خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی:

کارها باید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۰۴

اقتصاد در ایران هم دولتی و هم انحصاری است و این در حالی است که اگر رقابت نباشد، حرکت ایجاد نمی‌شود، زندگی ما در دنیا مسابقه است، باید بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های خود با جهان رقابت کنیم و رقابت بدون صادرات معنا ندارد.

ریس‌ جمهوری روز یکشنبه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری با تأکید بر این‌که دورانی که دولت مشکلات اقتصادی جامعه را حل کند، سپری شده است، ‌گفت: اقتصاد دولتی، اقتصادی ناکارآمد است که روح و جان ندارد و کارها باید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به نقش مهم و ضروری کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در توسعه کشور، افزود: دنیای اقتصاد، دنیای بخش خصوصی است و در شرایط ایران هر چه دولت را کوچک‌تر و چابک‌تر کنیم و کار را به مردم واگذار کنیم و دولت بتواند با بروکراسی خود مبارزه کند، تردید نکنید زندگی مردم بهتر خواهد شد و کارها دقیق‌تر و ارزان‌تر انجام می‌گیرد.

رییس‌ جمهوری افزود: اقتصاد در ایران هم دولتی و هم انحصاری است و این در حالی است که اگر رقابت نباشد، حرکت ایجاد نمی‌شود، زندگی ما در دنیا مسابقه است، باید بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های خود با جهان رقابت کنیم و رقابت بدون صادرات معنا ندارد.

روحانی گفت: کار باید توسط کارآفرین، بخش خصوصی و تعاونی سامان یابد و دولت باید تمهیدات لازم را برای این کار آماده کند. مشکل ما این است که به چاه نفت وصل هستیم و این در حالی است که اگر جلوی خام‌فروشی در کشور گرفته شود، شرایط ما کاملاً متحول خواهد شد.

رییس‌ جمهور در ادامه با تاکید بر این‌که سیاست‌های مهار تورم تا رسیدن به مهار تک رقمی ادامه می‌یابد، گفت: تازه‌ترین گزارش‌های سیاسی نشان می دهد که ما از دوران رکود گذشته ایم و تولید در حال توسعه است و رشد حاصل شده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: اگر بگوییم ایران جسم و خراسان رضوی و مشهد جان است سخن گزافی نگفته‌ایم که روح، نشاط و معنویت ایران از این سرزمین است.

رییس‌ جمهور به موضوع بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا(ع) و حاشیه نشینی در مشهد پرداخت و گفت: اگر درست برنامه‌ریزی کنیم و حل این معضلات را با حمایت دولت به بخش خصوصی واگذار کنیم در دوره زمانی نه چندان طولانی این وضعیت تغییر خواهد کرد.

روحانی با اشاره اعلام آمادگی ۳۱۷ سرمایه گذار برای سرمایه‌گذاری در مشهد مقدس اظهار داشت: باید تلاش‌ها را روی جذب سرمایه‌گذاران متمرکز شود، با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید چهره ایران در عرصه جهانی کاملاً تغییر کرده است و ما در بحثهسته‌ای بسیار جدی هستیم و امیدواریم در زمان کوتاهی که پیش روست این موضوع حل و فصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز