خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

سربازگیری داعش از ایران صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۶۶۴

چندین گزینه را برای معاونت سیاسی وزارت کشور انتخاب کرده‌ایم که در حال مشورت برای نهایی شدن آن هستیم / افرادی از افغانستان و پاکستان به عضویت گروه داعش درآمده و قصد داشتند از ایران عبور کنند که ما مانع عبور آنها شده‌ایم و دو سه نفر را نیز در این باره دستگیر کرده‌ایم.

وزیر کشور با تاکید براینکه جذب نیروی ایرانی توسط گروه داعش صحت ندارد، گفت: ‌ اما در این بین از کشورهایی از افغانستان و پاکستان به عضویت این گروه درآمده و قصد داشتند از ایران عبور کنند که ما مانع عبور آنها شده‌ایم و دو سه نفر را نیز در این باره دستگیر کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه مراسم معاونین امنیتی استان‌ها در وزارت کشور گفت: موضوع جلسه امروز که با معاونین سیاسی - اجتماعی استانداران تشکیل شد بررسی موضوعات متنوعی بود.

وی اضافه کرد: ما هر چند وقت یک بار چنینی جلساتی با معاونین سیاسی - اجتماعی استانداران داریم و آخرین وضعیت کشور را در این حوزه‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهیم و نهایتا سیاست‌های وزارت کشور را ابلاغ می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما امروز در مرزهای شرقی و غربی اوضاع عادی نداریم گفت: مهمترین موضوع جلسه امروز بحثامنیت مرزها بود که لازم بود معاونین امنیتی استانداران را بخواهیم و شرایط را یک بار دیگر مورد بررسی قرار دهیم و سیاست‌های لازم را ابلاغ کنیم.

رحمانی‌فضلی در خصوص قانون شوراها و شهرداری‌ها اضافه کرد: ما چند موضوع را در این حوزه بررسی کردیم و برای آنها برنامه‌هایی داریم.
وی گفت: شوراها با چندین سال سابقه کاری و تجربه به نقاطی رسیدند که لازم است در بعضی از موارد که در قانون آنها آسیب‌ها و کاستی‌هایی وجود داشت مورد بررسی قرار بگیرد و مواردی به آنها اضافه شود.

وزیر کشور یادآور شد: در این مورد ما کارگروهی تشکیل داده‌ایم تا قانون شوراها و شهرداری‌ها را بررسی کند و قرار است از نقطه نظرات نمایندگان استان‌ها در این مورد استفاده کنیم که تجربیات و این نقطه نظرات می‌تواند در شکل‌گیری قانون موثری در حوزه شوارها و شهرداری‌ها مفید باشد و ان‌شاالله ما بتوانیم شاهد این قانون باشیم.

رحمانی‌فضلی در مورد آمادگی وزارت کشور در مورد انتخابات میان دوره‌ای مجلس گفت: ما از آمادگی کامل برخورداریم تا انتخابات میان دوره‌ای مجلس را برگزار کنیم. البته باید همه دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان نیز این آمادگی را داشته باشند تا ان‌شا‌الله مقدمات یک انتخابات خوب را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داعش قصد سربازگیری از داخل ایران را دارد آیا این خبر صحت دارد یا خیر گفت: ما تا به حال چنین چیزی را نداشته‌ایم البته این به معنای این نیست که آنها نتوانند چنین کاری را بکنند. گروه داعش هم در فضای مجازی تبلیغ می‌کند و هم گاهی تماس‌های درونی می‌گیرد اما به چند دلیل از جمله به خاطر هوشیاری مرزبانان آنها موفق به این کار نخواهند شد.

وزیر کشور ادامه داد: نیروهای امنیتی ما کاملا به فضا مسلط هستند. از طرف دیگر آنها در عراق نیز جایگاهی ندارند و رو به ضعف هستند و در آنجا هم موفق به حرکت خاصی در بین مردم نشده‌اند. از این رو اینکه بگوییم آنها از داخل ایران سربازگیری کرده‌اند این موضوع صحت کامل ندارد.

وزیر کشور اضافه کرد: اما در این بین از کشورهایی از افغانستان و پاکستان به عضویت این گروه درآمده و قصد داشتند از ایران عبور کنند که ما مانع عبور آنها شده‌ایم و دو سه نفر را نیز در این باره دستگیر کرده‌ایم.

وزیر کشور در مورد معاونت سیاسی گفت: ما چندین گزینه را انتخاب کرده‌ایم که در حال مشورت برای نهایی شدن هستیم.

رحمانی فضلی در سوالی مبنی بر سرنوشت سرباز دانایی‌‌‌فر گفت: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و تمام دستگاه‌ها این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنند و ما در این موارد از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: بعضی از مسائلی که اخیرا اتفاق افتاده است و خبرهای آنها منتشر شده از جمله مرگ عبدالرئوف ریگی به خاطر ایجاد اختلاف‌های داخلی بین این گروهک است.

وی در باره احزاب و قانون احزاب نیز گفت: ما کارگروهی به ریاست دکتر افتخاری و با حضور نمایندگان مجلس و جریان‌های سیاسی تشکیل داده‌ایم که در حال بررسی قانون احزاب هستند. قطعا این موضوع زمان‌بر و مهمی است.

وزیر کشور در مورد ادعای داعش مبنی بر اینکه قصد ورود به خاک ایران را دارد گفت: آنها در برنامه‌هایی که چه به صورت تلویزیونی و چه به صورت مجازی در سطح وسیع اعلام کردند، اشاره داشته‌اند که می‌خواهند به مناطق وسیعی از جمله ایران دست اندازی کنند اما ایران خیلی قدرتمندتر از آن است که فرقه‌ای بخواهد تمامیت ارضی آن را تهدید کند.

رحمانی فضلی در پایان به دستاوردهای سفر مشهد اشاره کرد و گفت: این سفر دستاوردهای بسیار خوبی داشت و ما حوزه‌های مهمی را بررسی و برنامه‌ریزی کردیم که از جمله آنها می‌توان به مساله حاشیه‌نشینی اشاره کرد که قرار شد در یک طرح سه ساله این موضوع پیگیری شود.

وی گفت: در حوزه آب و حمل‌ونقل ریلی شهری و بیرون شهری نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد. از جمله آنها برقی کردن راه‌آهن تهران - مشهد و بررسی انجام کار راه‌آهن تهران – گرگان بود.

رحمانی فضلی در مورد انتخاب فرمانداران نیز گفت: وزارت کشور خود مستقل است و در این باره تصمیم می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز