خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به خبرنگار ایلنا؛

گودرزی: بحثبا امید نوروزی پدر و فرزندی بود / جدل و مناقشه‌ای نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۳۸۳

در جشن هفته آینده که برای تقدیر از قهرمانان برگزار خواهد شد به مقداری از این نیازها پاسخ داده می‌شود، اما وقتی یک بحثپدر و فرزندی مطرح می‌شود که البته بحثهم نیست، بلکه مطالبه درستی است که باید به آن پاسخ بدهیم توقع ما از رسانه‌ها این است که این مسائل به جدل و مناقشه تعبیر و تبدیل نشود.

وزیر ورزش و جوانان ضمن رد هر گونه مناقشه و جدل با امید نوروزی در بازدید روز گذشته از اردوی تیم ملی کشتی گفت: صحبتم با ملی‌پوش کشتی بحثپدر و فرزندی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود گودرزی در پایان جلسه هیات‌دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا در خصوص اظهارات مطرح شده پیرامون بحثو جدل وی با امید نوروزی در اردوی تیم ملی کشتی ضمن تکذیب این خبر گفت: چنین چیزی وجود نداشته و ندارد. بنده معمولا از اردوهای ملی بازدید می‌کنم و مسائل فنی، مالی و روانی را مورد پرسش قرار می‌دهم.

وی افزود: در این دیدارها معمولا بچه‌های ورزشکار مطالباتی دارند که آنها را مطرح می‌کنند؛ طبیعی است برخی درخصوص بدهی‌های فدراسیون‌ها از ما سوال می‌کنند و این مطالبه را از ما دارند و از ما می‌خواهند دولت کمک‌های مالی خود را بیشتر کند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با طرح سئوالات این دوستان برای آنها مطرح می‌شود محدودیت‌های منابع برای ما وجود دارد، اما برخی کم صبر هستند، در حالیکه زمان بیشتری برای حل این مسائل نیاز است.

وی افزود: در جشن هفته آینده که برای تقدیر از قهرمانان برگزار خواهد شد به مقداری از این نیازها پاسخ داده می‌شود، اما وقتی یک بحثپدر و فرزندی مطرح می‌شود که البته بحثهم نیست، بلکه مطالبه درستی است که باید به آن پاسخ بدهیم توقع ما از رسانه‌ها این است که این مسائل به جدل و مناقشه تعبیر و تبدیل نشود.

گودرزی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان می‌کرد گویا در مورد اسپانسر تیم پرسپولیس مشکلاتی وجود دارد و دیگر قرار نیست با این اسپانسر کار شود، گفت: تا امروز گزارشی در مورد مشکلی در این رابطه به من گزارش نشده است. پرسپولیس و استقلال امسال توسط اسپانسرهایشان اداره می‌شوند در حالی که در سال‌های قبل این تیم‌ها به شکل اعظمی متکی به دولت بودند اما امسال با تمهیدات صورت گرفته مطلقا هزینه‌ای به دولت تحمیل نشده است.
در ادامه خبرنگار دیگری با اشاره به اظهارات نجف‌نژاد نماینده مجلس مبنی بر اینکه وقتی وزیر ورزش می‌گوید من از کارت زرد نمی‌ترسم بنابراین با کارت قرمز و استیضاح مجلس مواجه خواهد شد، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها به این مسائل دامن می‌زنند. وزارت ورزش در مجموع وزارتخانه ها پس از وزارت اطلاعات و دفاع کمترین سوال را از سوی نمایندگان داشته است که این نشانگر تعامل خوب ما با نمایندگان، حرکت بر مبنای قانون و حرکت فنی و اصولی در حوزه های مختلف است و نشان می‌دهد که در وزارت ورزش اتفاقی نمی‌افتد که کسی از آن واهمه داشته باشد.
وی در مورد انتصاب خود در شورای عالی جوانان توسط رئیس جمهور در خصوص حضور در شورای عالی ورزش نیز گفت: سمت شورای عالی ورزش این هفته طی حکمی از سوی رئیس جمهور برای بنده صادر شد. قاعده این است که این مسئولیت همراه با مسئولیت شورای عالی جوانان به وزیر ورزش داده می‌شود در بهمن ماه گذشته قرار بود، این دو شورا تشکیل شوند اما مشکلات قانونی وجود داشت که در شرف رفع شدن است. ما امیدواریم زودتر این شوراها تشکیل شود.
وزیر ورزش و جوانان در مورد بحثحق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال که در مورد آن میان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال مباحثی وجود داشت، گفت: در طی مناقشات فدراسیون فوتبال و صدا و سیما شورای امنیت کشور واسطه شد و به این نتیجه رسید که این مساله زیبنده کشور ما نیست. برای همین باید اجازه بدهد که دوربین‌های صدا و سیما در ورزشگاه‌ها مستقر شود.

وی افزود: در همین رابطه بنده با رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور مکاتبه کردم و به وی قول دادم که با هماهنگی لازم از صدا و سیما بخواهد که در مساله حق پخش تلویزیونی بازی‌های فوتبال تجدید نظر کند. به هر حال حق پخش از تلویزیون حق مسلم فدراسیون ها و تیم‌هاست و رونق اقتصادی که از این مسیر حاصل می‌شود، وابستگی های فدراسیون‌های ما را کمتر می‌کند.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا برای پرداخت جوایز معوق قهرمانان عدد خاصی وجود دارد، گفت: پرداخت این جوایز بر اساس امتیازبندی‌های صورت گرفته بوده و نفرات اول المپیک، قهرمانی جهان و آسیا از امتیازهای مختلفی برخوردارند اما تلاش شده که ارقام ما نسبت به ارقام گذشته کمتر نباشد به هر حال رویه گذشته در این مورد اعمال خواهد شد و آن را ادامه می‌دهیم.

گودرزی با اشاره به آغاز بازی‌های آسیایی از اواخر شهریور گفت: در این بازی‌ها دو گروه از ورزشکاران ما عازم خواهند شد. گروه اول افرادی هستند که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند و از این میان حدود ۲۸۵ ورزشکار، ۱۶۵ نفر کادر فنی و تعدادی همراه وجود دارند که در کل این کارروان به ۵۵۰ نفر می‌رسد که به لحاظ کمی نسبت به دوره قبل به دلیل محدودیت‌های مالی این میزان کاهش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: از سوی دیگر گروه دوم جانبازان و معلولین کشور ما هستند که با ۴۵۰ نفر عازم بازی های آسیایی خواهند شد. خواهش ما از رسانه‌ها این است که به این وجه از بازی‌های آسیایی نیز بپردازند تا بچه‌های ما به لحاظ روحی و روانی بتوانند مقام‌های خوبی کسب کنند و موجب شادی و نشاط جامعه شوند.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: علاوه براین ما دو گردهمایی در این مدت خواهیم داشت که امروز طی مراسمی این دو کاروان خود را به بازی‌های آسیایی بدرقه می‌کنیم و هفته آینده نیز جشن تجلیل از قهرمانان خود را در برنامه خواهیم داشت که این جشن حدود ۴ سال است که به تعویق افتاده و مطالبات ورزشکاران ما انباشته است، تا امروز دولت یازدهم به این مطالبات پاسخ بدهد.

وی ادامه داد: با دستور مساعد رئیس جمهور و معاون اول دولت و آقای نوبخت تلاش شد تا با وجود محدودیت منابع، کمک‌های شایانی انجام شود و مطالبات این بچه‌ها در هفته آینده چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی پاسخ داده شود تا آنها با روحیه بهتری در بازی‌های آسیایی شرکت کنند.

گودرزی در مورد کمک مالی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها نیز گفت: ما برای این کار فدراسیون‌ها را در جدولی به سه بخش تقسیم می‌کنیم که طبق آن کمک دولت به آنها تعلق خواهد گرفت. این کمک‌ها بستگی به وضعیت تقویمی دارد که خود فدراسیون‌ها به ما می‌دهند. از سوی وزارت ورزش و دولت به همه فدراسیون‌ها کمک می‌شود و فدراسیون فوتبال نیز از این امر مستثنی نیست.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص مصوبه دولت برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و اینکه آیا این مصوبه شامل پروژه‌های ورزشی نیز می‌شود، گفت: ما در این مساله تابع سیاست‌های دولت هستیم. تصمیم نوبخت و به طور کلی دولت این بود که به جای تقسیم اعتبارات در پروژه‌های مختلف پروژه‌های در حد بالا را به اتمام برسانیم. در هفته دولت حدود ۱۰۷ پروژه افتتاح شد که تا پایان سال نیز علاوه بر این میزان بودجه ۱۷۰ پروژه دیگر تامین خواهد شد که از این میان حدود ۴۸ پروژه در روزهای نزدیک آینده افتتاح می‌شود.

وی در خصوص وضعیت امضای قرارداد با کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: انتخاب سرمربی، عقد قرارداد و محتوای قرارداد همه با فدراسیون و هیات رئیسه آن است. وزارت ورزش تلاش می‌کند تا کوچکترین دخالتی در عقد قرارداد رقم و مواد آن نداشته باشد البته اگر فدراسیون‌ها مشورتی از ما بخواهند به آنها مشورت می‌دهیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: بنابراین سرمربی تیم ملی فوتبال نیز مانند سایر فدارسیون‌ها باید توسط فدراسیون فوتبال معرفی خواهد شد اگر هم کمک مالی از ما بخواهند در چارچوب تقویمی که خودشان به ما ارائه دادند و توانمندی‌های وزارت ورزش این کمک ارائه خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان هر گونه دخالت مستقیم یا غیرمستقیم این وزارتخانه در گزینش سرمربی‌های فدراسیون‌ها تکذیب کرد و گفت: متاسفانه برخی خبرگزاری ها در این خصوص اخبار کذبی را منتشر می‌کنند که به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان اینکه برای انتخاب بهترین گزینه در دنیا شخصیت‌های بسیاری وجود دارند، گفت: بحثی که بنده در هفته دولت در خصوص بهتر بودن و یا نبودن کی‌روش برای سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال مطرح کردم، بحثی صرفا کارشناسی بود که نباید آن را با جهات سیاسی و اجتماعی مخلوط کرد به هر حال اختیار گزینش سرمربی تیم ملی با فدراسیون فوتبال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز