خبرگزاری کار ایران

استانداراصفهان خبر داد:

موافقت دولت برای تشکیل ستاد ملی احیای حوضه آبریز زاینده رود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۲۸۸

یکی از دستاوردهای بزرگ سفرمعاون اول رئیس جمهور به اصفهان، متقاعد شدن دولتمردان برای اجرای مصوبات ۹ ماده‌ای و تسریع در اجرای آن است؛ وزیر نیرو در این سفر قول دادند که در ۳ ماه آینده، طرح بهشت آباد رابه اجرا در آورند.

درسفر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان بحثاحیای زاینده رود، مسئله آب اصفهان، مترو و ورزشگاه نقش جهان مورد بررسی قرار گرفت که در این رابطه تصمیماتی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان، از دستاور‌های این سفر به‌خصوص در رابطه با مسائل آب سخن گفت و افزود: با توجه به حضور تاثیر گذار اسحاق جهانگیری در تصمیمات هیات دولت از ۴ ماه قبل، پیگیری برای سفر ایشان به اصفهان صورت گرفته بود که خوشبختانه در اولین روز‌های شهریور ماه این کار صورت گرفت.

رسول زرگر‌پور، با بیان اینکه سفرمعاون اول رئیس جمهور به اصفهان، مخصوصا در مورد آب و احیای زاینده رود موثر بود، گفت: مقوله آب محور این سفر بود و در دیدار با آیت ا… مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان، آیت ا… طباطبائی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نقطه نظرات جامع و کامل در رابطه به مسئله آب مطرح شد.

وی بازدید هوایی از قسمت اعظم رودخانهٔ زاینده رود و به خصوص شرق استان را بسیار مفید و موثر ارزیابی کرد و افزود: در دیدار با حضرت آیت اله مظاهری و حضرت آیت اله ناصری، سخنان جامع، صریح و کاملی در خصوص مشکلات استان مطرح شد به طوری که موضوع همهٔ این ملاقات‌ها مشکل آب زاینده رود بود.

وی حضور معاون اول رئیس جمهور در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و شرکت در جلسه شورای اداری را نیز از دیگر برنامه‌های سفر آقای جهانگیری اعلام کرد و اضافه کرد: در این سفرکه وزرای نیرو، صنایع و معادن، جهاد کشاورزی، وزیر ورزش وجوانان و معاون فناوری رئیس جمهورنیزحضور داشتند، بحثاحیای زاینده رود مسئله آب اصفهان، مترو ورزشگاه نقش جهان درجلسات مختلف مطرح شد و تصمیماتی در رابطه با رفع مشکلات هریک از مسائل اتخاذ شد.

زرگرپور، در رابطه با بحران آب در اصفهان گفت: استقرار مدیریت یکپارچه و بهم پیوسته در حوضه زاینده رود مقرر شد یک تیم ۲۰ نفره مستقر درمسیر ورودی به سد زاینده رود پی گیری برداشت بی‌رویه اب را نموده و این مسئله را گزارش کنند.

رسول زرگرپور افزود: حضور مسئولین ارشد کشور در استان و در جریان بیشتر مشکلات حوضهٔ آبریز زاینده رود قرار گرفتن آنان، از مطالبات مردم در خصوص مشکلات آب استان بود که خوشبختانه این مهم تحقق یافت.

رئیس جمهور، وزیر نیرو را مکلف کرد مشکل زاینده رود را جدی بگیرد

وی به نامه خود به رئیس جمهور در خصوص طرح ۹ ماده‌ای احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود اشاره کرد و افزود: پیرو این نامه، رئیس جمهور دستور دادند وزارت نیرو در اجرای مصوبات این طرح تسریع کند که این نشان از این است که مشکل زاینده رود از دغدغه‌های نفر اول اجرایی کشور است.

زرگرپور در ادامه تصریح کرد: در پایان این سفر معاون اول رئیس جمهور اظهارداشت که در دولت باید اهتمام بیشتری از آنچه که تاکنون در مقولهٔ زاینده رود مطرح بوده داشته باشیم.

استاندار اصفهان این امر را اصلی‌ترین مطالبهٔ مردم و مهم‌ترین دستاورد این سفر عنوان کرد و گفت: تاکید دولت این است که علیرغم اقدامات صورت گرفته در حوضهٔ آبریز زاینده رود، این اهتمام کافی نیست و باید در این خصوص بیشتر کار شود.

وی از موافقت دولت برای تشکیل ستاد ملی احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود خبر داد و افزود: در بند ۲ مصوبهٔ ستاد ملی احیای دریاچهٔ ارومیه در خصوص تشکیل این ستاد برای زاینده رود نیز مواردی آورده شده است و در این راستا مشکل قانونی وجود نخواهد داشت.

زرگرپور؛ با بیان اینکه در این ستاد هماهنگی بین دستگاه‌های ملی، اجرایی خواهد شد، افزود: این ستاد مسئول پیگیری مصوبات و نظارت بر اجرای آنهاست و حمایت سازمان‌ها را در سطح ملی برای اجرای مصوبات فراهم خواهد کرد.

وزیر نیرو در مسیر احیاء زاینده رود قرار گرفت.

استاندار اصفهان، یکی از دستاوردهای بزرگ این سفر را متقاعد شدن دولتمردان برای اجرای مصوبات ۹ ماده‌ای و تسریع در اجرای آن عنوان کرد و گفت: وزیر نیرو در این سفر قول دادند که در ۳ ماه آینده طرح بهشت آباد رابه اجرا در آورند.

وی یادآور شد: وزیر نیرو عنوان کرد که تونل کوهرنگ ۳ می‌تواند از دی ماه اجرایی شود و برنامه ریزی برای تحویل آب پاییزه به کشاورزان صورت گرفته که امیدواریم برای کشت پاییز، آب در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

استاندار اصفهان در ادامه افزود: طبق قول‌هایی که از سوی وزیر نیرو عنوان شد در آیندهٔ نزدیک توقف اجرای تونل گلاب برطرف خواهد شد و مشکلات ایجاد شده با محیط زیست نیز حل و فصل شده است.

زرگرپور با بیان اینکه در هفتهٔ گذشته دولت ۶۰۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت خشکسالی و پرداخت به کشاورزان به تصویب رسانده است، افزود: از این مقدار اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت به کشاورزان اختصاص یافته و در آیندهٔ نزدیک این پول به حساب کشاورزان واریز می‌شود و بقیهٔ این اعتبار صرف کمک به جبران خشکسالی و فعالیت‌های عمرانی حوزهٔ کشاورزی خواهد شد.

وی شاه کلید احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود و مهم‌ترین بند مصوبهٔ ۹ ماده‌ای را استقرار مدیریت یکپارچه در حوضهٔ زاینده رود عنوان کرد و افزود: با استقرار مدیریت یکپارچه بستری برای همهٔ فعالیت‌ها ایجاد می‌شود که در این خصوص با وزارت نیرو به جمع بندی خوبی رسیده‌ایم.

استاندار اصفهان در پایان از حل مشکل اشتراکی‌های حوزهٔ آبریز زاینده رود نیز خبر داد و تصریح کرد: در چهارمین جلسهٔ شورای هماهنگی احیای حوزهٔ آبریز زاینده رود، مشکل اشتراکی‌ها نیز حل شد و با حل این مشکل، تمام مطالبات جدی کشاورزان در سه بخش حق آبه داران، سهم آبه داران و اشتراکی‌ها توسط وزارت نیرو به رسمیت شناخته شد.

نماینده یونسکو برای عبور خط دوم مترو از میدان امام به میراثفرهنگی گزارش می‌دهد

وی در زمینه اجرای مترو اصفهان اظهار داشت: با توجه به عبورخط دوم مترو از میدان امام اصفهان در این زمینه مصوب شد تا نماینده تام الاختیار یونسکو از محل بازدید کار‌شناسی به‌عمل آورده و برای رفع موانع میراثی در این مسیر اقدامات قانونی انجام گیرد.

زرگرپور، سفر رئیس شرکت مادر تخصصی متروی کشور را به منظور بازدید از مترو و حل مشکلات این بخش موثر توصیف کرد و افزود: طبق تفاهمات صورت گرفته ۱۰۵ واگن جدید و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید به مترو اختصاص خواهد یافت و امیدواریم تا سال ۹۵ خط یک مترو تکمیل و بخش ابتدایی خط یک نیز در چندماه آینده به بهره برداری برسد.

مقام ارشد استان به حضور گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، نیز در این سفر اشاره کرد و افزود: با حضور وزیر ورزش و جوانان مقرر شد مدیریت تکمیل ورزشگاه نقش جهان به استان واگذار شود و استانداری ظرف۳ هفتهٔ آینده نسبت به معرفی شهرداری و یا فولادمبارکه به منظور تکمیل و بهره برداری از این ورزشگاه به وزارتخانه اقدام کند.

استاندار اصفهان افزود: در شورای عالی محیط زیست کشور نیز مشکلات محیط زیستی باتلاق گاو خونی در دستور کار قرار گرفت و راهکارهایی برای برون رفت از این مشکل ارائه شد.

زرگر‌پور، افتتاح طرح‌های توسعه در فولاد مبارکه اصفهان را نیز از دیگر برنامه‌های این سفر اعلام کرد و افزود: این سفر، بسیار خوب بود که برای احیای زاینده رود، ادامه ساخت مسیر مترو و برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان تصمیمات قاطعی گرفته شد که ما هم از این به بعد پی گیر مصوبات سفر معاون اول رئیس جمهور هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز