و ما انتظار داریم هم مجلس و هم قوه قضاییه همراه، مشوق و همکار قوه مجریه باشند چرا که افکار عمومی به حاکمیت مشی اعتدال و تدبیر رای داده است و بی‌همدلی و همراهی قوای دیگر دولت نمی‌تواند موفق باشد.

وی افزود: مجلس باید اقناع افکار عمومی را مد نظر داشته باشد و از پرداختن به کارهای حاشیه‌ای پرهیز کند و اگر تعامل بیشتری با دولت داشته باشد دولت توفیق بیشتری خواهد داشت و این به نفع نظام و مردم خواهد بود.

معاون استاندار تهران همراهی و همدلی نخبگان جامعه با دولت را یک شانس و فرصت برای دولت تدبیر و امید عنوان کرد و اظهار داشت: شاهد هستیم در عرصه‌های مختلف نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان برای حمایت از دولت اظهار نظر می‌کنند که این مساله در گذشته بسیار اندک بود و نخبگان با دولت دچار قهر شده بودند ولی امروز رئیس جمهور وزرا را مکلف می‌کنند تا آنها به استان‌ها و شهرستان‌ها سفر کنند تا با نظرات نخبگان آشنایی پیدا کنند.

چاووشی با بیان اینکه امروز نخبگان خود را موظف به حمایت از دولت برای ترمیم نارسایی‌ها می‌دانند تاکید کرد: بالاتر از حمایت نخبگان، حمایت عمومی جامعه است. نشاط سیاسی در جامعه احیا شده و از سوی دیگر شاهد حمایت‌های مقام معظم رهبری از تلاش‌های دولت در عرصه‌های داخلی و خارجی هستیم و همه کسانی که دغدغه کشور را دارند باید همانند مقام معظم رهبری دولت را حمایت کنند و این دو مولفه حمایت مردمی و حمایت رهبری، دو مولفه تاثیرگذار در موفقیت دولت هستند.

این مقام بلندپایه استانداری تهران با بیان اینکه دولت تدبیر توانسته وفاق ملی را در کشور ایجاد کند، خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی در سال‌های گذشته صدمه دیده بود و یک گسست اجتماعی ایجاد شده بود که در دولت یازدهم این مسائل در حال احیاست. سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در حال برگشتن است که این مسائل شانس برزگی کشور و دولت هستند و حال که وفاق ملی در حول محور اعتدال در جامعه شکل گرفته است، همه گروه‌ها باید کمک کنند.

چاووشی در خصوص فعالیت‌های استانداری تهران در توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد بیان کرد: خواست استاندار تهران در این زمینه توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد است. در کشورهای توسعه یافته بیشتر بار اداره عمومی جامعه بر عهده خود مردم است و هیچ دولتی نیز قادر به ادراه امور جامعه نیست.

وی اضافه کرد: در شش ماه اخیر هشت برابر نسبت به یازده سال گذشته مجوز تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح استان صادر شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه سازمان اداری دولت بیش از اندازه بزرگ شده است، یادآور شد: باید بار اقتصادی دولت کاهش یابد ودولت تدبیر درصدد است از تشکیل تشکیلات موازی ممانعت کند و بخشی از وظایف عمومی را با هدایت و نظارت به مردم بسپارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز